אא

הרכבות המהירות מחליפות מטוסים ברחבי אירופה – ספרד מובילה את המגמה

בספרד רשת רכבות מהירות השנייה בגודלה בעולם (לאחר סין), והנסיעה ברחבי המדינה קלה ומהירה. היום נחנך קו חדש בין מדריד למורסיה, לאחר שבחודש שעבר הושקה רכבת מהירה נוספת בין מדריד לברצלונה

הרכבות המהירות במדריד. צילום: shutterstock הרכבות המהירות במדריד. צילום: shutterstock

יותר ערים באירופה מחוברות ברכבת מהירה, ויותר חברות מעוניינות להרחיב ולפתח את שירות הנסיעה ברכבת, הנחשבת לא רק ירוקה יותר, אלא גם מהירה יותר ממטוסים.

אם לוקחים בחשבון את זמן ההמתנה בנמלי התעופה, קווי רכבת המקשרים בין ערים גדולות, למשל, כמו בין לונדון לפריס, או בין רומא לנאפולי, למעשה מהירים יותר ברכבת, ולרוב גם נוחים וזולים יותר.

נסיעות ברכבת צוברות יותר ויותר פופולריות באירופה, במיוחד בספרד, שם קווי הרכבת נוחים ומודרניים וכל הזמן מתרחבים. אחרי סין, לספרד יש את הרשת השנייה בגודלה בעולם של רכבות מהירות.

הנסיעה ברחבי ספרד קלה מתמיד ברכבות המהירות החדשות.

היום חנכו רכבות ה-AVE הספרדיות המהירות קו חדש המחבר בין מדריד לעיר מורסיה שבדרום מזרח ספרד. פתיחת תחנת מורסיה מהווה את סיומו של פרויקט שהחל ב-2003, וחיבורים נוספים צפויים בשנים הבאות. החל מיום שלישי הנוסעים יוכלו לנסוע בין מדריד למורסיה תוך שעתיים ו-45 דקות.

לרשות התיירים המבקרים בספרד קווים נוספים ברכבות הנוסעות במהירות של יותר מ-290 ק"מ לשעה, וגם מחירים טובים יותר. עבור הקו החדש השיקה Renfe, חברת הרכבות הלאומית של ספרד, 30,000 כרטיסי היכרות ב-19 אירו לנסיעה עד סוף 2023. הקו החדש יפעל בתדירות של 8 נסיעות יומיות.

בנובמבר השיקה חברה פרטית, Iryo, קו רכבת מהירה חדש בין מדריד לברצלונה, שתי הערים הגדולות בספרד. בנתיב בין שתי הערים פועלות 3 חברות, המספקות לנוסעים חלופות בעלות נמוכה. כפי שדווח בחודש האחרון, בזכות התחרות בין החברות מחירי הכרטיסים בנתיב זה ירדו בכ-43% בממוצע, וכיום ניתן לרכוש כרטיס החל מ-46 אירו במקום 81 אירו למושב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ספרדמדריד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: