אא

הודו: בדיקות סמים אקראיות לטייסים, דיילים ופקחי טיסה, ובדיקות אלכוהול חובה לפני ואחרי כל טיסה

הרשות הכללית לתעופה אזרחית ובית המשפט העליון החליטו להחמיר את בדיקות הסמים והאלכוהול לכל צוותי התעופה "בהתחשב באופי השירותים שהם מספקים"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

בית המשפט העליון של דלהי אישר את החלטת הרשות הכללית לתעופה אזרחית (DGCA) לדרוש בדיקות סמים אקראיות לצוותי תעופה, כולל טייסים, דיילים ופקחי טיסה.

"לאחר עיון בדרישת רשות התעופה האזרחית, כמו גם לאחר שמיעת הצדדים ויועציהם, ברור שבדיקת כוח אדם בגין חומרים פסיכואקטיביים היא חיונית בהתחשב באופי השירותים שהם מספקים", ציין בית המשפט העליון של דלהי.

לפי העיתון The Hindu, אנשי צוות הטיסה ופקחי הטיסה טענו כי הכללים החדשים לגבי בדיקות סמים אינם מתייחסים לצריכת תרופות הכרחיות, כגון אלו המשמשות לטיפול בסוכרת או יתר לחץ דם.

בית המשפט הבטיח כי מתבצעות בדיקות סמים לבדיקת שישה חומרים, שאינם כוללים בדרך כלל תרופות ליתר לחץ דם או תרופות נגד סוכרת. חומרים אלה הם ממריצים על בסיס אמפטמין, אופיאטים, קנאביס, קוקאין, ברביטורטים ובנזודיאזפינים, הדגיש בית המשפט.

מה קורה כשאנשי תעופה נכשלים בבדיקות סמים?

בעקבות עדכון ההנחיות של רשות התעופה, מתבצעות בדיקות סמים חובה אקראיות כדי לבדוק לפחות 10% מצוות התעופה הפעיל. בהתאם לכללי הרשות, אם אדם נכשל בבדיקת הסמים פעם אחת, יש לאשרר את התוצאה בבדיקה שנייה.

אם תוצאת הבדיקה השנייה תתברר כחיובית, העובד מושעה מתפקידו ויצטרך לעבור טיפול גמילה בטרם יורשה לחזור לתפקידו. אם עובד ייבחן ויתגלה כחיובי שוב, הוא יאבד את רישיונו למשך שלוש שנים. בסופו של דבר, עבריין, שיתגלה שוב, יאבד את רישיונו לצמיתות, נכתב בהנחיית הרשות.

רק לפני כשלושה חודשים הרשות הכללית של הודו לתעופה אזרחית הציגה מחדש בדיקות אלכוהול-נשימה חובה הן לצוות הטיסה והן לצוות תא הנוסעים כחלק מהנהלים. רגולטור התעופה, שהכריז על ההנחיות המעודכנות ב-14 בספטמבר 2022, הורה לחברות תעופה הרשומות בהודו לבצע בדיקות אלכוהול חובה לטייסים ודיילים בתפקיד לפני ואחרי כל טיסה.

בהתאם להנחיות, צריכת אלכוהול אסורה ב-12 השעות לפני הטיסה.

אם איש צוות טיסה נכשל בבדיקה בפעם הראשונה, הוא יושעה מתפקידו למשך שלושה חודשים. אם הוא נכשל שוב הוא יושעה מפעילות למשך שלוש שנים. אם הוא ייכשל במבחן הנשימה שלוש פעמים, הוא צפוי לאבד את רישיון הטיסה שלו לצמיתות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הודודלהי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: