אא

5 הקרנבלים השווים ביותר בעולם

2023 תעמוד בסימן החזרה של הקרנבלים הגדולים, הצבעוניים והשמחים שמשכו אליהם עשרות אלפי מבקרים עד לקורונה. Two Flying Boys ופספורטניוז מזמינים אתכם לסיבוב של הקרנבלים הגדולים והשווים ביותר בעולם שאתם חייבים להיות בהם לפחות פעם בחיים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

Mardi Gras , ניו אורלינס

המארדי גרא (מצרפתית: יום שלישי השמן) הוא קרנבל צבעוני ושמח במיוחד של חגיגות ריקודים, צעדות ותחפושות, המתקיים מדי שנה סביב חודש פברואר בעיר.

ניו אורלינס, שגם בימי שגרה היא מקום רווי אלכוהול ושמחת חיים, הופכת בתקופת החגיגות (המתחילה כבר בחודש ינואר) לקרנבל על ספידים, כאשר ברחבי העיר היפה והשמחה מתקיימים מצעדים רבים בהפקה גבוהה עם תלבושות ותצוגות נוצצות על משאיות.

התהלוכות עוברות ברחובות הסובבים את הרובע הצרפתי היפה של העיר והמופיעים הרבים על המשאיות נוהגים לזרוק לכיוון הקהל מטבעות, חרוזים וממתקים. במהלך הקרנבל מתקיימים בעיר נשפים רבים ומומלץ לקנות להם כרטיסים מראש.  

ניו אורלינס, הכי שמחה שיש. צילום: Shutterstockניו אורלינס, הכי שמחה שיש. צילום: Shutterstock

ניו אורלינס, הכי שמחה שיש. צילום: Shutterstock

ברנינג מן, נבדה, ארה"ב

הפסטיבל, המתקיים בחודש אוגוסט בצפון נבאדה, מצליח למשוך אליו 70,000 איש מדי שנה, המקימים עיר מאולתרת (אוהלים, קרוונים וכיו"ב) וחוגגים בה במשך שמונה ימים את היצירתיות, האמנות, אהבת האדם, הקהילה ואת החיים עצמם. מי שלוקח בו חלק יכול להשתתף בבניית "העיר", לצפות באנשים לבושים כדמויות מסרטי פנטזיה, לשמוע מוסיקה של אמנים "מקומיים" או לחגוג כל היום והליל במסיבה אינסופית. כמובן, ששיאו של הפסטיבל, שגם העניק לו את שמו, הוא טקס שריפת איש העץ. השנה יחזור הפסטיבל אחרי הפוגת קורונה.  

חגיגה של יצירתיות, אמנות וחיי קהילה. צילום: Shutterstockחגיגה של יצירתיות, אמנות וחיי קהילה. צילום: Shutterstock

חגיגה של יצירתיות, אמנות וחיי קהילה. צילום: Shutterstock

לה טומטינה, בונול, ספרד

מאז 1945 בכל יום רביעי האחרון של אוגוסט בסביבות השעה 9:00 בכיכר המרכזית של העיירה הקטנה בונול, כ-40 ק"מ מערבית לוולנסיה, מנסים התושבים לטפס על עמוד שבראשו תלוי בשר. מייד לאחר שמגיעים לבשר מתחילה מלחמת עגבניות בה משתתפים (מבחירה או שלא) כל הנוכחים. משאיות מגיעות ופורקות עגבניות בשלות, הקהל תופס כמה שיותר מהן ומתפתחת מלחמת עגבניות אדומה ורטובה של כל בכל. למקרה שכל זה לא מספיק, גם זרנוקי מים מצטרפים לחגיגה ומרססים את הקהל.  קול ירייה ישמע כדי לציין את סוף הקרבות.  

להוציא את הילד שבך במלחמת עגבניות. צילום: Shutterstockלהוציא את הילד שבך במלחמת עגבניות. צילום: Shutterstock

להוציא את הילד שבך במלחמת עגבניות. צילום: Shutterstock

הקרנבל בריו, ברזיל

הוא כנראה האירוע הכי מפורסם והכי גדול על פני כדור הארץ ולא בכדי – במשך חמישה ימים שלמים 8,000 משתתפים, 70 בתי ספר לסמבה מופיעים בתהלוכות צבעוניות ושמחות שאין שניות להן.

בעוד שברוב חלקי ברזיל הקרנבל מתקיים ברחובות, בריו האירוע המרכזי מתרחש באצטדיון ו-90,000 הכרטיסים אוזלים די מהר. את הקרנבל המפורסם (שיתקיים השנה בין ה-17 ל-25 בפברואר) סוגר מצעד האלופות של הזוכות אשר ממשיך למסיבה אינסופית עד אור הבוקר.

במהלך השבוע העיר כולה ורחובותיה הם מסיבה אחת גדולה אבל מי שהפרוטה מצויה בכיסו יוכל לקנות כרטיס לאחד הנשפים היוקרתיים בעיר ובמיוחד ל-Magic Ball המתקיים בקופקבנה פאלאס. 

הקרנבל הגדול והמושקע בעולם. צילום: Shutterstockהקרנבל הגדול והמושקע בעולם. צילום: Shutterstock

הקרנבל הגדול והמושקע בעולם. צילום: Shutterstock

חג המים, תאילנד

בעוד היהודים מנקים חטאיהם בצום ותענית, בתאילנד עושים זאת עם המון מים. ראש השנה התאילנדי מצוין באמצע אפריל בחגיגה ענקית במהלכה רחובות הערים והאיים מתמלאים באנשים מצוידים ברובי מים, דליי מים וכל אמצעי השפרצה אחר שתוכלו להעלות על דעתכם. אנחנו השארנו את הטלפון במלון, יצאנו לרחובות בבגד ים, קפצנו על משאית עם זרנוק מים והרבה אלכוהול ועשינו חג (תאילנדי) כהלכתו. 

מנקים את החטאים במלחמת מים. צילום: Shutterstockמנקים את החטאים במלחמת מים. צילום: Shutterstock

מנקים את החטאים במלחמת מים. צילום: Shutterstock

בלוג טיולי היוקרה Two Flying Boys באתר ובאינסטגרם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורטופ5,

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: