אא

״אליוט'' מכה בארה״ב וקנדה: כ-6500 טיסות כבר בוטלו

חג המולד הקר ביותר מזה 40 שנה, אלפי טיסות בוטלו וחשש מפני נזקים כבדים כתוצאה מתנאי מזג אוויר קיצוני. כל מה שצריך לדעת על הסופה "אליוט" שפוקדת את ארה״ב

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

כפי שפרסמנו, בארה"ב נערכים לקראת "אליוט", אחת הסופות הקטלניות שנראו בשנים האחרונות אשר מצליחה להטיל מורא על מיליוני תושבים בכל רחבי המדינה, ומוגדרת כבר כעת כחג המולד הקר ביותר מזה 40 שנה.

כמויות שלג יוצאות דופן, טמפרטורות שצנחו מתחת ל-50 מעלות באזורים נרחבים בארצות הברית, בשילוב רוחות במהירות של למעלה מ-100 קמ"ש. כל אלו ועוד הם חלק מהמאפיינים של ״פצצת הציקלון״-אחת הסופות הקיצוניות ביותר שנראו בארצות הברית מאז ומעולם.

נכון להיום (שבת) בוטלו כבר מעל כ-6500 טיסות פנים בארצות הברית בוטלו, יחד עם למעלה מ-9000 טיסות נוספות שעוכבו כתוצאה מתנאי מזג האוויר החריגים.

כדי לספק גמישות נוספת ללקוחותיה ולמנוע שיבושים של הרגע האחרון בנמל התעופה, אמריקן איירליינס פרסמה התראות בנוגע ל-86 שדות תעופה בצפון מזרח ובמערב התיכון, ולרוחב חלקי החוף המזרחי בארה"ב. זאת כדי לאפשר לאלה שתכננו לטוס ומושפעים מסופת החורף "אליוט" להזמין מחדש את טיסתם ללא דמי שינוי.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

גם חברת דלתא אייר ליינס פרסמה התראת מזג אוויר: ״הצוותים של דלתא עושים כל מאמץ לבטל טיסות הרבה לפני מועדי ההמראה במידת הצורך כדי שהלקוחות יוכלו לתכננן את הנסיעה שלהם לפני הגעתם לשדה התעופה.״

כבר בימים האחרונים החל גל קור עז באזור צפון-מערב ארצות הברית, שהתפשט אל עבר אזורים נוספים, כשיש מי שמגדיר כבר את אליוט ''כסופה של אחת לדור". על פי ההערכות השירותים המטאורולוגים בארצות הברית, קרוב ל-100 מיליון איש מושפעים  ממזג האוויר, שיצרו גם פקקי ענק בכבישים, לצד שיבושים קשים בתנועת הרכבות.

מספר ביטולי הטיסות הגבוה ביותר נרשם בשיקאגו, דנבר, דטרויט ומיניאפוליס. גם שדה התעופה השני בגודלו בקנדה בעיר ונקובר נסגר כבר ביום שלישי עד להודעה חדשה.

מזג האוויר החריג צפוי להימשך בימים הקרובים, כשלצד ארצות הברית גם אירופה מתמודדת עם מזג אוויר קר במיוחד. כך למשל בלונדון נערם בשבוע שעבר שלג בגובה של כ-10 סנטימטרים וטמפרטורות שצנחו עד למינוס 5.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארה"בסופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: