אא

צרפת או ארגנטינה? גמר המונדיאל – כמו שלא הכרתם

צרפת שומרת על מעמדה כמדינה המתוירת בעולם, בעוד ארגנטינה מלקקת את הפצעים ממשבר הקורונה עם ירידה של יותר מ-90% בהכנסות מתיירות. רגע לפני שריקת הפתיחה בקטאר, היכרות עם צרפת וארגנטינה, הפעם מהזווית התיירותית

צרפת VS ארגנטינה - הגרסה התיירותית (צילום: Shutterstock) צרפת VS ארגנטינה - הגרסה התיירותית (צילום: Shutterstock)

זהו זה. הכל ערוך ומוכן לקראת גמר המונדיאל בקטאר הערב, אחד מאירועי השיא הגדולים ביותר של הספורט העולמי שיפגיש לקרב ענקיות את נבחרות ארגנטינה וצרפת, לדו-קרב ראש בראש, בסיומו אחת מהן תניף את הגביע הנכסף.

רגע לפני שעיני כל העולם תהיינה נשואות לכר הדשא באיצטדיון לוסוויל, זה הזמן לערוך השוואה מעניינת בין שתי המדינות שהעפילו עד למעמד הגמר הגדול, הפעם דווקא בזירה התיירותית.

צרפת נחשבת שלא בכדי לאחת מהמדינות המתוירות ביותר בעולם, בזכות מונומנטים ואתרים היסטוריים יוצאי דופן כדוגמת מגדל אייפל ושער הניצחון, בעוד ארגנטינה ידועה כמדינה המאופיינת בטבע עוצר נשימה, קרחונים מרהיבים ביופיים, כמו גם המפלים הגדולים בתבל. שתיהן מהוות יעדים נחשקים עבור תיירים מכל רחבי הגלובוס כשהן מציעות במקביל גם אקלים משתנה, קולינריה במיטבה (חובבי הבשר הדרום אמריקאי לצד המטבח הצרפתי המוקפד בעל חומרי הגלם המשובחים) ושלם תיירותי שהינו בהחלט גדול מסך חלקיו.

אז רגע לפני שמסי ואמבפה שועטים לעבר גמר מרתק, זה הזמן להשוואה תיירותית בין שתי המדינות.

פריז. צילום: Shutterstockפריז. צילום: Shutterstock

כניסות מבקרים – נוק-אאוט לצרפתים

בכל הקשור לכניסות תיירים לתחומה, צרפת שומרת על מעמדה הבלתי מעורער כמדינה המתוירת בעולם. בטרם הקורונה פרצה לחיינו, רשמה ארגטינה בשנת 2019 גידול חסר תקדים בשיעור של 7.24 אחוזים בכמות כניסות התיירים אליה, שהסתכמו בסך כולל של 7.4 מיליון תיירים. יחד עם זאת, בהיבט הזה צרפת מכניעה את היריבה הדרום אמריקאית בנוק-אאוט, כאשר על פי הנתונים האחרונים שנמדדו טרם משבר הקורונה פקדו את המדינה לא פחות מ-89.4 מיליון מבקרים.

משבר הקורונה – הנתון העגום של ארגנטינה

השפעות מגפת הקורונה על תעשיית התיירות העולמית לא פסחו על צרפת וארגנטינה, שספגו כל אחת מכה כואבת עם הפסדים כלכליים אדירים. על פי ארגון התיירות העולמי (UNTWO) סך ההכנסות מתיירות בצרפת צנח מסך של 66.3 מיליארד דולר ב-2019 ל-43.9 מיליארד דולר ב-2021, ירידה של לא פחות מ-35 אחוזים. אלא שבהשוואה לצרפת, ארגנטינה שגם כך סובלת ממשבר כלכלי עמוק, ספגה מכה אנושה לתעשיית התיירות שטרם ברור כיצד תצליח להתאושש ממנה. בעוד שב-2019 סך ההכנסות מתיירות במדינה הסתכם ב-4.9 מיליארד דולר, ב-2021 ההכנסות נאמדו בכ-300 מיליון דולר בלבד, צניחה של לא פחות מ-94 אחוזים.

אם לשפוט על פי הנתונים התיירותיים, צרפת רושמת ניצחון מזהיר. ובכל זאת, כפי שאומרת הקלישאה הידועה ''לכדורגל חוקים משלו''. מי יודע, ניצחון של ארגנטינה עשוי להעניק לה בוסט משמעותי גם מבחינה תיירותית. ''פספורטניוז'' מאחל הצלחה לשני המחנות – שהטובה מביניהן תנצח!

בואנוס איירס. צילום: Shutterstockבואנוס איירס. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמונדיאל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: