אא

לאחר שהיה סגור בשנים האחרונות: חוף דגניה בכנרת יפתח לציבור

לאחר מספר שנים בהם היה חוף דגניה סגור, פותח מחדש איגוד ערים כינרת את רצועת החוף בשטח של כ-3 דונם בה קו החוף נפרש לאורך כ-75 מטר. שיקום המקום יושלם על ידי חברת המים מקורות

חוף דגניה חוזר. צילום: איגוד ערים כנרת חוף דגניה חוזר. צילום: איגוד ערים כנרת

בשורה לציבור המטיילים בארץ.

חוף דגניה אשר היה סגור ומושבת בשנים האחרונות, יפתח לציבור הרחב. מדובר ברצועת חוף בשטח של כ-3 דונם  בה קו חוף שנפרש לאורך כ-75 מטרים.

כאמור, בשנים האחרונות החוף היה סגור לציבור עקב עבודות נרחבות שביצעה חברת מקורות שכללו הקמת תשתית הולכה לצנרת מים תת-קרקעית, כחלק מפרויקט "קו כב"ש" לאספקת מים לירדן, וזאת במסגרת הסכם שנחתם בין ישראל לירדן. ההסכם שנחתם במקור באמצע שנות ה-90, הורחב בשנה שעברה כך שמדינת ישראל מספקת לירדנים עד כ-100 מיליון מטר/קוב מים בשנה, וזאת באמצעות מערכות ההולכה של מקורות.

עם סיומן של העבודות הוחלט כאמור לשקם את שטח החוף ולפתח אותו לציבור.

העבודות יבוצעו על ידי איגוד ערים כינרת, כאשר את המימון לקראת הפתיחה המחודשת הקציבה חברת המים מקורות. העבודות במקום צפויות להימשך עד כשלושה חודשים.

על פי תקנות משרד הפנים רצועת החוף במקום הוגדרה כחוף אסור לרחצה, ולכן הפתיחה המחודשת תתמקד בפיתוח החוף ובעבודות נופיות שיכללו בין השאר פירוק והוצאת מטרדים מהמים, חישוף הקרקע ושיקומה לאחר שהסתיימו עבודות התשתית שם, בניית מסלעות, שיקום קירות, בניית טבעת שבילים, הצבת ספסלי ישיבה, פיזור אדמה גננית ונטיעות, מעקות בטיחות, שילוט, והנגשה לאנשים עם מוגבלויות.

חוף דגניה ייפתח לציבור. צילום: איגוד ערים כנרתחוף דגניה ייפתח לציבור. צילום: איגוד ערים כנרת

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת: "לאחר שנים של הזנחה ותקופה ארוכה בה החוף היה סגור, איגוד ערים כינרת מממש את תפקידו ויפתח רצועת חוף שקטה נוספת לטובת בילוי בכינרת לציבור הרחב. אני קורא לכל המבקרים בחופים לשמור הניקיון ועל המתקנים"

.יואב דקל, מנהל מרחב צפון במקורות ברך על המהלך ואמר שעם סיום העבודות, הציבור יוכל ליהנות מהמתחם החדש לצרכי פנאי ונופש.

 

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: כנרת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: