אא

טורקיה: גן עדן לתיירות חורף

יופי טבעי, היסטוריה עתיקה, תרבות ומאכלים עשירים הם רק כמה סיבות לכך שטורקיה היא יעד מועדף לטיולים

צילום: לשכת התיירות של טורקיה צילום: לשכת התיירות של טורקיה

עם סיום הסתיו, טורקיה הופכת ל'גן עדן לתיירות חורף' עם נופים עירוניים וכפריים מכוסים שלג. בנוסף לאתרי הסקי המפורסמים של המדינה, טורקיה מציעה למטיילים בחורף חוויות יוצאות דופן בין ערים היסטוריות שמעוררות אפילו יותר תחושה תחת שמיכת שלג.

אחת החוויות המדהימות הללו היא רכבת ה-Eastern Express המפורסמת, שיוצאת מהבירה אנקרה למסע של יותר מיממה העוברת לאורך ערים יפות, הרים מלכותיים ועמקים דרמטיים עד קארס, עיר החורף הקסומה בחלק המזרחי של המדינה. מדובר באחת מעשרת נסיעות הרכבת היפות בעולם המועדפת מאוד על מטיילים, צלמים וחובבי מדיה חברתית. לא משנה העונה, הנוף מהחלון תמיד מהמם ומומלץ מאוד לחוויה אלטרנטיבית של טורקיה.

צילום: לשכת התיירות של טורקיהצילום: לשכת התיירות של טורקיה

אווירה חלומית, מסע קסום

עם נסיעה היוצאת מלב אנטוליה ומשתרעת על פני 1,310 קילומטרים עד לחלק המזרחי ביותר של טורקיה, מסלול ה-Eastern Express, נחשב גם לאחד מבין 'ארבעת נתיבי הרכבת' הטובים ביותר בעולם על ידי כתבי טיולים. הוא מסיים את המסע המרתק בין אנקרה לקארס תוך כ-25-26 שעות. לאחר היציאה מאנקרה, הרכבת עוברת דרך מחוזות קירקאלה, קייסרי, סיוואס, ארזינקן וארזורום ומגיעה לקארס, התחנה הסופית. ה- Touristic Eastern Express היא רכבת נוסעים ציורית המהווה אלטרנטיבה תיירותית יותר למטיילים מכל העולם. לרכבת תשעה קרונות, בהם שישה קרונות שינה, קרון אוכל אחד ושני קרונות שירות, עם קיבולת של 120 נוסעים. תדירות השירות היא שלוש פעמים בשבוע, כאשר היא יוצאת מאנקרה בימים שני, רביעי ושישי. היא גם יוצאת בחזרה לקארס בימי רביעי, שישי וראשון.  הזמן הטוב ביותר לטייל ברכבת זו הוא בזמן החורף מכיוון שהנוף המכוסה שלג גורם להכל להיראות קסום יותר.  ההמלצה היא לקנות כרטיסים מראש באינטרנט או באחת מסוכנויות התיירות.

תחנה אחרונה: העיר קארס עם היופי הייחודי שלה

היעד הסופי ב-Eastern Express הוא עיר החורף המרתקת קארס. העיר, השוכנת באחד מהחלקים המזרחיים ביותר של טורקיה, היא אחת ההתנחלויות העתיקות ביותר באנטוליה. קארס, שעוצבה על ידי תרבויות רבות לאורך ההיסטוריה, לוקחת את המבקרים לזמן אחר. החל מהאוררטים, אדמות אלו אירחו תרבויות רבות, חלקן הפרסים, הרומאים המזרחיים, הסלג'וקים והעות'מאנים. האזור נמצא גם על נתיב סחר חשוב שבו נפגשה פעם דרך המשי המפורסמת. כאן נמצאת גם העיר העתיקה אני (Ani), אתר מורשת עולמית של אונסק"ו שאוכלסה בעבר ע"י כמעט 100,000 איש. על פי האמונה, העיר העתיקה מתוארכת לשנת 5,000 לפני הספירה. שמורה היטב עד היום, אני היא מתנה יוצאת דופן שמעניקה קארס למבקרים בה. מבנים ואתרים היסטוריים נוספים באזור הם טירת קארס, מסביב לנהר קארס, בעוד שמבנים כמו מעוזים וגשר האבן השני משמשים כטראסות תצפית של קארס. אתרים מרתקים נוספים הם מסגד Ebu'l Menûçehr, כנסיית St. Prkich, כנסיית Tigran Honents, מנזר הנזירות ומוזיאון קארס.

השלג החורפי היפה בקארס מבטיח שמרכז הסקי המפורסם של העיר, סריקמיש, יתמלא גם נופשים בתקופה זו. מרכז הסקי Sarıkamış, הידוע בשלג הקריסטל שלו מציע את מסלול הסקי השלישי בגובהו בעולם, מועדף גם בשל ענפי הסקי האלפיניים שלו. אגם Çıldır, על גבול קארס-ארדהאן, הוא עוד מסלול ייחודי שתוכלו לחוות בקארס. המבקרים יכולים לטייל באגם הקפוא, לרכוב במזחלות רתומות לסוסים ולצפות בדייגים שדוים בקרח אחר קרפיונים.

הטעמים הייחודיים של המטבח הטורקי מורגשים גם בקארס. עיר זו בחלק המזרחי של המדינה היא גן עדן גסטרונומי עם מטבח ייחודי. קארס, המפורסמת במיוחד בזכות הגרוייר, הדבש והאווז שלה, בולטת בטעמים מקומיים שונים. אם אתם נתקלים באשיקים במהלך הארוחה שלכם, ראו את עצמכם בני מזל. מסורת עתיקה זו - סיפורים המבוצעים על ידי מוזיקאים וטרובדורים - הופכת לעתים קרובות לתחרות נמרצת המהנה למבצעים ולצופים. מסורת האשיק, שנכללה ברשימת המורשת התרבותית הבלתי מוחשית של אונסק"ו בשנת 2009, היא צורת אמנות חשובה המוטבעת בזיכרון התרבותי של אנטוליה.

צילום: לשכת התיירות של טורקיהצילום: לשכת התיירות של טורקיה

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: