אא

טורקיש איירליינס: מניות החברה זינקו ב-625% בשנה החולפת ושווי השוק שלה עומד על 10.72 מיליארד דולר

הערך הפיננסי של חברת התעופה הלאומית של טורקיה כבר עולה על זה של החברה הגדולה באירופה, לופטהנזה, שעומד על כ-10.29 מיליארד דולר. השנה תמשיך טורקיש להרחיב פעילות והיא צפויה להטיס יותר מ-88 מיליון נוסעים

צילום: יח"צ טורקיש צילום: יח"צ טורקיש

חברת הדגל הלאומית של טורקיה שואפת להמשיך השנה את ההתאוששות המרשימה שלה ממגפת הקורונה ולשבור את כל שיאי הפעילות הקודמים שלה.

מניותיה של טורקיש איירליינס זינקו השנה בכמעט 625%, עלייה שגרמה לשווי השוק של החברה להגיע לכ-10.72 מיליארד דולר. הזינוק הדרמטי בערך חברת התעופה הטורקית הוביל אותה לעלות אף על ערכה של החברה הגדולה באירופה, לופטהנזה, שעומד על כ-10.29 מיליארד דולר, לאחר שהמניה של לופטהנזה עלתה השנה ביותר מ-30%.

אחמט בולאט, מנכ"ל חברת התעופה, יו"ר מועצת המנהלים והוועד המנהל של החברה, אמר בריאיון לסוכנות Anadolu, שהוא מעריך שטורקיש תהפוך לחברת התעופה השישית בעולם בשווי הערך הפיננסי לפני 2024.

בולאט הוסיף כי המשקיעים רואים את האינטרס הברור של הממשלה להפוך את תחום התעופה הטורקי לשחקן ברמה עולמית, וכתוצאה מכך הם חוטפים עוד מניות של טורקיש איירליינס.

"גם הנוסעים העדיפו לטוס איתנו בשל בעיות תפעוליות עימן מתמודדות חברות התעופה האירופיות, וזה הוסיף לרווחים שלנו", ציין בולאט, והדגיש כי החברה הטיסה יותר מ-72 מיליון נוסעים בשנת 2022 וצופה להטיס יותר מ-88 מיליון ב-2023.

החברה הודיעה על הכנסות נטו של 2.25 מיליארד דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, עלייה של פי חמישה בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019.

"הגידול בנתוני הנוסעים שלנו נבעה גם מהעלייה בכניסות התיירים לטורקיה", הדגיש בולאט.

מספר התיירים הזרים שביקרו בטורקיה עלה ב-84.8% בשנה ל-42.2 מיליון בינואר-נובמבר 2022, לפי נתוני משרד התרבות והתיירות, שפורסמו בשבוע שעבר. כאשר מוסיפים למניין אזרחים טורקים המתגוררים בחו"ל, הנתון של 11 חודשים עולה ל-47.6 מיליון, עפ"י נתוני המשרד.

לטורקיש איירליינס צי של יותר מ-390 מטוסים, אמר בולאט, והוסיף כי היא שואפת להגיע ל-427 מטוסים עד סוף 2023.

נכון לעכשיו, טורקיש איירליינס טסה ל-342 יעדים ב-129 מדינות, והשנה היא תרחיב את פעילותה ל-346 יעדים. החברה מעסיקה יותר מ-1,100 טייסים ו-2,000 דיילים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיש איירליינסטורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: