אא

נמל דובאי - נמל התעופה הבינלאומי העמוס ביותר בעולם

עפ"י OAG, אתר הדיווח והניתוח של ענף התעופה העולמי, נמל התעופה המרכזי באמירויות ובמזרח התיכון כולו מציע 4.6 מיליון מושבים בטיסות בחודש דצמבר, כאשר לונדון הית'רו במקום השני עם 3.5 מיליון מושבים

נמל התעופה דובאי. צילום: shutterstock נמל התעופה דובאי. צילום: shutterstock

נמל התעופה הבינלאומי של דובאי שמר על מיקומו כנמל העמוס ביותר בעולם עבור נוסעים בינלאומיים בחודש דצמבר, לפני מוקד תעופה בינלאומי מרכזי כמו לונדון הית'רו, לא מעט בזכות ההתאוששות המרשימה של חברת התעופה אמירייטס.

הדירוג החודשי של חברת דיווח וניתוח התעופה העולמית, OAG, חושב על פי קיבולת המושבים הבינלאומית של חברות התעופה ותדירות הטיסות הבינלאומיות בדצמבר 2022, בהשוואה לחודש המקביל ב-2019 לפני פרוץ מגפת הקורונה.

דובאי מובילה במקום הראשון כנמל התעופה העמוס ביותר בטיסות בינלאומיות בדצמבר, עם 4.6 מיליון מושבים, עלייה של 8% בהשוואה לנובמבר, וקצת יותר ממיליון מושבים יותר מנמל התעופה העמוס, לונדון הית'רו, עפ"י OAG בדו"ח החודשי של נמלי התעופה העמוסים ביותר בעולם.

נמל התעופה הבינלאומי של דובאי טיפל ב-18.5 מיליון נוסעים ברבעון השלישי של השנה, יותר מהכפלה לעומת אשתקד על רקע התאוששות גדולה מהצפוי מהמגפה, עפ"י סקירת רשות נמלי התעופה של דובאי.

זו הייתה הפעם הראשונה שהתנועה הרבעונית הגיעה לרמות של טרום הקורונה, כשהנתון גבוה מ-17.8 מיליון הנוסעים בנמל התעופה ברבעון הראשון של 2020 לפני תחילת המגפה.

אחרי דובאי והית'רו, פריס שארל דה גול, נמל התעופה איסטנבול ונמל התעופה צ'אנגי בסינגפור מדורגים בצמרת נמלי התעופה הבינלאומיים העמוסים ביותר, כך עולה מהנתונים של OAG.

נמל הארטספילד-ג'קסון באטלנטה שמר על הדומיננטיות שלו בדצמבר בדירוג נמלי התעופה העמוסים בעולם, דירוג הכולל קיבולת מושבים מקומית ובינלאומית. לדובאי, כידוע, אין שוק טיסות פנים.

אטלנטה המשיכה להיות נמל התעופה העמוס ביותר בעולם עם 4.7 מיליון מושבים, לא הרבה יותר מדובאי, עם 4.6 מיליון מושבים, ורק בטיסות בינלאומיות.

במקום השלישי בדירוג עומס כללי משולב, בינלאומי ומקומי, ניצב נמל התעופה טוקיו האנדה.

לונדון הית'רו במקום הרביעי בקיבולת החודש ודאלאס פורט וורת' מדורג במקום החמישי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמירייטסהית'רודובאי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: