אא

"בתי מלון נדרשים להמציא את עצמם מחדש ולהעשיר את המצאי"

ד"ר אסנת ברושי חן מקבוצת קונספט מנתחת את הטרנדים הצפויים בתיירות: "לא עוד מה שהיה הוא שיהיה. ביקוש ליעדים חדשים, לחוויות של 'פעם בחיים', לסגנונות לינה יוצאי דופן בכל קנה מידה, מיקום ומחיר"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

התיירות העולמית תמשיך להתאושש גם בשנת 2023, אך לדברי ד"ר אסנת ברושי חן מקבוצת קונספט "התחזיות זהירות לשנת 2023, אך הן צופות המשך התאוששות איטית לנוכח המצב הכלכלי והפוליטי הגלובלי".

ד"ר ברושי-חן מנתחת את הדברים על סמך נתונים, מחקר והצלבת מידע ממגוון מקורות מדעיים, מקצועיים ואחרים שנאספו נכון ליום 18.12.22.

לדבריה, פני התיירות ב-2023 בדרך החדשה לרכישה. כלומר, חוויה לפני היעד. "'כלכלת התשוקות', שמה במרכז את ביטוי התשוקות, העניין והמשמעות. בתיירות כל אלה הופכים למוטיבציות המרכזיות שסביבן נבנה הטיול. ומכן, היעד הופך למשני. בשונה מהמקובל, החוויה הרצויה, היא המניע העיקרי לטיול ב-2023 (תערוכה, הופעה, פסטיבל, פארק שעשועים, ריטריט, חווית אקסטרים, לינה ייחודית וכדומה), ורק לאחר מכן (יבחר) היעד. בתוך שכך, עבור חוויות נדירות ו/או חד-פעמיות, הרכישה תתבצע מראש".

באשר ל"פירוק החבילה", צופה ד"ר ברושי חן כי "מגמת התמחור הנפרד של מרכיבי החבילה/מוצר/שירות, תתרחב בסקטורים של תיירות, לינה ואטרקציות. זאת, בדומה לתמחור 'מפורק' הרוח בתעופה (טיסה, הושבה, כבודה, מזון , פריוטי וכד'). הדבר יאפשר במקביל גמישות והתאמה ללקוח, העשרת החוויה ושביעות הרצון, לצד מחירי פרימיום בהתאם לביקוש".

"התייר מצפה לגמישות ונוחות תפעולית"

עוד מציינת ד"ר ברושי-חן, "מהשנה נצפה למודלים עסקיים, שירותים ומוצרים יצירתיים ובזיקה לחדשנות. לא עוד מה שהיה הוא שיהיה. ביקוש ליעדים חדשים, לחוויות של 'פעם בחיים', לסגנונות לינה מגוונים ויוצאי דופן - בכל קנה מידה, מיקום ותמחור. בתי מלון ידרשו להמציא את עצמם מחדש ולהעשיר את המצאי. תגדל האטרקטיביות של בתי מלון ייחודיים-קונספט, עיצוב, מיקום, מפרט וכדומה בשילוב העשרת המוצר והחוויה באופן ייחודי, יצירתי וחדשני".

עוד לדעת ד"ר ברושי חן, "ב-2023 התייר ממשיך לצפות לגמישות ונוחות תפעולית. הדגש הוא על הקטנת טרחה ונסיעה חלקה ככל האפשר. מדיניות שינוי וביטול גמישה, מענה מהיר וגמישות בשירות ובמועדים".

בנוסף, ד"ר ברושי חן מעריכה שב-2023 "נצפה ליותר תיירות חכמה, שימוש בטכנולוגיות, דיגיטל, מובייל, סושיאל, Al אפליקציות ומדיות ברוח התקופה. מציאות רבודה ומציאות מדומה, כלים טכנולוגיים לסקר שוק, נעילת/השוואת מחירים, ביצוע/ביטול הזמנה, תשלום וארנק דיגיטלי, שירות מרחוק, שיפור תהליכים והעשרת החוויה. זאת כחלק מהגידול בדיגיטציה ותקשורת מרחוק שהפכה לרווחת. ובעיקר, בקרב דור ה-Z שמהווה את הפלח הגדל בתעשייה".

עוד עולה מהמחקר כי הזיכרון של התייר קצר טווח. "לכן", אומרת ד"ר ברושי חן, "השנה, עם התאוששות התעשייה והמשך העלייה בביקוש לתיירות, נופש ופנאי, נצפה מחדש ביעדים הסובלים (שוב) מתיירות-יתר".

זאת ועוד, אומרת ד"ר ברושי חן, השנה תהיה עלייה בתוכן ויזואלי (וידאו) וחיפוש חברתי, בקרב צעירים (Gen y+z) ומבוגרים יותר (Gen X + Boomers). אם השימוש בערוצי מדיה שונים בין הדורות, טיקטוק, אינסטגרם ורשתות חברתיות לעומת פייסבוק ואתרי דיגיטל, החשיפה לתוכן ויזואלי ווידיאו - בעלייה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טיולי קונספט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: