אא

גם אתם יכולים: חופשת סקי למי שאינם יודעים לגלוש

רכיבה מהירה עם מדריך בטנדם במדרונות התלולים, מסלולי סקי נורדי או אולי דווקא פינוק במתחמי הבריאות והספא. גם אם סקי אינו 'כוס התה' שלכם, תוכלו למצות את החופשה המושלגת עד תום עם מגוון אטרקציות המותאמות לאופי שלכם

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

עונת החורף נחשבת לשיא עונת חופשות הסקי, אלא שבמציאות רוב הישראלים כלל אינם יודעים לגלוש. ידועה התופעה שמשפחות מתפצלות בחורף, כאשר הבעל או האישה יוצאים לבדם לחופשת סקי, בעוד מי שאינם יודעים לגלוש, חושבים "זה לא בשבילי!". אז זהו שלא, שכן נפלה טעות בידכם! 

גם מי שאינם יודעים לגלוש בשלג, יכולים למצוא הרבה הנאות אחרות בחופשת סקי. אומנם קוראים לה "חופשת סקי", אך השם הראוי לה יותר הוא "חופשת שלג". כאשר בן הזוג או החברים שלנו מתכננים חופשה שכזו, אנחנו ממש לא חייבים להישאר בארץ. ואם אנחנו בוחרים להצטרף כבר לחופשה שכזו, אין שום סיבה שנשאר תקועים בחדר המלון. 

בדיוק בשבילכם הכנו רשימה חלקית של אפשרויות בילוי מרתקות עבור חופשת החורף שלכם בהרים המושלגים:

טָנדֶם (Tandem)

כסא עם מגלשיים מיוחדים בו יושבים בהטיה לאחור, כאשר מאחורינו ניצב מדריך סקי שנוהג את הטנדם בעזרת מערכת היגוי המורכבת על הידיות האחוריות. העובדה שאנחנו מצויים בידיו של מקצוען מאפשרת לנו לגלוש במהירות עם הטנדם גם במדרונות תלולים, שאפילו גולשים מנוסים אינם מעזים לנוע בהם. חוויה מלאה באדרנלין

נעלי שלג (Snowshoeing)

משטחי פלסטיק רחבים המגדילים את שטח הסוליות שלנו. הן בעלות רצועות מיוחדות לקשור את נעלי השלג לרגלינו. נעלי השלג הרחבות מונעות מאיתנו לשקוע ומאפשרות לנו ללכת גם במקומות שבהם השלג בתולי ורך. בכל אתרי הסקי ישנה אפשרויות לשכור נעלי שלג במידה שלנו, בעוד שמרבית האתרים והמלונות מציעים גם טיול בנעלי שלג עם מדריך צמוד.

אופניים לשלג 

רכיבה על אופניים לשלג הינה טרנד חדש שהולך וצובר פופולאריות רבה. בעיירות סקי ניתן לשכור אופניים מיוחדות לשלג בעלות צמיגים עבים ורחבים כמו של אופנוע ובהם חריצים עמוקים. הם לא שוקעים וכמעט אינם מחליקים בשלג. בכל עיירת סקי יש שבילים מיוחדים לרכיבה על אופניים בתוך העיירה ובסביבותיה, כאשר יש מקומות המציעים גם טיולי סגווי עם גלגלים המתאימים לשבילים עם שלג וקרח.

מזחלת כלבים 

אפשר לצאת לסיור רומנטי במזחלת שלג דו-מושבית הרתומה לכלבים או לאיילי הצפון. הטיול מתפרס לאורך כ-10 קילומטרים ועובר בנוף פראי בשולי העיירה, לצד האגם או הנהר, ובין עצי היער. בדרך כלל, בתחילת המסע נקבל ספל של שוקו חם. להרפתקנים מוצעים גם מסלולים אתגריים עם קפיצות מעל מכשולים. יש גם כרכרות שלג הרתומות לסוסים, שעליהן מקום למשפחה שלמה.

סקי "נורדי"

מי שמפחדים לגלוש בירידה במורד ההר, יכולים לגלוש ולנוע על שטח מישורי. זה תערובת של הליכה והחלקה, עם מגלשיים ומקלות מיוחדים המסייעים לדחוף אותנו קדימה. סוג ההחלקה הזה נקרא 'קרוס קאונטרי' ובצרפת 'סקי נורדי'. ברבים מאתרי הנופש יש גם מסלולי סקי קרוס קאונטרי מסודרים וכן מקומות המציעים מדריך אישי לאלו הבוחרים לנסות סקי נורדי לראשונה בחייהם.

אופנוע שלג (Snowmobile)

יש קסם רב ברכיבה מהירה על השלג הטרי והרך בין עצי היער. תוכלו לבחור בין אופנועי שלג לזוג או ליחיד. חברות ההשכרה מציעות גם טיולים מודרכים באופנועי שלג.
אלה רק דוגמיות משלל אפשרויות הבילוי בחופשת סקי שאינה כוללת גלישה (תרתי משמע). יש עוד המון אטרקציות כמו לונה פארק או באולינג וכדומה, שמשתנות לפי המיקום. סביר להניח שלא תספיקו לנצל את כולן, כך יישאר לכם טעם של עוד לקראת החופשה הבאה.

אופנועי שלג. צילום: Shutterstockאופנועי שלג. צילום: Shutterstock

הכותב הוא בעל הבלוג 'ותוליכנו לשלום'  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: