אא

האיחוד האירופי דורש בדיקת קורונה שלילית מכל הנוסעים המגיעים מסין

ההחלטה התקבלה אתמול על ידי IPCR - integrated political crisis response של האיחוד האירופי, גוף המסייע בתיאום ניהול משברים בין 27 המדינות החברות, ותיכנס לתוקף ביום שני הקרוב

צילום: 123rf צילום: 123rf

המדינות החברות באיחוד האירופי הסכימו ביום רביעי לדרישה, שתחייב את כל הנוסעים המגיעים מסין, ללא קשר ללאום, להציג בדיקת קורונה שלילית, מכיוון שמספר הזיהומים עלה לאחרונה באופן משמעותי בסין.

יש לבצע את בדיקת הקורונה לא יותר מ-48 שעות לפני היציאה לטיסה.

ההחלטה, שאינה מחייבת את המדינות החברות מבחינה משפטית, התקבלה אתמול על ידי IPCR - integrated political crisis response, גוף המסייע בתיאום ניהול משברים בין 27 המדינות החברות באיחוד האירופי.

ה-IPCR גם קבע שנוסעים בטיסות לסין וממנה לאיחוד האירופי צריכים לעטות מסכות רפואיות בנוסף לאמצעי היגיינה אחרים, שהרשויות הלאומיות עשויות להטיל.

המדינות החברות באיחוד גם נקראות לערוך "בדיקות אקראיות" על נוסעים המגיעים מסין ולנטר את מי השפכים מהמטוסים בחיפוש אחר רמזים לגבי כל גרסה של הקורונה שעלולה להיות מסוכנת, וזאת עפ"י הצהרה, שפרסמה נציגות שבדיה, הנשיאה של מועצת האיחוד האירופי.

ההמלצות ייכנסו לתוקף החל מיום שני הקרוב.

ראוי לציין כי חלק ממדינות האיחוד האירופי, וביניהן איטליה, שהייתה הראשונה, וכן צרפת וספרד, הטילו אמצעים חד-צדדיים משלהן בתגובה להתפרצות המונית של מקרי קורונה בסין, שהחלה לאחר שסין הסירה בפתאומיות את כל המגבלות ואמצעי ההתגוננות.

קיים חשש בקרב מדינות אירופה שהגל הבלתי מבוקר בזיהומים עלול להוליד גרסאות חדשות ומדבקות יותר של קורונה, המאיימות על ההתקדמות שנעשתה בשנתיים האחרונות, עפ"י דוברות האיחוד.

מנגד, החלטת האיחוד האירופי מעוררת התנגדות ותרעומת בסין. כבר לקראת החלטת האיחוד האירופי, שהייתה צפויה, תיארה סין את הגבלות הנסיעה כ"בלתי מקובלות" ו"מפלות".

"אנו מתנגדים בתוקף לניסיונות לתמרן את אמצעי הקורונה למטרות פוליטיות וננקוט באמצעי נגד המבוססים על עקרון ההדדיות", אמרה דוברת משרד החוץ של סין, מאו נינג.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סיןהאיחוד האירופיקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: