אא

מצפון לדרום: פעילויות חנוכה לכל המשפחה

שוברים את הראש מה לעשות עם הילדים בחופשת חנוכה? ריכזנו עבורכם מגוון פעילויות ברחבי הארץ: פסטיבלים, סיורים, סדנאות, כריסמס מרקט, הרצאות ועוד

פסטיבל הצבעים באילת. צילום: ראש חוצות פסטיבל הצבעים באילת. צילום: ראש חוצות

צפון

חצר כנרת

מסיירים ושרים בעקבות החלוצים – סיפורי החצר מתובלים בשירים ונגינת אקורדיון, ערב שירי חנוכה ואור עם טקס הדלקת נרות ופעילות חלוצים – תלבושות, ריקודי עם, סיפורי ראשונים ושירי רחל המשוררת.

מתי: חצר כנרת, 21-23 בדצמבר, ימים ד'-ו'. שעות משתנות בהתאם לפעילות.

מחיר: 0-50 ₪ בהתאם לפעילות.

סוד הפלא הקיבוצי, קיבוץ כפר מסריק

מתחפשים למכבים, יוצרים למפיונים מוארים (לפידים צבעוניים ומקושטים) ויוצאים לפעילות עם שירים וחידות, מכינים ואוכלים ספינג' חם.

מתי: 21-22 בדצמבר ו-25-26 בדצמבר, 16:00-19:00.

מחיר: 40 ₪ לאדם לסיור; 15 שקל לארוחת ספינג'.

חוויית נהריים, קיבוץ גשר

סיורי עששיות מעבר לגדר המערכת וחיזיון אורקולי המספר את סיפורו של מפעל ההתיישבות של חלוצי גשר, הקרבות הקשים, הקמתה של תחנת הכח ההידרואלקטרית הראשונה במדינת ישראל. כמו כן, תצפית על נהר הירדן, הגשרים העתיקים וכן הפנינג חנוכה עם תוצרת מקומית של אמנות, אוכל, עמדות יצירה, בועות סבון ומוסיקה ועוד.

מתי:, 24 בדצמבר, יום שבת, 10:00-15:00.

מחיר: ללא תשלום במסגרת המיזם "שבת ישראלית" של המועצה לשימור אתרים ומשרד התרבות והספורט

מוזיאון מזרע הקטנה בקיבוץ מזרע

מוזיאון מזרע הקטנה – מסע קסום "במנהרת הזמן"

במיוחד לכבוד חודש העלייה לקרקע בדצמבר 1923, יוצאים למסע "במנהרת הזמן" עם סיפורי אגדות על המקום וההיסטוריה הקיבוצית וסיפורים על ילדי מזרע הראשונים, כניסת החשמל לצריפים, חלות השבת ועוד.

מתי: 24 בדצמבר, בשעה 10:00.

מחיר: ללא תשלום במסגרת המיזם "שבת ישראלית" של המועצה לשימור אתרים ומשרד התרבות והספורט

מרכז

המועצה האזורית חבל מודיעין

חבל מודיעין ואזור יער בן שמן הוא המקום בו חיו, פעלו ולחמו בגבורה המכבים. במהלך חג החנוכה יתקיים פסטיבל חם בחנוכה עם שלל פעילויות לכל המשפחה: הדלקות נרות בנוסח קהילות מקומיות, סיורים מודרכים ללא תשלום בעקבות תעלומת קברי המכבים, הפנינג ארכיאולוגיה, סיורים וסדנאות שמן זית, בכפר חשמונאי משוחזר בשילת ועוד.

מתי: 18-26 בדצמבר. מחיר: תלוי פעילות.

מוזיאון הספורט היהודי, כפר המכביה, רמת גן

מוזיאון הספורט היהודי מציג את סיפור המורשת הספורטיבית היהודית והלאומית. ניתן ליהנות מסיור מודרך ואחריו, ממשחק בחדר החוויה האינטראקטיבי הכולל עמדות משחק. במהלך חנוכה, יתקיימו במוזיאון הדלקת נרות וחלוקת סופגניות בכל ערב. הביקור במוזיאון והפעילות בחדר החוויה האינטראקטיבי מתאימה מגיל 8 ומעלה.

מתי: 19-22 בדצמבר, 12:00-20:00. מחיר: 55 ₪, גמלאי 25 ₪, כרטיס משפחתי ל-5 משתתפים 200 ₪.

מטה יהודה

קיבוץ צרעה

בנר שמיני של חנוכה, אחרי ימים ארוכים של מצור על ירושלים, נפתח כביש חדש המוביל אל העיר – "כביש הגבורה", בעוד מלחמת השחרור משתוללת ברחבי הארץ, נשלחו לוחמי פלמ"ח מחטיבת יפתח להקים קיבוץ בראש ההר, מה שלימים הפך לקיבוץ צרעה, זאת כדי להגן על הכביש החדש מדרום. במהלך ימי החג, מדריך הטיולים הוותיק מעוז חביב, בעקבות הקמת הקיבוץ בחג החנוכה.

מתי: 20-25 בדצמבר, בשעה 09:30. מחיר: 50 ₪ לאדם.

קיפצובה, קיבוץ צובה

בפארק השעשועים קיפצובה, שני מתחמים סגורים ומחוממים הכוללים משחקייה ענקית לקטנטנים, בריכת כדורים, ג'ימבורי, מתחם נינג'ה עם קירות טיפוס, סטפרים, חבלים, ספינת פיראטים ועוד.

מחיר: 97 ₪ לילדים בגילאי 1-14, 58 ₪ מגיל 14, 390 ₪ למשפחה עד 5 נפשות.

בית ילין, מוצא

במהלך חג החנוכה, יקיימו בבית ילין הרצאה "לאור הנרות, על המאור בימי קדם". ההרצאה תסקור את האור בימי קדם, פתיליות, נרות, שמנים שונים והדילמות השימוש בהן העמיד בפני היהודים בימי קדם, בעקבות חשש מפגיעה בשבת וגם את נרות החנוכה שלו. את ההרצאה תלווה תערוכה של כ–20 חומרי בעירה ופתילות המופיעים במשנה במסכת שבת.

מתי: 17 בדצמבר, יום שבת, בשעה: 16:00.

מחיר: ללא תשלום במסגרת המיזם "שבת ישראלית" של המועצה לשימור אתרים ומשרד התרבות והספורט.

כריסמס מרקט, מלון נווה שלום

בחצר מלון נווה שלום בישוב היהודי-ערבי נווה שלום שבהרי יתקיים כריסמס מרקט עם דוכנים מגוונים, מאכלים אותנטיים מהמטבח הערבי המסורתי, הפעלות לילדים וסנטה קלאוס שיגיע לביקור.

מתי: 15-18 בדצמבר, 17:00-22:00.

מחיר: כניסה 20 ₪, לאורחי המלון חינם.

אשדוד

מרכז המבקרים, בית אריה קלנג

סיור מודרך חווייתי במרכז המבקרים של אשדוד. היכרות עם האנשים, המקומות, הטעמים והצלילים האשדודים בחוויה לכל המשפחה.

מתי: 20.12 ו-21.12, בין השעות 12:00-17:00, בכל שעה עגולה וסיור לילה ב25.12 בשעה 18:00.

מחיר למשתתף: 15 ₪.

נחל לכיש, אשדוד

טיול מודרך לאורך נחל לכיש כולל מפגש עם בעלי חיים שונים. המסלול מגיע לפארק האתגרי שם מסתתר האוצר האבוד בין בעלי הכנף, הזוחלים ושאר חיות המשק. בסיום הפעילות, באווירת החג, יחולקו סופגניות.

מתי: 19.12 בשעה 15:00.

מחיר למשתתף: 35 ₪.

מצודת אשדוד ים

במבנה העתיק של מצודת אשדוד ים יתקיים משחק שייקח את משתתפיו אלפי שנים אחורה.

מתי: 25.12 בשעות 10:00 ו-12:00.

מחיר למשתתף: 35 ₪.

צפון הנגב

סטודיו רון ארט, מעגלים

הדגמה של יצירת סביבונים וכדים בניפוח זכוכית ע"י אמן הזכוכית והיודאיקה, שאחריה יוכלו המשתתפים ליצור בעצמם סביבון או חנוכייה מעץ.

מתי: 18-23.12; 25-26.12 בין השעות 09:00-15:00.

מחיר לאדם: 30 ₪.

קיבוץ עלומים

איציק שפיציק ייקח את המבקרים לסיור ברחבי הקיבוץ וסביבתו, בליווי מוסיקה והסברים. סיור בעקבות סיפור ההתיישבות, לפני קום המדינה והתקומה של קבוצת בארות יצחק, הסיור כולל מיצג אורקולי וביקור באתר המגדל שבלב השדות. הצגת הילדים האוצר שאינו נגמר של תיאטרו אורנה פורת וגם ירי מלהיב בחץ וקשת.

מתי: 19-23.12; 25-26.12 מהשעה 09:00.

מחיר: 0-40 שקלים בהתאם לסוג הפעילות.

אורי תותים, מושב ישע

הדרכה על שיטת גידול תותים תלויים, טעימה וקטיף עצמי.

מתי: 23-24.12.

מחיר לאדם: 40 ₪, מגיל 3 ומעלה (כולל סלסלת תותים לקחת הביתה).

ביתן בית הבד, יושביה, מועצה אזורית שדות נגב

במהלך חג החנוכה, המזוהה מכל עם נס פך השמן, יקיימו במועצה האזורית שדות נגב פסטיבל שמן זית עם דוכני מזון, סיורים בבית הבד של יושביה, סדנאות הפקת שמן זית והכנת פיתות בטאבון, יצירה מקרמיקה, ציור על קנבס, הכנת סביבונים מעץ ועוד.

מתי: 26 בדצמבר; בשעות 10:00-16:30.

מחיר לאדם: 15 ₪.

דרום

צריף בן-גוריון, שדה בוקר

במהלך ימי החג יחשיכו את צריף המגורים המקורי של פולה ודוד בן-גוריון ויקיימו בכל שעה עגולה סיורי עששיות מודרכים ברחבי הצריף. בנוסף, המבקרים בצריף יוכלו לקחת חלק בפעילות מיוחדת שתתקיים בחלק מימי החג וכחלק מ"שבוע מורשת" בנושא שירה עברית, בה יחד עם שחק ומוזיקאי ישירו שירי מדבר ויכתבו שיר על צריף בן-גוריון.

מתי: 18-26 בדצמבר, ימים א'-ה' 08:30-16:00 | יום ו' 8:30-14:00 | שבת 10:00-16:00. שעות הפעילויות משתנות בהתאם ליום.

מחיר: 15 ₪ לילד/אזרח ותיק/מבקר עם מוגבלות/שוטר/חייל, 20 ₪ למבוגר.

מצפה רביבים, קיבוץ רביבים

במהלך החג יקיימו במצפה רביבים סדנה לבניית למפיונים מעץ, ממש כמו פעם, לצד סדנאות יצירה, הכנת נרות, ויטראז'ים, טיפטופי נרות, מופע מיוחד של ד"ר מולקולה ופודטראקס.

מתי: 21-25 בדצמבר.

מחיר: 35-40 ₪ תלוי פעילות.

מוזיאון מורשת צאן ברזל, קיבוץ צאלים

סיור מודרך במוזיאון בסימן חנוכה, שייקח את המבקרים למסע מימי מתתיהו, המכבים והחשמונאים ועד סיפורי הגבורה של ימינו – כפי שבאים לידי ביטוי בחריטות ובהטבעות פלדה, ברונזה ונחושת. בנוסף, תתקיים גם הרצאה של הסופרת יוכי ברנדס בעקבות ספרה "שלא יעלו בחומה" - על סיפורי הגבורה של עמנו, ר' עקיבא, בר כוכבא לצד סיור מודרך המתמקד בסיפורי החנוכה, כפי שבאים לידי ביטוי בעבודות מתכת, מטבעות עתיקים וחדשים ומדליות. תתקיים גם הצגה מבית תיאטרון אורנה פורת, "האוצר שאינו נגמר" - אגדה עם מוסר השכל על אמא אדמה.

מתי: 22-23 בדצמבר, ימים ה'-ו'.

מחיר: ללא תשלום.

רחבת הגשר, אילת

בפסטיבל הצבעים באילת, המבקרים יעברו בין חדרי קונספט שונים, יפגשו דמויות ססגוניות, פסלים חיים צבעוניים ועוד. בשדרת חנוכריסמס נכנסים אל תוך עולמם הקסום של חגי החורף וסיום השנה האזרחית. מכונית ישנה תהפוך לקנבס ציור ותמתין למבקרים שיגיעו לצבוע אותה כיד הדמיון הנחה עליהם. בחדר הג'ונגל יחכה שחקן שיהפוך עצמו בעזרת אשליות צבע וצורה לשלל בעלי חיים ועוד.

מתי: 20-21 בדצמבר.

מחיר: ללא תשלום.

בין טיילת דן להרודס, אילת

במסגרת פסטיבל תרפפו באילת, על גבי 7 במות קונספט, תוכלו לפגוש את דמותו של רפי נלסון, הישר מתוך החוף של נלסון המיתולוגי, לראות את ימיו הראשונים של נמל אילת ולהיפגש עם דמות סקיפר מקומי, לחזות בתהליך הקמתה של שכונת התמרים המפורסמת בעיר ולשמוע שם מדמות פועל בניין על הבנייה של השכונה, לפגוש דמות של נהג אגד שהסיע את המבקרים לעיר באוטובוסים של ימי ראשית המדינה. וגם להיפגש עם קאובוי ולהיזכר בעיר הסרטים הידועה בעיר. לצד כל אלה, המבקרים יפגשו עם עוד דמויות כמו חלבן, כובסת, סנדלר, חייט ועוד.

מתי: 23-24 בדצמבר. מחיר: ללא תשלום.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חנוכה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: