אא

איירבוס מציגה: המטוס החד מעברי בעל טווח הטיסה הארוך ביותר

אב הטיפוס של איירבוס A321XLR המריא לטיסת המבחן הארוכה ביותר מנמל התעופה בטולוז בצרפת ב-13 בדצמבר וטס 13 שעות ו-15 דקות בטיסה מעגלית ברחבי אירופה ללא תדלוק

צילום: איירבוס צילום: איירבוס

מטוס המבחן של איירבוס, A321XLR - extra long range, המטוס בעל הטווח הארוך ביותר של החברה, ביצע טיסת ניסוי של יותר מ-13 שעות ברחבי אירופה ללא עצירת תדלוק.

אב הטיפוס של איירבוס A321XLR המריא לטיסת המבחן הארוכה ביותר של המטוס מנמל התעופה טולוז-בלניאק (TLS) בצרפת ב-13 בדצמבר 2022.

על פי נתוני סקירת הטיסות באתר Flightradar24.com, המטוס ביצע במשך 13 שעות ו-15 דקות טיסה מעגלית ברחבי אירופה. בתחילה טס לכיוון בריטניה, ואז פנה לכיוון אוסלו, ברלין, פראג, רומא, סיציליה וסרדיניה לפני החזרה לטולוז.

טיסת המבחן נערכה על ידי איירבוס כחלק מתוכנית הפיתוח החדשה ביותר של המטוסים הדו מנועיים לטווח ארוך, שהושקה עוד לפני מגפת הקורונה.

המטוס נועד לטוס עד 8,700 ק"מ וצפוי להוזיל עבור חברות התעופה את הטיסות הארוכות יותר בהשוואה לעלות התפעול של מטוסים דו-מעברים גדולים יותר. הטווח הייחודי של מטוס מתאפשר באמצעות מיכל דלק אחורי קבוע, שיכול להכיל 12,900 ליטר דלק. איירבוס טוענת כי פתרון העיצוב הספציפי של מיכל הדלק מאפשר ל-A321XLR לטוס מסלולים ארוכים יותר, המחברים יעדים כמו ניו יורק ורומא, טוקיו וסידני ועוד, ללא צורך בעצירת תדלוק.

מטוס ה-A321XLR, שביצע כבר כמה טיסות ניסוי השנה, צפוי להתחיל לפעול בטיסות נוסעים מסחריות של חברות התעופה ב-2024.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איירבוסA321neoLR

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: