אא

אל על לבורסה: נחתם מסמך לרכישת מטוס בואינג 787-9 חדש

חברת התעופה חתמה עם בואינג על מסמך הצעה לרכישת מטוס חדש מדגם בואינג 787-9 שיהי ה-17 במספר של החברה. דינה בן טל: ״אבן דרך נוספת ומשמעותית בתהליך צמיחתה והתחדשותה של אל על״. מתי יצטרף לצי?

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל

אל על מדווחת הבוקר לבורסה, כי חתמה ב-15.12, עם חברת בואינג על מסמך הצעה לרכישת מטוס חדש מדגם בואינג 787-9. אל על מציינת בהודעה כי המצ״ב מגיע ״בהמשך לדיווחים קודמים של אל על בהם עדכנה החברה, כי תפעל להגדלת כושר הייצור באמצעות הצטיידות במטוס "דרימליינר" נוסף. בהמשך למגמת העלייה בביקוש לטיסות״. בהתאם להצעה, אל על תרכוש מחברת בואינג מטוס "דרימליינר" המצויד בשני מנועי רולס רויס, שיוצר במקור עבור לקוח אחר, תוך ביצוע התאמות מסוימות אשר יבוצעו על ידי חברת בואינג לצרכיה של אל על, ע״פ החלטתה של החברה.

מועד מסירתו הצפוי של מטוס זה הוא במהלך הרבעון השני של שנת 2024 והוא יהווה את המטוס ה-17 במספר מסוג דרימליינר אשר בצי המטוסים של אל על.
עוד מציינת אל על כי בד בבד עם החתימה על ההצעה, חתמה החברה עם חברת בואינג על הסכם המסדיר את מועד המסירה המעודכן של מטוס בואינג 787-8 המהווה את המטוס ה-16 בעסקת ההצטיידות של כפי שדווח במרץ 2022. כזכור, מועד מסירתו המקורי של "הדרימליינר" ה-16 נדחה עקב משבר הקורונה כך שמועד מסירתו המעודכן יהיה ברבעון השלישי של שנת 2023. נכון למועד הדיווח, אל על עדיין בוחנת מספר חלופות למימון רכישת המטוס ה-16 וה-17, כולל שילוב בין מסלולי מימון שונים וטרם נתקבלה החלטה בנידון.
״המטוסים ה-16 וה-17 יצטרפו לצי מטוסי ה"דרימליינר" של החברה אשר כולל 12 מטוסי 787-9 ו-3 מטוסי 787-8 אשר מפעילה החברה. מטוסי ה"דרימליינר" יאפשרו לאל על לפתח את רשת הנתיבים שלה ולטוס ליעדים רחוקים, ביניהם טוקיו ויעדים נוספים במזרח, יעדי אל על בארה"ב ועוד״ מציינים בחברה. הצי החדש יעיל יותר בצריכת דלק ומציע חוויית טיסה משודרגת.
דינה בן-טל גננסיה, מנכ״לית אל על: ״רכישת הדרימליינר ה-17 ועיבוי צי החברה במטוסים חדשים, מהווה אבן דרך נוספת ומשמעותית בתהליך צמיחתה והתחדשותה של אל על. כחלק מאסטרטגיית החברה, אשר שמה את הלקוח במרכז, אנו משקיעים מאות מליונים עבור שיפור השירות והמוצר ומביאים ללקוחותינו את חוד החנית העולמי
של המטוסים. אל על ובואינג צועדות יד ביד שנים רבות ואני מברכת של המשך שיתוף הפעולה עם חברת בואינג. אני רוצה להודות לדירקטוריון החברה על התמיכה וההכוונה. אנו נמשיך להגדיל את כושר הייצור שלנו, כדי לעמוד בביקוש ולהמשיך להעניק ללקוחותינו את השירות והמוצר מהטובים והבטוחים ביותר בעולם״.

דינה בן טל. צילום: אוהד רומנודינה בן טל. צילום: אוהד רומנו

עמיקם בן-צבי, יו״ר הדירקטוריון של אל על: "אני רוצה להודות לבעלי השליטה של אל על על התמיכה לאורך כל הדרך. אנו ממשיכים להתקדם לדרך חדשה, זה בא לידי ביטוי בפרמטרים העסקיים, בביקוש בטיסות, בתוצאות הכספיות המצוינות ובהגדלת כושר הייצור. אני מברך על העסקה המשמעותית הזו ושמח שאנו ממשיכים לשתף
פעולה עם חברת בואינג. העסקה הזאת היא בראש ובראשונה בשורה טובה לציבור הלקוחות שלנו ואנו נמשיך לפעול למענם״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלדינה בן טל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: