אא

כפר ביקרתם? בתים מארחים בכפרים דרוזים וצ'רקסים בגליל ובגולן

אתמול (ג') התבשרנו שארגון התיירות של האו"ם הכניס את הכפר הצ'רקסי כפר כמא לרשימה האקסקלוסיבית לשנת 2022 של כפרים תיירותיים שמומלץ לבקר בהם. מאחר שכך ולכבוד כך, ריכזנו רשימה של כפרים צ'רקסים ודרוזים בגליל ובגולן המשתתפים באירועי "כפר ביקרתם"

כפר כמא. צילום באדיבות "כפר ביקרתם" כפר כמא. צילום באדיבות "כפר ביקרתם"

הרשות לפיתוח הגליל, משרד התיירות והרשות לפיתוח כלכלי ביישובים הדרוזים והצ'רקסים מזמינים לסיורים מודרכים, עם מורי דרך מקומיים, להיכרות עם המורשת, התרבות והקולינריה בכפרים צ'רקסים ודרוזים בגליל ובגולן.  אירועי "חורף חם" בכפרים וביישובים הדרוזים והצ'רקסים בגליל ובגולן, יתקיימו בין התאריכים 20.12 עד 21.1. הסיורים והאירוח הם ללא תשלום אך כרוכים בהרשמה מראש. 

אתמול (ג') התבשרנו שהכפר הצ'רקסי כפר כמא, הסמוך לנצרת, זכה על ידי ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO) להיכלל ברשימה האקסקלוסיבית לשנת 2022 של כפרים תיירותיים שמומלץ לבקר בהם. מאחר שכך ולכבוד כך, הנה רשימה של כפרים צ'רקסים ודרוזים בגליל ובגולן המשתתפים באירועי "חורף חם - כפר ביקרתם":

כפר כמא

סיורי קולינריה ואירוח בבתים צ'רקסים בליווי והדרכה של מדריכים מקומיים, ביקור במרכז המורשת הצ'רקסית, מופע פולקלור צ'רקסי, סיור בגרעין העתיק של הכפר, טעימות מהמטבח הצ'רקסי: מרק מג'מק בסגנון כפר כמא, מתאזה - כיסונים במילוי גבינה צ'רקסית, גבינות צ'רקסיות (חצי קשה/מעושנת), שמן זית מקומי, חלוז' ועוד.

נקודת יציאה: מרכז המורשת הצ'רקסית כפר כמא.  הרשמה באתר חורף חם בכפר כמא.

כפר כמא צילום באדיבות כפר ביקרתםכפר כמא צילום באדיבות כפר ביקרתם

ריחניה

סיור מודרך בכפר הצ'רקסי ריחניה במרום הגליל, גרעין הכפר והמוזיאון הצ'רקסי המתאר את הייחוד של העדה, התרבות, היסטוריה הצ`רקסית והחיים בכפר. כמו כן תתקיים סדנת קולינריה במסעדת נלצ'יק בכפר, סדנת להכנת גבינה צ'רקסית וביקור בבריכת החורף שלצידה גם באר ריחאן העתיקה מהתקופה הרומית/ביזנטית. נקודת יציאה: רחבת האירועים – מרכז ריחניה.  הרשמה באתר חורף חם בריחניה.

ג'וליס

הכפר ג`וליס בגליל המערבי מזמין לסיור של כשעתיים וחצי המשלב סדנת בישול מאכלים דרוזיים: ממולאים ומג'דרה בסגנון דרוזי, חוביזה, שומר, עולש, מנסף, סלט ערבי ועוד. בסיום, אוכלים את מה שבושל תוך שיח  עם אבו זאהי סעיד נבואני, מנהל מרכז המורשת הדרוזית.

נקודת יציאה? רחוב ראס ק׳ונבר 20, ג׳וליס.

הרשמה באתר חורף חם בג'וליס.

הכפר ג'וליס. צילום באדיבות ''כפר ביקרתם''הכפר ג'וליס. צילום באדיבות ''כפר ביקרתם''

ג'ת

סיור מודרך בסמטאות הישוב הדרוזי ג'ת כולל ביקור בבתים מארחים כולל טעימת אוכל דרוזי ושתיית משקה מג'לי מתובל האופייני לעונת החורף.

נקודת יציאה: בית העם ג׳ת הגלילית. הרשמה באתר חורף חם בג'ת.  

הכפר ג'ת. צילום באדיבות כפר ביקרתםהכפר ג'ת. צילום באדיבות כפר ביקרתם

בית ג'אן

סיור רכוב (רכבים פרטיים) לתצפית מפסגת הר הארי (בהתאם לתנאי מזג האוויר), סיור במרכז הכפר בסמטאות העתיקות, ביקור בבית העתיק לסדנת כנאפה וקפה. לסיום, ביקור במערת אל-אג'יאל .

נקודת יציאה: בנק לאומי - בכניסה לכפר בית ג'אן. הרשמה באתר חורף חם בבית ג'אן.

עין קניה

הדרכה ותצפית אל נחל סער, נופי הגליל העליון והגולן והכפר עין קניה, נסיעה קצרה ברכבים פרטיים לחניית בה"ס " אל-אשראק"  וסיור רגלי מודרך בגרעין הכפר העתיק, במוזיאון הבית העתיק ובכנסייה מארונית. הסיור כולל סדנת בישול אוכל דרוזי אותנטי. 

נקודת יציאה: גשר הידידות, עין קניה.  הרשמה באתר חורף חם בעין קניה.

מג'דל שמס

עונת החורף במג'דל שמס היא חוויה בלתי נשכחת לכל מבקר, השלג הנערם למרגלות ההר על מטעי התפוחים והדובדבנים, הבתים מחוממים היטב, המשפחה יושבת סביב האח להכנת תבשילים ומשקאות חורף מיוחדים. מורי הדרך בכפר מצפים יובילו סיור קולינרי של אוכל אותנטי וקפה. כולל ישיבה בבתים מארחים מול תנור עצים בוער ומפגש עם אנשי הכפר וסיפורם.
נקודת יציאה: מעוצה מקומית מג'דל שמס. הרשמה באתר חורף חם במג'דל שמס.

ראמה

סיור מודרך ברחבי הכפר, מסעדת ויקב ראי המקומי, כולל הדרכה וטעימות יין. סיור מעגלי בגרעין הכפר, ביקור בכנסייה יוונית אורתודוקסית, בית יד לבנים, מסעדת אלסובאט עם סיפור מרתק על העסק המשפחתי הקולינרי, סדנת בישול לצלילי העוד וכן, ביקור במוזיאון הבית העתיק ומפגש ביתי אצל יצרן סבונים מקומי.
נקודת יציאה: מסעדת ראי, ראמה. הרשמה באתר חורף חם בראמה

פקיעין

הכפר פקיעין שבגליל העליון אוצר בתוכו היסטוריה וחיים של 4 עדות. הסיור יפתח בתצפית על בתי הכפר, מעל מערת רשב״י, ירידה במדרגות למערה והדרכה במעיין הכפר על שימושי המים, על עץ התות העתיק הסמוך, על המורה הראשון והסבתא המיילדת של הכפר, ביקור בבית הכנסת העתיק ועוד. כמו כן תתקיימנה סדנאות קולינריה וממתקים באחד מבתי הכפר העתיק.
נקודת יציאה: כביש ראשי – מערת הרשב"י. הרשמה באתר חורף חם בפקיעין.

מידע נוסף על כל אירועי חורף חם בכפרים באתר כפר ביקרתם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רמת הגולןגליל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: