אא

לראות במשבר כהזדמנות: "חזרנו מהקורונה חזקים יותר"

לרגל השנה האזרחית החדשה, ראיון מיוחד עם גיא רווה, מנכ"ל מסעות. במוקד: שנת השיא שחוותה החברה, מערכת היחסים ההדוקה עם סוכני הנסיעות והשאיפה לפתח דור חדש של תיירנים שיראו אופק במקצוע

גיא רווה, מנכ"ל מסעות: "הסוכנים הם שותפינו לעשייה" גיא רווה, מנכ"ל מסעות: "הסוכנים הם שותפינו לעשייה"

שנת 2022 שחלפה לה זה מכבר נחשבת לדעת רבים כשנת ההתאוששות של תעשיית התיירות ממשבר הקורונה. פתיחת השמיים יחד עם הכמיהה של ישראלים רבים לשוב ולתור ברחבי העולם, הייתה זו שהכריעה את הכף. אלו ניכרו בשיאי הזמנות שאפשרו להחזיר עטרה ליושנה והעניקו לענף התיירות זריקת עידוד מחודשת, לאחר שנתיים מהקשות בתולדותיו.

אחת החברות שנהנתה מהמגמה המתוארת היא "מסעות" מקבוצת אמסלם טורס הנחשבת לאחת מחלוצות הטיולים הגיאוגרפיים ברחבי הגלובוס. במהלך השנה החולפת רשמה החברה נתונים מצוינים, כשהיא מצליחה להכפיל את נפח הפעילות בין החודשים מרץ ועד דצמבר הן מבחינת מספר הנוסעים שהשתמשו בשורותיה והן בהיקף כוח האדם שגדל בהתאמה, בהשוואה לשנת 2019 שקדמה למשבר הקורונה.

בראיון מיוחד ל-"פספורטניוז" מסכם מנכ"ל החברה, גיא רווה, שנת שיא עבור החברה, אשר נמצאת כבר עם הפנים קדימה לקראת אתגרים חדשים במהלך שנת התיירות הקרובה.

"סיכמנו זה עתה שנה מצוינת מכל הבחינות. העשייה הנרחבת שלנו בכל התחומים יחד עם המוצרים התיירותיים השונים שאנחנו מציעים לקהל הלקוחות בהחלט נותנים את אותותיהם. זה נותן לנו עוד תשוקה גדולה להמשיך בעשייה ולפתח מוצרים נוספים, במטרה לממש את החזון שלנו להיות השחקנית הבולטת בתחום הטיולים המאורגנים עבור כל ישראלי וישראלית, תוך התאמה להעדפות הלקוחות ולצורכיהם", כך לדבריו.

רווה מבקש להתייחס לחשיבות סוכני הנסיעות, המהווים לדבריו שותפי פעולה מרכזיים עבור החברה מאז ומעולם. "מסעות בהגדרה מאמינה מאז ומתמיד בהענקת יחס משמעותי לטובת ציבור סוכני הנסיעות. הם שותפינו לעשייה ועל כך אנחנו משתדלים להכיר להם תודה בכל הזדמנות. היינו איתם גם ברגעים הקשים ביותר במהלך תקופת הקורונה והחזרנו להם מלוא הכסף, כולל מענה עד לאחרון הלקוחות. אנחנו מרגישים את האהבה שלהם בחזרה, ובעיקר, שמחים לשלם להם עמלות גבוהות. זו משוואה מאוד בריאה, כשגם הסוכנים מצידם מספרים שהם מאוד נהנים לעבוד איתנו, וכך גם הלקוחות שלהם שחוזרים מכל טיול שלנו עם הרגשה מצוינת כי קיבלו תמורה מלאה לכספם".

לאן מועדות פניה של "מסעות" בשנה הקרובה?

"אנחנו נכנסים ל-2023 במלוא המרץ ונערכים לקראת תוספת של טיולים מכל הסוגים והמינים לרווחת קהל הלקוחות – החל מטיולים כשרים, קרוזים מאורגנים לטיולי משפחות, טיולים מאורגנים שישלבו גם התנדבות במדינות עולם שלישי, כמו גם כניסה ליעדים גיאוגרפיים חדשים שטרם נראו עד היום 'במסעות', כמו חבל קפדוקיה שבתורכיה, מונגוליה ועוד. כחלק מקבוצת אמסלם טורס היציבה והוותיקה בענף, אנחנו נחושים להמשיך לפעול כחברה עם חזון ובעלת ראייה מרחבית החושבת באופן תמידי מחוץ לקופסה".

אפשר לומר שחזרתם מהקורונה "חזקים" יותר?

"חד משמעית כן. 'מסעות' שלאחר הקורונה היא חברה מגוונת יותר שמאמינה בהתחדשות כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלה. במבט לאחור, הוכחנו אורך רוח לאורך התקופה המאתגרת. לא סגרנו את המשרד גם בימים הקשים ביותר, החזרנו כסף עד אחרון הלקוחות, קיימנו פעמיים בשבוע הרצאות בזום עם הלקוחות במטרה לשמור איתם על קשר רציף וכן המשכנו לקיים טיולים ברחבי הארץ תוך שמירה על המגבלות. הדבר החשוב ביותר מבחינתנו היה עצם היכולת לשמור על הצוות המקצועי שלנו, שהוא הלב הפועם של 'מסעות'. מרגע שנגמר החל"ת ועל אף שהעבודה עדיין לא נכנסה בצורה משמעותית, החזרנו את כל הצוות במלואו לעבודה סדירה. כל הפעולות הללו העניקו לנו מנוף מהיר לצמיחה והיוו יתרון על פני חברות אחרות שעדיין לא הצליחו להתארגן אל מול הביקושים הגבוהים".

ברמה האישית, נבחרת בשנה האחרונה כחבר ועד מנהל בהתאחדות סוכני הנסיעות. הזדמנות מבחינתך להשפיע מבפנים?

"אני חלק מענף התיירות מזה כמעט 25 שנים, תקופה לא מבוטלת במהלכה למדתי המון. אם יש דבר אחד שהקורונה שיקפה בפנינו הוא הצורך בכוח אדם מקצועי כהכרח על מנת לאפשר לעסק להיות תחרותי ומקצועי באותה נשימה. לצערי, יש לא מעט אנשים מצוינים שלאור הנסיבות החליטו לשנות מקצוע. אחת האג'נדות שלי בתור חבר ועד מנהל תהיה לנסות לחבר בין הקהל הצעיר שלומד תיירות באוניברסיטאות ובמכללות השונות לבין השטח עצמו. המטרה היא שהם ישמשו יום כאחד כעתודה הניהולית במדינת ישראל, כזו רואה במקצוע התיירות כאופק וקריירה רבת שנים".

טיול מסעות לאיסלנד, יוני 2022.טיול מסעות לאיסלנד, יוני 2022.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: