אא

לא מה שחשבתם: יעדי החורף המפתיעים באירופה

מחפשים לשבור שגרה ולזנוח את היעדים הקלאסיים ביבשת לטובת משהו חדש ומרענן? ''פספורט'' עם כמה המלצות תיירותיות ליעדי תיירות קסומים שלא בטוח שמעתם עליהם, לקראת עונת החורף הקרובה

פוזנן, פולין. צילום: Shutterstock פוזנן, פולין. צילום: Shutterstock

אלו ככל הנראה לא הערים שיעלו לכם לראש מיד כשתחשבו על חופשה חורפית באירופה - אך הם לא פחות מפתיעים ומרתקים בתקופה זו של השנה, אם לא יותר! אם אתם בעד להכיר מקומות חדשים על המפה בעונה הכי פוטוגנית של השנה – הכתבה הבאה היא בהחלט בשבילכם.

וילנה, ליטא

בשנים האחרונות הפכה ליטא לפנינה תיירותית שהישראלים רק מתחילים לגלות. זוהי עיר שלא דומה לאף אחת אחרת. היא לא עמוסה בתיירים ונדמה כי מתקיימת בה הרמוניה מושלמת בין היסטוריה עתיקה ותרבות עכשווית, לצד קולינריה נהדרת ואטרקציות חדשות ומעניינות! מעבר לכך שליטא טובלת באגמים ויערות קסומים היא גם הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. לרגל חגיגות יום הולדת ה-700 שלה (!)

וילנה. צילום: Shutterstockוילנה. צילום: Shutterstock

הרמוניה מושלמת בין היסטוריה עתיקה ותרבות עכשווית, לצד קולינריה נהדרת ואטרקציות חדשות ומעניינות. צילום: Shutterstock

בורדו, צרפת

בורדו שונה להפליא מבירת צרפת (פריז) ומלאה בקסם שמתעצם אפילו עוד יותר בתקופת החורף. היא מציגה לראווה שווקים מקסימים, ניחוחות מאפים ומטעמים בכל פינה בעיר, יחד עם ארכיטקטורה שאינה נופלת מזו של אחותה. היא נמצאת על גדות נהר הגרון, כאשר הגשר העובר מעל הנהר נחשב לאחד היפים ביותר בצרפת כולה! 

גם חובבי האמנות והאדריכלות שביניכם ייהנו ממה שיש לה להציע: מגדל הפעמונים של בזיליקת סנט מישל הוא מבנה יפהפה שכדאי לבקר בו, כמו גם מוזיאון היין הגדול בעולם וארמון הבורסה, מולו נפרשת מזרקה מרהיבה על פני 3500 מטרים רבועים הנקראת "מראת המים" (Miroir d'Eau) המושכת אליה תיירים ומקומיים כאחד.

בורדו נקראת גם "עיר היין", שכן היא נחשבת לבירת היין העולמית בקרב יצרני היין בעולם. לא בכדי נמצאים סביבה יקבים וכרמים רבים והיא מייצאת יינות אדומים כמעט לכל העולם.

בורדו, צרפת. צילום: Shutterstockבורדו, צרפת. צילום: Shutterstock

ארמון הבורסה, מולו נפרשת מזרקה מרהיבה על פני 3500 מטרים רבועים הנקראת "מראת המים". צילום: Shutterstock

יאשי, רומניה

יאשי (או יאסי) היא בירת מחוז מולדובה, הנמצאת באזור היסטורי קסום סביב הרים, יערות ובעיקר שקט ושלווה. זוהי עיר שבהחלט ראויה ליותר תשומת לב, כיאה למי שבעבר הייתה בירתה של רומניה, אך על חיסרון זה היא גם היא מקבלת יתרון גדול - עלות כרטיסי הטיסה הזולים ביחס לערים אחרות מוכרות או גדולות יותר באירופה.

יאשי משנה את צבעה בחודשי החורף, כשאת הלבן המשתלט עליה ניתן לראות עוד מהמרומים, עוד לפני שהמטוס נוחת. זהו יעד מעולה לחופשה חורפית, בעיקר בזכות מקומות הבילוי המקורים שתמצאו בה כאשר הטמפרטורות יורדות, אך לא רק.

ביאשי תמצאו במהלך עונת החורף משטחי החלקה על הקרח, עצי אשוח אלגנטיים המקשטים אותה בכל פינה, לצד מבנים היסטוריים מרהיבים ביופיים, ארכיטקטורה אירופאית קלאסית במיטבה, כולל ארמון עוצר נשימה, מוזיאונים, קניונים גדולים ושוקים אותנטיים.

פוזנן, פולין

פוזנן היא אולי לא המקום הראשון שתחשבו עליו בעת תכנון חופשה חורפית מפנקת - אך אל תטעו. זהו יעד מדהים, שכדאי לכם לקחת בחשבון דווקא בעונה הקרה! מלבד המבנים העתיקים והארכיטקטורה היפה, החנויות והשוקים, פוזנן היא גם יעד קולינרי משובח, המתאים לחופשה זוגית או משפחתית במרחק של כ-4 שעות טיסה.

בתקופה זו של השנה מומלץ ללכת לכיכר השוק בעיר העתיקה של פוזנן (Stary Rynek) שמתקשטת באורות וצבעים, שם יחכו לכם עשרות בתי קפה ססגוניים, מסעדות וברים, בהם תוכלו לנוח ולהתחמם כאשר הטמפרטורות מתקרבות ל-0 מעלות, אחרי שהשמש שוקעת. 

אל תפספסו את גלגל הענק שבעיר (Plac Wolnosci) הנחשב לבילוי מושלם למשפחות, ממנו תוכלו להשקיף על כל האתרים ההיסטוריים והמבנים היפים שבעיר. אם תחפשו דרך להתחמם אחרי כל הקור הזה, כדאי שתבקרו במתחם המרחצאות הגדול Termy Maltanskie המכיל בריכות מחוממות, סאונות ומים מינרליים לגוף. זהו ללא ספק המקום המושלם לסיים איתו את היום!

גם אוהבי הסקי שביניכם ימצאו מה לעשות בפוזנן, אם כי היא לא ממוקמת באזור הררי. אחד מאתרי הסקי הפופולאריים בעיר הוא Malta Ski Sport & Recreation Centre, המציע מסלול סקי מלאכותי עם מגלשות הרים אלפיניות, חוויה שלא תרצו לפספס בחופשה החורפית הבאה שלכם!  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט 738 - תיירות חורף

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: