אא

כך תטוסו לחו"ל בראש שקט

שילמתם הון תועפות על חופשה מעבר לים אבל צץ משהו ונאלצתם לבטל? הכירו את חברת טריפ גרנטי המציעה ביטוח ביטול טיסה/מלון/קרוז/הופעה מכל סיבה שהיא, גם אם סתם לא בא לכם לטוס, עד 12 שעות לפני הטיסה. לא תעשו? בשיתוף טריפ גרנטי

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

מצב רפואי, מצב ביטחוני, מצב כלכלי, מזג אוויר, לחץ בעבודה/בלימודים - לא חסרות סיבות פתאומיות לביטול חופשה בחו"ל שהזמנו 3-5 חודשים ואפילו חצי שנה מראש. על פי נתוני טריפ גרנטי, כיום יש כ-6-7% ביטולים בעולם התעופה בגין מגוון רחב של סיבות.

"הייתה לנו לקוחה שהייתה אמורה לטוס לבליינד דייט בחו"ל ונשברה לה שן יום לפני הטיסה. היה ברור לה שהיא לא טסה בלי שן לדייט. במקרה אחר, זוג שהזמין חופשה מראש נפרד רגע לפני הטיסה. לקוחה אחרת שלנו, צלמת, תכננה לטוס לצלם דובים בקוטב כשהם קמים משנת החורף, אלא שהדובים לא התעוררו משנת החורף והיא נאלצה לבטל את הנסיעה. לא חסרות סיבות. יש מגוון סיבות לכך שנוסע נאלץ לבטל טיסה", אומר בראיון לפספורטניוז טיירי גננסיה, מנכ"ל חברת טריפ גרנטי (Trip Guaranty) המתמחה בביטוח ביטול נסיעה מכל סיבה שהיא בשיתוף חברת הביטוח הפניקס.

טיירי גננסיה, מנכ''ל טריפ גרנטי. צילום: יח''צטיירי גננסיה, מנכ''ל טריפ גרנטי. צילום: יח''צ

המוצר הביטוחי "ביטוח ביטול מכל סיבה שהיא", נולד בשנת 2014 ביוזמה משותפת של טריפ גרנטי וחברת הפניקס. גננסיה, מבעלי חברת יישום אסטרטגיות והמוח שמאחורי, מסביר את הרציונל. "עולם התיירות עובד כך שככל שמקדימים להזמין חופשה או טיסה, המחיר נמוך יותר. בטיסה זה מאוד פשוט. המטוס מחולק לתתי מחלקות מחיר וככל שהמחירים הנמוכים נגמרים, מתקדמים ליקרים יותר. לכן, צריך להזמין כמה שיותר זמן מראש כדי ליהנות מהמחירים הזולים יותר, אבל יש בזה גם סיכון. יכולים לקרות הרבה דברים ב-3,4,5 ו-6 חודשים, ובדיוק בנקודה הזו נכנסנו עם טריפ גרנטי".  

חברת הפניקס שותפה בהקמת המוצר הביטוחי שלכם

"המוצר, ככל מוצר ביטוחי, שייך לחברת ביטוח שהיא הפניקס והיא המבטחת. הפניקס הלכה איתנו לרעיון פורץ דרך הזה של ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה. לאורך השנים טריפ גרנטי פיתחה מומחיות לעולם של ביטול נסיעות לחו"ל ומהווה כיום זרוע של הפניקס בתחום זה".

כמה זמן לפני מועד הנסיעה ניתן לרכוש את הביטוח?

"עד 12 חודשים לפני מועד הטיסה. ניתן לבטח טיסות, מלונות, כרטיסים להופעות או משחקים כדורגל וכל שירות אחר שמוזמן מראש".

כמה זמן לפני מועד הנסיעה ניתן לבטל ולקבל את הכסף?

"ניתן לרכוש את המוצר שלנו עד 7 ימים מיום רכישת כרטיס הטיסה. הביטוח שלנו מאפשר ביטול מכל סיבה שהיא עד 12 שעות לפני הטיסה ולקבל החזר כספי".

מקבלים החזר מלא?

"מקבלים 80% החזר כספי. ה-20% הנותרים הם דמי רצינות שאנו גובים במטרה לוודא שנוסע מבטל את הנסיעה מסיבה אמיתית ולא מחליט לבטל כי פתאום מצא כרטיס טיסה זול יותר".

הביטוח תופס גם אם חברת התעופה מבטלת את הטיסה?

"לא. הביטוח תופס רק אם הנוסע מבטל. אם חברת התעופה מבטלת אז היא צריכה לפצות את הנוסע".

מהם היעדים עם שעורי הביטול הגבוהים ביותר? 

"קנייה, מלטה, איי הבתולה הבריטיים, דנמרק, מרוקו, קפריסין, קובה, אלבניה, מאוריציוס, 
טורקיה, ברזיל, נורווגיה ודרום קוריאה".

מהן חברות התעופה עם שיעור הביטולים הגבוה ביותר?
"Tap air
Air Portugal
Ryanair
Air Malta
EasyJet
Virgin Atlantic
Pegasus Airlines
Aegean Airlines
Tarom-RomaninAir Transport
Norwegian Air Shuttle ASA
Royal Jordanian
Wizz Air
Ethiopian Airlines".

תוך כמה זמן ממועד התביעה מקבלים את הכסף?

"יש למלא טופס דיגיטלי ולצרף אסמכתא להזמנת הטיסה ולביטול שלה. ברגע שיש לנו את הטופס, תוך יומיים-שלושה הכסף חוזר ללקוח".

עד כמה המוצר הזה מוכר בשוק וכיצד אתם משווקים אותו?

"כחצי מיליון ישראלים רכשו את הביטוח שלנו מאז עלינו איתו לאוויר. יש לנו הרבה לקוחות חוזרים ומפה לאוזן. מכיוון שמדובר במוצר שצריך לרכוש אותו עד שבוע ימים לפני הטיסה, רוב מאמצי השיווק שלנו הם באמצעות סוכני הנסיעות. אנחנו עובדים עם כל סוכני התיירות בשוק אך משווקים גם דרך אתר האינטרנט שלנו".

כמה עולה הביטוח?

"נע בין 6%-12% מערך כרטיס הטיסה. שנם כמה פרמטרים המשפיעים על התמחור של הביטוח: יעד הנסיעה מבחינת מרחק ויעדים ספציפיים עם רמות סיכון כאלה ואחרות. כמו כן, ישנם  יעדים יותר עסקיים ויש יותר תיירותיים. גם חברת התעופה משפיעה – ביטוח לכרטיס בחברת לואו קוסט יקר יותר מביטוח לכרטיס בחברה סדירה. לא מדובר בהבדלים גדולים. גם מדיניות ביטול של חברת התעופה, מלא או חלקי, גם היא משפיעה. אם זה חלקי, הביטוח יהיה יותר זול. גם מועד ההזמנה מראש משפיע על המחיר".

מהי רמת שביעות הרצון של הלקוחות?

"הלקוחות שלנו סופר מרוצים. אומרים לנו 'סוף סוף מוצר ביטוח בלי שטיקים'. אנחנו משקיעים המון בפאן השירותי".

מה לא ניתן לבטח?

"טיסות ואו שירותים נוספים שנרכשו על בסיס נקודות / שובר זיכוי / וואצ'ר / שובר מתנה / זיכוי כספי שקיים אצל ספק התיירות כנגד התחייבות קודמת. כמו כן, דירות נופש שהוזמנו ב-Airbnb וכן קבוצות / נסיעות שחברה עסקית רכשה עבור העובדים שלה ונסיעות למטרת תחרות כמו רובוטיקה, ריקודים, ספורט ועוד כמו גם שני ביטוחים שונים עבור 2 טיסות מקבילות לאותם התאריכים".

מהו תמהיל הלקוחות שלכם?

"ביטוח ביטול טיסה רלוונטי לכל מי שמזמין חופשה לחו"ל. ככל שהחופשה יקרה יותר וככל שמזמינים הרבה זמן מראש, אז מתגבר הצורך בביטוח ביטול טיסה. כמובן, שמי שמזמין טיסה ב-30 אירו הביטוח כנראה יהיה פחות רלוונטי לו כי זה צרכן שמחפש לצמצם למינימום את ההוצאות שלו".

מה קרה למוצר הביטוחי שלכם במהלך הקורונה?

"הקורונה חוללה רעידת אדמה בכל הענף. שיעור ביטולי הטיסות זינק ל-25% ובשיעור שכזה המוצר יצר הפסדים. היו עשרות אלפי לקוחות שהחזרנו להם כספים. הפניקס שמה פה הרבה כדי להחזיר את הכספים. המשכנו להפעיל את המוצר עד חודש ספטמבר 2021. הפסקנו כי אי אפשר היה להמשיך למכור את המוצר במצב כזה, ורק באפריל 2022 חזרנו לשווק בצורה הדרגתית את המוצר תוך אמונה שכיום יותר מתמיד קיים צורך רב בביטוח ביטול טיסה מכל סיבה".

האם יש חשש שהמיתון המסתמן יפגע שוב בענף?

"בישראל לא עוברים מיתון כמו בעולם. אנחנו כל כך רגילים למשברים אז ההתגברות שלנו מהירה יותר. בחו"ל כששומעים על משבר מתקרב מצטמצמים. כאן זה לא ככה. כאן זה עוד משבר מיני רבים. כאן אומרים זה יעבור ולא בגלל זה אני לא אטוס. תראי מה קורה בנדל"ן. המשכנתאות מתייקרות ואנשים עדיין קונים דירות. ישראל שונה מאוד. חוץ מזה, אחרי הקורונה אנשים מבינים שטיסה לחו"ל זה כבר לא מותרות אלא נשימה לחיים. זה חלק מהחיים. אנשים חייבים את זה כדי להתרענן".

איזה עוד שירותים אתם מציעים ללקוחות?

"בחלק מהמקרים, לקוחות מקבלים מספק התיירות שובר או אפשרות שינוי שם במצב של ביטול (טיסות, מלונות, כרטיסים להופעות ועוד). במקרים אלו, אנחנו מחזירים למבוטח שלנו 80% ממה שעלה לו בפועל ואנחנו מעמידים למכירה חוזרת את השובר או הכרטיס שהוא קיבל במחיר מוזל של 15-20% הנחה. המנגנון הזה מאפשר לנו לצמצם את עלויות התביעות שלנו וגם לפצות את המבוטח שלנו ביותר מ-80% במידה ומצליחים למכור את השובר או הכרטיס. זה מודל WIN WIN WIN לכולם, המבוטח שלנו מקבל קצת יותר מ-80%, נוסע חדש רכש את השובר או הכרטיס ב-15-20% הנחה ואנחנו צמצמנו עלויות תביעות.  את הדילים של המכירה חוזרת אנחנו משווקים באופן ישיר לכל קהל הלקוחות של טריפ גרנטי, וגם מאפשרים לסוכני התיירות להציע אותם ללקוחותיהם באמצעות מערכת Sabre  וגם משווקים אותם באמצעות זירת המכירות של כרטיסים ושוברים יד שנייה שהיא ייעודית לנושא הזה באתר דיל אנד גו". 

הכתבה בשיתוף טריפ גרנטי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ביטוח נסיעות לחו"ל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: