אא

מעל המצופה; הצצה לטרקלין העסקים של אל על בבנגקוק

עם אוכל תאילנדי מצויין, מקלחות וללא מצוקת ישיבה: ביקרנו בטרקלין אל על בבנגקוק וזה מה שחשבנו

צילום: מייקי לוי צילום: מייקי לוי

טרקליני העסקים של אל על בחו״ל עוברים בשנה האחרונה שדרוג משמעותי וזו בשורה אדירה לנוסעים המתמידים ולקוחות היוקרה שבתקופות המבקרים בטרקלינים לעיתים תכופות. ביקרנו לאחרונה בטרקלין העסקים בבנגקוק. 

שימו לב להיכנס לטרקלין ״מחלקה ראשונה״

השובר של אל על מאפשר להיכנס ל-2 טרקלינים שמופעלים על ידי אותה חברה בשדה בבנגקוק. טרקלין אחד נחשב לטרקלין ״עסקים״ ואילו הטרקלין השני של ״מחלקה ראשונה״, בפועל מדובר ברשת טרקלינים פרטית, כך שבאותה מידה, היא יכולה לקרוא לטרקלין ״מטוסים פרטיים״. טרקלין ״מחלקה ראשונה״ לא באמת תמצאו כאן, אבל בלי יותר מדי ספויילרים - זה בהחלט טרקלין נהדר ומעל המצופה. הטרקלין המדובר נמצא נמצא ליד שער 6A, והוא מעט מרוחק מהגייט של אל על, אך אם יש לכם מספיק זמן - אל תוותרו עליו ותתאמצו להגיע לטרקלין ״מחלקה ראשונה״. 
הטרקלין ״לבש״ כריסמס. צילום: מייקי לויהטרקלין ״לבש״ כריסמס. צילום: מייקי לוי
זה אולי הדבר האיזוטרי ביותר לפתוח איתו את התיאור על הטרקלין, אבל חייבים להודות בזה: הלחות בבנגקוק נוראית, ומספיק רק לצאת מהאוטו לכניסה לשדה כדי להזיע מספיק כדי לחלום על מקלחת. לא סתם, אחד מהדברים הראשונים שבדקתי אם קיימים בטרקלין הוא מקלחת, ואכן שמחתי לגלות שיש לא מעט מקלחות בטרקלין 
 
מקלחת מצוידת בכל מה שצריך. צילום: מייקי לוימקלחת מצוידת בכל מה שצריך. צילום: מייקי לוי

בטרקלין ניתן למצוא את כל מה שאתם צריכים, ואולי בעיניי החשוב ביותר בבנגקוק, לפני טיסה של 11 שעות: מקלחות. הכניסה לטרקלין הייתה מעט ארוכה מכיוון והוא מארח גם נוסעי Priority Pass שהתקשו עם גיהוץ הכרטיס והכניסה פנימה, אך מנגד, הוא לא היה עמוס מדי בשעת הטיסה של אל על שזו בשורה טובה. 

בשביל השקט: אגף ״מנוחה״ ואגף ״אוכל״

הטרקלין מחולק לכמה חלקים: האגף השמאלי שבו ניתן למצוא בר אלכוהול ואוכל מוכן, בעיקר סנדוויצ׳ים ואוכל קל. ממש באמצע ניתן למצוא את השירותים והמקלחות (והיו לא מעט תאי שירותים בניגוד לטרקלינים אחרים שבחלקם אף לא ניתן למצוא שירותים או לחילופין, 2 תאי שירותים על טרקלין שמאכלס מאות אנשים).
באגף הימני שנקרא ״Dining Lounge״, ניתן למצוא, איך לא - מבחר פינות אוכל, החל מכורסאות ועד לשולחנות אוכל וכמובן - אוכל שחלקו מוכן מול העיניים כמו פאד תאי שהיה נהדר, והיה ביס פרידה חלומי רגע לפני העזיבה, לצד קארי עוף שהיה אומנם מוכן, אך גם הוא היה מצויין. 
אזור למי שרוצה לאכול, ואזור למי שרוצה ״לנוח״. צילום: מייקי לויאזור למי שרוצה לאכול, ואזור למי שרוצה ״לנוח״. צילום: מייקי לוי

בגזרת האלכוהול ניתן למצוא מבחר צנוע של משקאות חריפים כמו Red Label ו-Black Label של ג׳וני ווקר, קמפרי, ג׳ין של גילביס, בקרדי, קמפרי, מרטיני, ייגר מייסטר, והרינג. לצערי, שמפניות לא היו, וגם היינות האדומים והלבנים היו בינוניים ומטה, וקצת לא ״הולמים״ את המעמד של ״טרקלין מחלקה ראשונה״. 

״אבל מה עם האוכל הכשר בטרקלין?״ 

בביקורות האחרונות שלי על טרקלינים קיבלתי לא מעט תגובות של ״ומה עם האוכל הכשר״? ובצדק. אז אני שמח לבשר שבטרקלין דאגו גם לשומרי הכשרות עם ארוחה מכובדת וטעימה, בכשרות גלאט. בארוחה שאותה צריך לבקש מעובדי הטרקלין, ניתן למצוא כריך רטטוי, מאפה בראוני, פירות חתוכים וחטיפי ווסאבי. מדובר בארוחה די מכובדת, בעיקר שצריך לזכור שבסופו של דבר - הארוחה הינה רגע לפני הטיסה. 
בדיוק מה שצריך רגע לפני טיסה. צילום: מייקי לויבדיוק מה שצריך רגע לפני טיסה. צילום: מייקי לוי
 

בלי תפריט, אבל טרקלין מפנק כדי להעביר את הזמן עד הטיסה

הדבר היחיד שלא היה בטרקלין אלו תאי מנוחה, שמצד אחד מאוד מתבקשים בטרקלין שקורא לעצמו ״טרקלין מחלקה ראשונה״, אך מנגד, בהתחשב בזה שדלפקי אל על נפתחים 3 שעות לפני הטיסה, לא באמת יהיה לכם זמן לנוח. עוד חיסרון הוא המרחק מהטרקלין לגייט, שדורש הליכה ממושכת של לפחות 10 דקות. עוד ״חיסרון על הנייר״ הוא שהטרקלין קולט נוסעים שמחזיקים Priority Pass ועוד, אבל הטרקלין מרווח מספיק כדי שיהיה מקום ישיבה לכולם. היה מקום לשבת איפה שרק רצינו: בכורסאות ובשולחנות האוכל. 
ניתן למצוא לא מעט מקומות ישיבה, מבחר האוכל נהדר וטעים, וגם הקהל ששומר כשרות ימצא מענה מכובד מאוד.
בשורה התחתונה, הטרקלין מצויין וממשיך את מגמת השיפור של אל על בטרקלינים ובשירותי הקרקע בחו״ל.  
ביס מושלם לקחת מתאילנד רגע לפני ההמראה. צילום: מייקי לויביס מושלם לקחת מתאילנד רגע לפני ההמראה. צילום: מייקי לוי

והערה אחרונה - אומנם לא מדובר בטרקלין, אך בידוק כבודת היד לנוסעי הביזנס נמצא 30 שניות הליכה מדלפקי הצ׳ק אין של אל על, ובניגוד לשדות אחרים שצריך לעשות את ״סובב תל אביב״ (ולא תמיד באשמת אל על), מדובר בבשורה טובה.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: