אא

האסיפה הכללית אישרה: משרד האוצר צפוי להזרים לישראייר כ-33 מיליון שקל בימים הקרובים

האסיפה הכללית של ישראייר גרופ חברת האם, אישרה מתן בטוחה למדינה שתבטיח את סכום הסיוע של 33 מיליון השקלים שיוזרם לחשבון של ישראייר באמצעות הקצאת אגרות חוב המירות למניות החברה לטובת מדינת ישראל

צילום: 123rf צילום: 123rf

לחשבון הבנק של ישראייר יוזרמו בימים הקרובים כ-33 מיליון שקל על ידי מדינת ישראל.

זאת לאחר שהאסיפה הכללית של ישראייר גרופ אישרה אתמול (שלישי) מתן בטוחה למדינת ישראל לפירעון סכום הסיוע אשר המדינה תעניק לחברת ישראייר באמצעות הקצאת אגרות חוב המירות למניות החברה לטובת מדינת ישראל.

בתחילת חודש נובמבר ישראייר ומשרד האוצר חתמו רשמית על חוזה הסיוע לחברות התעופה בגל האומיקרון.

לאור הגיוס המוצלח בשוק ההון, במסגרתו , הוזרמו לישראייר, על ידי חברת האם ישראייר גרופ, 22 מיליון שקל, עמדה ישראייר בהנחיות משרד האוצר. כאמור, כעת החברה צפויה לקבל לאחר שהאסיפה הכללית אישרה את התנאים, 33 מיליון שקל בהלוואה לא צמודה וללא ריבית ל-3 שנים.

כדי להבטיח את הכסף שיוזרם תעמיד ישראייר בטוחה בגובה של 18 מיליון שקל, למשרד האוצר, וכאמור תנפיק אג"ח להמרה למדינה כבטוחה נוספת.   

מבחינת ישראייר הזרמת סכום הכסף לחשבונה יעזור לה מאוד בדיוק בתקופה שהחברה מבצעת מהלכים עסקיים חשובים וחדשים.

כפי שחשפנו לראשונה בפספורטניוז ישראייר במנהלת מו"מ לרכישת חברת סמארטווינגס הצ'כית Smartwings. עפ"י ההצעה המחייבת  שהגישה החברה ישראייר תשלם כ-8 מיליון אירו תמורת מלוא מניות סמארטווינגס, וכן תשלם עוד תוספת של כ-12 מיליון אירו אשר ישמשו לפירעון חלקי של הלוואות בעלים קיימות. שווי עסקה המשתקף מההצעה הינו בסך של 44 מיליון אירו, הכוללת בין היתר, את יתרת הלוואות הבעלים לפרעון עיתידי, בסך של כ-24 מיליון אירו אשר מיוחסים לחברת  Unimex Group,a.s, שהינה מבעלי המניות הנוכחיים ב-סמארטווינגס.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

 עפ"י מתווה העסקה  ישראייר תוכל בעתיד למכור חלק ממניות סמארטווינגס ואף להכניס שותף נוסף ככל ותוכרז כזוכה הסופית.

מבחינת ישראייר רכישת חברת התעופה יכול להקפיץ את ישראייר מבחינת גודל החברה,  ההיקפים, היכולות,  למשהו שאין סיכוי שתוכל לעשות במבנה הנוכחי שלה. 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: