אא

סין תפתח מחדש את הגבולות ותסיר את חובת הבידוד ב-8 בינואר

למרות התחלואה הגבוהה בשבועות האחרונים עקב הפסקת יישום מדיניות 'אפס קורונה', רשויות הבריאות של סין החליטו להסיר את המגבלות המחמירות ולהתייחס לקורונה במדיניות מקלה של "טיפול ואמצעים הכרחיים לבלימת ההתפשטות"

בייג'ינג, סין. צילום: rf123 בייג'ינג, סין. צילום: rf123

סין תפתח מחדש את הגבולות ותפסיק את מדיניות הבידוד ב-8 בינואר.

ההחלטה היא הצעד האחרון של המדינה בתום שלוש שנים של מדיניות 'אפס קורונה', שתפנה מקום למדיניות חדשה של חיים לצד הקורונה.

מספר הנדבקים עלה משמעותית לאחרונה, מאז שסין חדלה מיישום מדיניות 'אפס קורונה', וכתוצאה מכך גם נגרם מחסור כלל ארצי בערכות בדיקה ובתרופות.

הקורונה נוהלה עד עתה בסין כמחלה זיהומית מקטגוריה A מובילה מאז 2020, והרשויות ציינו שהמחלה מנוהלת על פי חוק הבריאות, כולל סגירת הגבולות והטלת חובת בידוד.

על פי החוקים הסיניים, הרשויות חייבות להטיל את ההגבלות הקשות ביותר, כמו סגרים ובידודים של הנגועים בקורונה והקרובים שלהם, כולל הטלת הסגרים ברחבי העיר כדי להכיל את המחלה. כמו כן, בגבול יש לבודד את הנגועים ואת מי שעלול להידבק.

בעוד שקורונה הייתה מחלה זיהומית מקטגוריה B בסין - קבוצה הכוללת גם HIV, צהבת נגיפית ושפעת העופות - הרשויות ניהלו אותה כקטגוריה A, והסמיכו את הממשלות המקומיות לכפות צעדים חמורים, הסמכה שגם אפשרה להן לגייס את רשויות אכיפת החוק כדי לסייע בפיקוח על האוכלוסייה.

המדיניות החדשה משנה לחלוטין את הכללים.

עפ"י רשויות הבריאות המחוזיות ובתי החולים בגואנגדונג, פוג'יאן וג'יאנגסו, ועדת הבריאות הלאומית הורתה להם ביום ראשון להתכונן לניהול הקורונה בקטגוריה B מה-8 בינואר.

קטגוריה B פירושה שהקורונה דורשת רק "טיפול ואמצעים הכרחיים לבלימת ההתפשטות".

בין השאר, אמצעי בקרה מחמירים, לרבות בידוד חובה לתיירים המגיעים לסין, יוסרו גם הם, כיוון שאינם חובה בניהול קטגוריה B.

ועדת הבריאות הלאומית גם הפסיקה להכריז על מקרי קורונה יומיים ביום ראשון, והעבירה את הסמכות לסוכנות לבקרת מחלות, נוהג המתאים יותר לניהול מחלות זיהומיות ברמה נמוכה יותר.

לדברי מנהל בית חולים בכיר בשיאמן שבמחוז פוג'יאן בדרום-מזרח סין: "אני חושב שזו הכרה רשמית בשינויים הברורים בסימפטומים של וריאנט האומיקרון, שהוא פחות קטלני, והתסמינים שלו אינם דמויי דלקת ריאות".

"המדיניות החדשה קובעת את הכיוון קדימה לגבי השליטה בקורונה בסין, מדיניות שהיא יותר גמישה ופחות משבשת את חייהם של אנשים", ציינו גורמי בריאות שונים ברחבי המדינה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סיןקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: