אא

התפרצות הקורונה בסין: מדינות דורשות מתיירים סינים להציג בדיקת קורונה שלילית

ארצות הברית, איטליה, יפן, הודו, טיוואן ומלזיה ידרשו חובת בדיקה שלילית לכל הנוסעים המגיעים מסין. עפ"י העיתון האיטלקי 'לה רפובליקה', בטיסה, שנחתה בשדה״ת מילאנו מלפנסה ביום שני, נמצאו 52% מהנוסעים הסינים חיוביים לקורונה

שנגחאי. צילום: 123rf שנגחאי. צילום: 123rf

עם ביטול המדיניות המחמירה של "אפס קורונה", זן האומיקרון של הקורונה מתפשט במהירות החודש בסין, ולפי הערכות, כ-250 מיליון סינים נמצאו חיוביים לקורונה החל מתחילת דצמבר.

סין הפכה למדינה האחרונה שעברה למדיניות של "חיים לצד הקורונה", אך המהירות והפתאומיות שבהן בוצע המהלך הובילו לתוצאות שליליות חמורות, כשהתושבים ומערכת הבריאות לא היו מוכנים לגל הקורונה החדש.

נוכח מיליוני הנדבקים בתי החולים סובלים ממחסור מיטות, בתי מרקחת סובלים ממחסור בתרופות והרשויות מקימות במהירות מרפאות נוספות לאור העומסים הגדולים. מומחים מתריעים כי מספר המתים בהתפרצות הקורונה הנוכחית בסין – ללא ההגבלות, הסגרים והבידודים, שסייעו לשמור על היקפים קטנים, וללא רמת חיסוניות מספקת – עלול להגיע ליותר ממיליון איש.

אחרי כמעט שלוש שנים של הגבלות, במסגרת מדיניות ההקלות סין תאפשר לאנשים לטוס לחו"ל בקלות רבה יותר מה-8 בינואר, ונוכח תחלואת הקורונה העצומה בקרב הסינים מדינות שונות החלו להודיע על נקיטת אמצעי זהירות כלפי התיירים, הצפויים להגיע מסין.

ארה"ב החליטה כי מה-5 בינואר כל הנוסעים המגיעים מסין, הונג קונג ומקאו, יצטרכו להציג בדיקת קורונה שלילית כדי להיכנס למדינה. עפ"י הכרזת משרד הבריאות האמריקאי, הנוסעים הסינים יצטרכו להציג בדיקת קורונה שלילית לא יותר מיומיים לפני הטיסה או תיעוד של החלמה במשך יותר מ-10 ימים לפני הטיסה.

ארצות הברית גם האשימה את סין, שלא סיפקה נתוני קורונה "מתאימים ושקופים", שהם קריטיים לניטור הזיהום ביעילות כמו גם להקטנת הסיכויים להופעת גרסאות חדשות.

איטליה הקדימה את ארצות הברית בדרישה לחובת בדיקה שלילית לכל הנוסעים המגיעים מסין.

שר הבריאות האיטלקי, הורציו סקילאצ'י, אמר שהמהלך "חיוני כדי להבטיח את המעקב והזיהוי" של כל גרסה חדשה של הנגיף וכדי "להגן על האוכלוסייה האיטלקית".

לפני הכרזתו של השר, טיסות שהגיעו למילאנו כבר בדקו נוסעים שהגיעו מסין. בטיסה אחת, שנחתה בנמל התעופה מלפנסה ב-26 בדצמבר, נמצאו 52% מהנוסעים חיוביים לקורונה, כך מדווח העיתון 'לה רפובליקה'.

מדינות אחרות כבר החליטו להטיל מגבלות על נוסעים המגיעים מסין.

ביפן, החל מיום שישי הקרוב כל הנוסעים מסין, ואלה שביקרו בה בשבעת הימים האחרונים, ייבדקו לגילוי קורונה עם הגעתם. המתגלים כחיוביים יידרשו לבידוד למשך שבעה ימים אם יש להם תסמינים, או חמישה ימים אם הם לא סימפטומטיים. כמו כן, יוגבל מספר הטיסות לסין וממנה.

בהודו, נוסעים מסין חייבים להציג בדיקה שלילית לפני שהם מגיעים. הנוסעים החיוביים יוכנסו לבידוד.

בטייוואן, נוסעים המגיעים מסין יצטרכו לעבור בדיקות קורונה עם הגעתם מה-1 בינואר עד ה-31 בינואר, והמתגלים חיוביים יהיו חייבים בבידוד, וגם מלזיה הכריזה על אמצעי מעקב דומים אחר כל הנוסעים המגיעים מסין.

גם בריטניה וגרמניה ציינו שהן עוקבות אחרי המצב, אך בשלב זה אינן שוקלות הגבלות על נוסעים סינים. בבלגיה, לעומת זאת, ראש עיריית ברוז', מרכז תיירות פופולרי לתיירים סינים, דורש לחייב מבקרים סינים לעבור בדיקות קורונה או להציג אישור חיסון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סיןקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: