אא

עיריית טבריה נגד רשת פתאל: "שילמה ארנונה כאילו מלונותיה בדירוג 2 כוכבים"

עיריית טבריה לביהמ"ש: "החלטת ועדת הערער שהחליטה על גובה הארנונה במשבר הקורונה, התקבלה בחריגה חמורה מסמכות ובחוסר סבירות קיצוני. הנחה בלתי חוקית בארנונה"

טבריה. צילום: shutterstock טבריה. צילום: shutterstock

עיריית טבריה הגישה הודעת ערעור מנהלי לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד רשת מלונות פתאל בגין גובה הארנונה שהרשת שילמה במלונותיה הממוקמים בטבריה.

מנהלת הארנונה של עיריית טבריה טוענת כי ועדת הערר קבעה כי בתי המלון של רשת פתאל יחויבו בארנונה בתקופת מושא המחלוקת כאילו היו בתי מלון בדרוג 2 כוכבים, וזאת על אף שבתי מלון אלה דורגו על ידי משרד התיירות בדירוג גבוה בהרבה.

מדובר במלון לאונרדו קלאב שדורג ב-4 כוכבים, מלון לאונרדו טבריה שדורג ב-3 כוכבים, מלון לאונרדו פלאזה טבריה שדורג ב-5 כוכבים ובמלון יו בוטיק כנרת שדורג ב-5 כוכבים.

עם פרוץ משבר הקורונה, ביקשו המלונות וקיבלו את הפטור מארנונה לו היו זכאים בעבור החודשים מארס עד מאי 2020 - חודשים בגינם קיבלה העירייה שיפוי חלקי מהמדינה בעבור אבדן ההכנסות מארנונה בגין מתן פטורים כאמור.

בפנייה לבית המשפט נטען כי, "דא עקא, עם מיצוי תקופת הפטור, חוייבו המלונות בארנונה בהתאם להוראות צו הארנונה בהתאם לדירוגם. המלונות לא השלימו עם דרוגים אלה, וכנגד שומת הארנונה משוא המחלוקת הם הגישו השגות וערערים". 

בערעור טוענת עיריית טבריה בין השאר כי "החלטת ועדת הערר מושא הערעור התקבלה בחריגה חמורה מסמכות, ולחילופין בחוסר סבירות קיצוני. במידה וההחלטה תיוותר על כנה נותנת הנחה בלתי חוקית בארנונה".

עוד נטען  כלפי ועדת הערער, "העניקה למלונות הנחה בלתי חוקית בארנונה תוך פגיעה משמעותית בתקציב העירייה ובציבור תושבי העיר, מבלי שלעירייה יהיה מקור תקציבי לכיסוי גרעון זה.  על אחת כמה וכמה חמורים הדברים כאשר הסעד אותו העניקה הועדה למשיבה, כלל לא התבקש על ידה בכתבי הערר אשר הגדירו את גדר המחלוקת הדיונית בין הצדדים".

עוד טוענת העירייה ומזהירה, "ההכנסות מהארנונה  מהוות את עיקר תקציבה של העירייה וכי במידה וחיובים אלה יופחתו בלא כל הצדקה יפגע תקציבה והיא תאלץ לפגוע באיכות וכמות השירותים העירוניים אותם  היא מספקת לתושביה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות פתאלעיריית טבריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: