אא

אזרבייג'ן על המפה: 4 אתרי מורשת עולמית הוכרו על ידי אונסק''ו

לא פחות מ-4 אתרי מורשת עולמית חדשים באזרבייג'ן התווספו לרשימה של ארגון אונסק''ו העולמי, כך נקבע לאחרונה במסגרת הוועידה השנתית של הארגון שהתקיימה ברבאט, מרוקו

העיר העתיקה של באקו. צילום: באדיבות לשכת התיירות האזרית העיר העתיקה של באקו. צילום: באדיבות לשכת התיירות האזרית

אונסק''ו, ארגון הגג בתחום החינוך, המדע והתרבות של האו''ם, בו חברות 195 מדינות, מפרסם בימים אלה את רשימת אתרי המורשת החדשים שהוכרו על ידו ברחבי הגלובוס.

כידוע, מדובר בארגון האמון על רשימת אתרי מורשת עולמיים המהווים מוקדי משיכה תיירותיים עבור מבקרים זרים מכל רחבי העולם. השנה ניכר כי הזוכה הגדולה היא אזרבייג'ן, שנהנית מ-4 אתרי מורשת עולמית חדשים שהתווספו לרשימה המכובדת.

חבר השופטים האמון על בחירת אתרי המורשת, ציינו במהלך הוועידה כי הבחירה באתרים החדשים באזרבייג'ן כללו שיקולים כמו תרבות העיבוד וייצור מסורתי של משי לאריגה המאפיינת את התרבות המקומית לאורך ההיסטוריה, משחקי ספורט והיאבקות מסורתיים הייחודיים למדינה המכונים ''זורקהאנה'' (Zorkhana) וכלה בתרבות לגימת התה המקומי. כל אלו ועוד מהווים סממנים שהינם חלק בלתי נפרד מתרבות האירוח והאינטרקציה החברתית הייחודית לאזרבייג'ן.

סך הכל נמנים כיום 12 אתרי מורשת מטעם אונסק''ו באזרבייג'אן, כאשר הבולטים שביניהם הם אזור העיר העתיקה בבאקו וארמון חאני שקי בעיר שנבנה בסוף המאה ה-18 ונחשב לשמורה היסטורית ומרכז אדריכלות לאומי.

השנה מציינות ישראל ואזרבייג'אן 30 שנים מאז החלו לכונן יחסים דיפלומטיים שנת 1992. יצוין מערכת היחסים בין המדינות הלכה והתהדקה עם השנים, בעיקר בהיבט הביטחוני על רקע האיומים המשותפים מול איראן. גם ברמה התיירותית, ניכר שיתוף פעולה מוצלח בין המדינות, המתבטא בכמות תיירים הולכת וגוברת הפוקדת את אזרבייג'אן ככלל, ועיר הבירה באקו בפרט (בה חיה קהילה של כ-25 אלף יהודים), כמו גם קווים ישירים לישראל וממנה שמפעילה חברת אזרבייג'ן איירליינס  המיוצגת בישראל על ידי חברת מונה טורס.


העיר העתיקה של באקו. צילום: לשכת התיירות האזריתהעיר העתיקה של באקו. צילום: לשכת התיירות האזרית

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אזרבייג'ן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: