אא

"מתנגדים לכל אמירה או גילויי אפליה של מגזרים בחברה הישראלית"

גינוי גורף: ענף המלונאות והתיירות יוצא נגד כוונת הממשלה החדשה לבצע תיקון בחוק האפליה, הידוע גם בכינוי "חוק הסלקציה", שיאפשר לבעלי עסקים פרטיים להימנע ממתן שירות/מוצר לאדם כזה או אחר, בעיקר נשים ולהט"ב, בשל אמונה דתית. מי מתנגדים?

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ענף המלונאות והתיירות תוקף בחריפות ויוצא נגד ההצעה לתיקון חוק האפליה ובשמו המלא: "חוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים".

רשתות בתי מלון, בזו אחר זו, מגנות את הכוונה לתקן את החוק האמור במסגרת ההסכמים הקואליציוניים של ממשלת נתניהו החדשה עם המפלגות הציונות הדתית ויהדות התורה, באופן כזה שיאפשר לכל בית עסק פרטי להימנע מלספק שירותים או מוצרים לאדם כזה או אחר בשל אמונה דתית זאת בתנאי שמדובר בשירות או מוצר לא ייחודי ושניתן להשיג חלופה דומה בקרבה גיאוגרפית ובמחיר דומה.

החשש, שתיקון החוק יאפשר, בין היתר, לבעלי עסקים שונים לא לספק, למשל, שירות לקהילה הלהט"בית ולנשים.

מטרת תיקון חוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, שנחקק בשנת 2000 ומוכר בכינוי "חוק הסלקציה", היא למעשה למנוע פגיעה בבית עסק פרטי שימנע ממתן שירותים או מוצרים בשל אמונתו הדתית.

באופן שימנע פגיעה בבית עסק פרטי שנמנע מאספקת שירות או מוצר בשל אמונה דתית, ובתנאי שמדובר בשירות או מוצר שאינו ייחודי ושניתן להשיג חלופה דומה בקרבה גיאוגרפית במחיר דומה", נכתב בהסכם.

רשת מלונות דן: "רשת מלונות דן מתנגדת לכל אמירה או גילויי האפליה של מגזרים בחברה הישראלית. בתי המלון של הרשת ברחבי הארץ פתוחים עבור כל בן אנוש, ללא הבדל דת, מין, גזע או נטייה מינית. רשת מלונות דן מאחלת לכולם חורף חם".

רשת ישראל קנדה מלונות: "רשת ישראל קנדה מלונות שמחה לארח במלונות הרשת הפרוסים ברחבי הארץ כל אדם, ללא הבדל דת, גזע, מין ונטיה מינית ומברכת את כולם בשנה אזרחית טובה".

רשת מלונות אפריקה ישראל: "מלונות אפריקה ישראל, בעלת מותגי המלונות vert, קראון פלזה אינדיגו ועוד,מתחייבת להמשיך ולקבל כל אדם באשר הוא ללא הבדל דת, גזע, מין, לאום ונטייה מינית או כל הבחנה מבדלת אחרת".

מלונות קבוצת מלונות נקש: "מלונות סטאי, הרברט סמואל ואורכידאה שמחים לארח, להעסיק עובדים ולעבוד מול כל ספק ללא הבדל דת, מין, גזע, מגדר או נטייה מינית.
מלונות קבוצת נקש היו ויהיו מקום לאירוח חם ומשפחתי לכל מי שרוצה וירצה לצאת לחופשה בישראל. אנו מאחלים לכולם שנה אזרחית טובה".

איסתא ואמריקן אקספרס גלובל ביזנס טראוול ישראל: "מברכים על היוזמה מצד גופים מסחריים שפתחו במחאה ומצטרפת לאמירה שישראל היא מדינה דמוקרטית לא תתן יד לאפלית לקוחותיה  בנושא דת גזע מין לאום ונטייה מינית. איסתא תמשיך להיות בית חם לכל מי שרוצה לצאת חופשה בארץ ובחול  ומאחלת לכולם שנה אזרחית טובה".

שר התיירות היוצא, יואל רזבוזוב, כפי שכבר פורסם כאן אתמול (ב') אמר: ״יש כאן פוטנציאל להרס של ענף התיירות עם האמירות והכותרות של הימים האחרונים בנוגע לתיקון חוק האפליה הצפוי. אנחנו נלחם בכך בכנסת, בוועדות ובמליאה. אני בטוח שגם לאנשי התעשייה יש חברי כנסת ושרים שהם מכירים וצריך להסביר להם את המצוקה והנזקים שמהלך שכזה יכול לגרום. הרכבת כבר יצאה, כל הכתבות האלה מותרגמות ברחבי העולם. תעשיית התיירות חייבת להתאחד ולעמוד מול הנסיונית האלה. מעבר לכך שזה פוגע במדינה, זה ענף שלא מעט אנשים מתפרנסים ממנו. אני יותר מחושש שזה יפגע בהגעת התיירים לישראל. מההיכרות שלי עם מארגני התיירים מחו״ל, אחת מנקודות הזכות שהייתה לנו שאנחנו דמוקרטיה, מדינה ליברלית, תיירים אוהבים להגיע לישראל ולהרגיש חופשיים. מדובר בתיירים שהשאירו פה הרבה כסף והיו לשגרירים שלנו אחרי הביקור בארץ, וכעת המותג הזה הולך להיפגע. התיירות תשלם מחיר כבד, אם הכותרות האלו ימשיכו ואחרי כן גם יהפכו לחוקים, ישראל תשלם על כך ביוקר. מקרה אחד של אפליה מספיק בשביל לכרות את הענף שמפרנס מאות אלפי משפחות בישראל ומכניס עשרות מיליארדי שקלים למשק הישראלי. תיקון חוק האפליה הצפוי ישאיר כתם על תעשיית התיירות בישראל ויפגע משמעותית בתיירות הנכנסת מהמדינות הליברליות בעולם״.

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת: "קיומו של השיח יוצר הד תקשורתי שלילי בחו"ל שמזיק לתדמיתה של מדינת ישראל ופוגע במאמצי השיווק שלנו ושל המדינה. כל פגיעה בתדמיתה פוגע בהכרח גם באטרקטיביות שלה כיעד תיירותי. הנפיחות המילוליות האלה הם דיבורים בעלמא. אין בעל בית מלון אחד בישראל חרדי, דתי לאומי, חילוני, מוסלמי או נוצרי שעולה בדעתו ליישם את ההצעה המופרחת של רוטמן וסרוק. לא ברור מה בדיוק עבר לחברי הכנסת בראש כשהגו את הרעיון שאף אחד בעולם לא חשב עליו לפניהם. גם באיראן ואפגניסטן עוד לא חשבו על רעיון עוועים כזה. מתי בפעם האחרונה התארחו חברי הכנסת במלון בארץ או בעולם שטרם קבלת ההזמנה מהאורח שואלים אותו לנטיותיו המיניות לפני שמבקשים ממנו מספר כרטיס אשראי להבטחת ההזמנה. הממשלה החדשה צריכה לעשות כל מאמץ להסתיר את חברי הכנסת מיני העולם. נוכחותם בכנסת פוגעת באמנותי וגם בענף התיירות".

אבי ניסנקורן, נשיא התאחדות המלונות, כפי שכבר פורסם כאן, אמר: ״התיקון המוצע לחוק ״איסור הפליה בשירותים ומוצרים״ איננו מקובל! בתי המלון מחוייבים לאוכלוסייה שמבקשת ללון בהם או להשתמש בשירותיהם באשר הם ולעולם לא ננהג באפליה כלשהי כלפי אורחינו ונמשיך לשרת כל אדם מכל דת גזע מין ומגדר". 

אבי ניסנקורן. צילום: סמדר כפריאבי ניסנקורן. צילום: סמדר כפרי

זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר, כפי שכבר פורסם כאן, אמר: "אנחנו מוחים על הכוונה לבצע שינוי חוק שכזה. מסתבר שחשוב להזכיר ולהצהיר גם בשנת 2023 שאין בחברה שלנו מקום לאפליה באף תחום ובאף נושא, בוודאי שלא על רקע גזעני. קבוצת גוליבר לא תעבוד עם גופים או אנשי מקצוע שידווח בגינם כי הם מפלים לרעה על רקע גזע, דת או נטייה מינית. אנחנו תומכים בזכותם של עובדינו, חברי וחברות הקהילה הגאה וכל אדם אחר לשוויון זכויות מלא ולחיים ללא אפליה או שנאה. לשיח המעודד אפליה, גזענות או להט״בופוביה אין מקום במדינת ישראל ובעולם כולו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גוליבררשת מלונות דןשר התיירות יואל רזבוזובקנדה ישראל מלונותמלונות אפריקה ישראל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: