אא

האינפלציה מעכבת את התאוששות ענף התיירות באוסטריה

העלייה הגבוהה ביוקר המחייה במדינה, המשליכה גם על עליית מחירים משמעותית של שירותי התיירות, מרתיעה תיירים רבים, הן זרים והן מקומיים, המצמצמים את הוצאותיהם

וינה. צילום: shutterstock וינה. צילום: shutterstock

האינפלציה באוסטריה וברוב מדינות האיחוד האירופי עלתה באופן קיצוני השנה. בתחילת השנה עמדה האינפלציה באוסטריה על פחות מ-4% ואילו לקראת סוף השנה היא טיפסה ליותר מ-11%.

העלייה הדרסטית של יוקר המחייה במדינה השפיעה גם על מגזר התיירות באוסטריה והביאה את ההתאוששות שלאחר מגפת הקורונה לקיפאון, עפ"י מחקר חדש של המכון האוסטרי למחקר כלכלי (WIFO).

ההערכות של האנליסטים מניחות שעונת התיירות בקיץ האחרון ובעונת החורף הנוכחית, בחודשים ינואר ופברואר, יניבו תשואות דומות לשנת 2021, שהיו נמוכות למדי, ואילו הערכות אחרות אף גורסות שהביקוש בדרך כלל ירד.

כמו כן, בקיץ 2022 נרשמה עלייה במספר התיירים המקומיים, אולם מכון WIFO מדווח כי הצרכנים צמצמו את הוצאותיהם, והם ניסו לחסוך במסעדות, ברכישת שירותים ואפילו בהוצאות לינה.

עפ"י הודעה לעיתונות של WIFO, המגזר לא התאושש לרמות שלפני המגפה. כ-78 מיליון לינות היו באוסטריה בעונת הקיץ. לשם השוואה, מספר זה נמוך ב-1.4% מהרמות שלפני המגפה ב-2019.

חלק ניכר ממגזר התיירות, כאמור, מובל על ידי ביקוש מקומי, עם 24.3 מיליון לינות בשנת 2022 - שיא חדש ועלייה של 4.4% בהשוואה ל-2019.

כמו כן, נוסעים בינלאומיים החלו לחזור לאוסטריה, שכן בשנת 2022 נרשמה עלייה של 26.5% בהשוואה לשנת 2021. עם זאת, הביקוש עדיין מתחת לרמות של 2019 בכ-3.8%.

מספרי התיירות הנמוכים הללו השפיעו על התשואה הכוללת של הענף, כאשר קיץ 2022 מוערך שהכניס 14.7 מיליארד אירו, רק 0.8% יותר מ-2019.

עם זאת, בהתחשב באינפלציה הגבוהה במדינה ובסל השירותים התיירותי, ההכנסות נחשבות נמוכות בקרוב ל-15% בהתאמה לקיץ 2019.

על פי המחקר, המומחים ב-WIFO צופים כי עונת החורף של 2022-2023 תהיה חלשה עוד יותר עם אינפלציה גואה על מוצרים ושירותים חיוניים. יתרה מזאת, סקרים אחרונים של בתי מלון באוסטריה גילו שהציפיות של עסקים רבים לחורף הזה בקושי גבוהות מההכנסות של השנה שעברה.

כמו כן, רק 70% מהנשאלים האוסטרים ציינו שהם מתכוונים לנסוע בחורף הקרוב. מדובר בירידה משמעותית בהשוואה לשנים קודמות שלפני הקורונה, ונוכח הצמצום ברכישת שירותי תיירות הענף עומד בפני עונה קשה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אוסטריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: