אא

קרובה מתמיד? תיירות החלל צוברת תאוצה

עד היום רק יחידי סגולה ובעלי ממון רב הצליחו להגשים את החלום ולטוס מחוץ לכדור הארץ. האם מגמה זו עשויה להשתנות כבר בשנים הקרובות? חברת HALO הספרדית חולמת ובגדול. עד אז כנראה שתיאלצו להמשיך לחלום

Shutterstock Shutterstock

ענף התיירות מחשב מסלול מחדש? אחרי תקופת קורונה רצופת אתגרים ותעשייה שניכר כי מצליחה אט אט לחזור לעצמה, האם בקרוב נוכל ליהנות מחוויה תיירותית "קצת" אחרת וכזו שצפויה לטרוף את הקלפים ביחס לכל מה שהכרנו עד היום?

אנחנו מתכוונים כמובן לתיירות החלל שצפויה על פי ההערכות להפוך בעתיד לדבר הגדול הבא ולאפשר לנו לחקור את הכדור עליו אנו חיים מחוץ לאטמוספירה.

כבר כיום זכאים יחידי סגולה ובעלי ממון רב לעשות את הדרך לחלל. כזכור, בחודש אפריל האחרון היה איתן סטיבה לישראלי הראשון אי פעם שטס לחלל, שעבור התענוג נאלץ לשלם סכום "זניח" של 55 מיליון דולר (!)

בין החברות הבולטות שכבר עושות צעדים משמעותיים בתחום, ניתן למנות כמובן את ספייס-איקס (SpaceX) של איילון מאסק ובלו אוריג'ין של מייסד אמזון, ג'ף בזוס, שחולמות להוזיל את עלויות השיגור לחלל ולאפשר טיסות שכאלו בעלויות מעט יותר ''שפויות".

בהקשר זה ראוי לציין את חברת HALO SPACE הספרדית שבבסיסה במדריד, שהשלימה בשבוע שעבר טיסת מבחן מוצלחת במרחק של 37 קילומטרים מחוץ לאטמוספירה. בחברה מתעתדים להתחיל בהפעלה של טיסות תיירותיות לחלל החל מ-2029, שתוכלנה לקבץ 3000 נוסעים בתדירות של 400 טיסות בשנה.

אלא שאם חשבתם כי העלות של הטיסות תהיינה על בסיס "לואו-קוסט", צר לנו לאכזב אתכם, שכן המחיר המוערך הוא בכל זאת כ-200 מיליון דולרים.

מנכ''ל חברת HALO הספרדית, קרלוס מירה, סיפר לאחר טיסת המבחן המוצלחת של החללית כי: "מטרת הטיסה הייתה לבחון את מערכות הבטיחות, הניווט והבקרה. התוצאות היו מעבר לציפיות שלנו. נמשיך להתקדם בפיתוח על מנת להתכונן לטיסת המבחן הבאה שעתידה לצאת בעוד מספר חודשים ספורים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות חלל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: