אא

"איסתא היא גוגל של ענף התיירות בישראל"

טלי נוי, סמנכ"לית השיווק והמכירות באיסתא, מסכמת שנתיים מאז חזרה לחברה שהפכה עבורה מזמן לבית. בראיון מיוחד לפספורטניוז" מספרת נוי על המהפכה הטכנולוגית של איסתא, התוצאות המדהימות של החברה, המיזוג עם אמריקן אקספרס ועד למעמדם של סוכני הנסיעות שנותר חזק מאי פעם

איסתא במרוקו. צילום: יח"צ איסתא במרוקו. צילום: יח"צ

שנת 2022 תיזכר כשנת ההתאוששות של ענף התיירות בישראל. פתיחת השמיים והאפשרות לחזור ולתור ברחבי העולם, העניקו לחברות השונות בענף עדנה מחודשת בדרך לחזרה מלאה לפעילות, שכבר היום חוצה את המספרים שקדמו למשבר הקורונה. 
מגמה זו ניכרת גם ביחס לחברת "איסתא" הוותיקה שהציגה בשני הדוחות הכספיים האחרונים שפרסמה נתונים חיוביים שהעידו על חזרה לרווחיות, בשילוב עם פתיחה של סט מוצרים תיירותיים חדשים, הגדלה של מצבת כוח האדם ובעיקר, אופק אמיתי עבור החברה שמוכיחה כי כוחה עוד במותניה. 

בניסיון להבין כיצד הצליחה איסתא להתמודד עם תקופת המשבר ולצאת ממנו כשידה על העליונה, מגוללת טלי נוי, סמנכ"לית שיווק ומכירות באיסתא, את חזונה של החברה. "עברנו שנתיים מאוד מאתגרות בהן ראינו באמת הכול מהכול, גם במובן של חשיבה מחדש על אופן רכישת חופשות בחו"ל, כיצד עושים זאת בצורה המהירה והיעילה ביותר, תוך חיזוק הפלטפורמות הדיגיטליות על מנת להעניק ללקוחות שלנו חוויית רכישה נוחה בכל זמן ומקום. במבט לאחור, הוכחנו יכולת התארגנות מחדש יוצאת דופן, שבמרכזה הפיכת המשבר להזדמנות. שידרגנו את עצמנו מבחינת כוח אדם, התחדשנו בסל מוצרים טכנולוגיים יחד עם תפיסת עולם שהמשיכה להציב את סוכני הנסיעות בקידמת הבמה".

 טלי נוי:״לא מדובר רק על כסף אלא באחווה ומשפחתיות״ טלי נוי:״לא מדובר רק על כסף אלא באחווה ומשפחתיות״

תסבירי.

"אנחנו דואגים להבהיר פעם אחר פעם שהסוכנים הם נשמת אפה של איסתא. הם חלק בלתי נפרד מסוד ההצלחה שלנו לאורך השנים וכך זה גם יישאר בעתיד.  פרט לסוכנים, הדגש המרכזי מבחינתנו היה ונותר עבורנו העובדים שלנו. זוהי הסיבה שהחלטנו להפוך את העובדים לשותפים בחברה, מהלך שהחל בקיץ האחרון. המשמעות היא שכל עובד עם ותק של שנה זכאי כיום לאופציות באיסתא. בכך אנחנו גאים לרתום אותם כחלק מאסטרטגיה שמטרתה לשמר את העובדים שלנו ולהעניק להם תמריצים על מנת שיתוגמלו בהתאם וישאפו למצוינות. בנוסף, אנחנו משקיעים רבות ברווחת העובדים. כך למשל, פתחנו  הרבה מאוד תפקידים ומסלולי קריירה עבור עובדים ותיקים, כך שיוכלו להתפתח לתפקידי ניהול ורוחב שונים. לראיה, אחוז העובדים והמנהלים שחזרו לשורותינו הוא גבוה במיוחד (אני היא הדוגמה החיה לכך) כשאנחנו גאים גם בעובדה שבשדרה הניהולית שלנו יש רוב נשי מובהק. בסופו של יום, לא מדובר רק על כסף אלא באחווה ומשפחתיות שמגדילים את תחושת השייכות באיסתא והופכים אותה לחברה שפשוט כיף לעבוד בה ואין ספק שאלו תרמו ותורמים לתוצאות הפנומנליות שהחברה הציגה השנה".


נוי מוסיפה לציין כי בחברה משקיעים משאבים ניכרים בשנתיים האחרונות בהיבט הטכנולוגי במטרה מוצהרת להגדיל את סך ביצוע ההזמנות המקוונות. "איסתא מטבעה דוגלת במתן שירות אופטימלי ללקוח הישראלי. השאיפה מבחינתנו היא שיקבל את תוצאות החיפוש הטובות ביותר עבור החופשה האטרקטיבית ביותר על פי צרכיו. השדרוגים השונים שביצענו במערכות החברה, מאפשרות לנו כיום לקצר משמעותית את זמן המכירה לסוכני הנסיעות בלמעלה מ-50 אחוז בהשוואה לעבר, כך שכעת הסוכנים יכולים למכור יותר מבעבר, ולהיות מתוגמלים בהתאם".

עוד הוסיפה נוי כי המיזוג עם אמקס בשנה החולפת הביא עימו הזדמנויות אדירות וזו רק ההתחלה: "כשג'יל, מנכ"ל איסתא, פתח את ישיבת ההנהלה הראשונה המשותפת עם אמקס, התחלנו להבין את היתרון העצום שעומד לרשותנו כקבוצה ואין ספק כי אנחנו התחלנו לממש חלק מיתרונות אלו כבר בשנה הנוכחית ופניינו לפעילויות רבות נוספות כתוצאה ממיזוג זה".


נוי משמאל עם דינה בן טח מנכלית אל על. צילום יח״צנוי משמאל עם דינה בן טח מנכלית אל על. צילום יח״צ

"החלום שלי היה לעבוד באיסתא"

נוי מהווה פנים בולטות בענף התיירות מזה קרוב לשני עשורים. את צעדיה הראשונים עשתה באיסתא כבר בשנת 2005, תחילה כמנהלת שיווק סניפים ובהמשך בשורה של תפקידים נוספים. רבים מכירים אותה כמי שניהלה את הפעילות בישראל של חברת MSC קרוזס הבינלאומית, אולם במהלך תקופת הקורונה חזרה לאיסתא בלי לחשוב פעמיים . 

"אני זוכרת שכבר בגיל 25 החלום שלי היה לעבוד באיסתא", היא משחזרת. "הייתי שולחת קורות חיים כל יום ומנג'סת על מנת שיקבלו אותי. ראיתי באתי גווילי ואחישי גל כמודל לחיקוי ואני מודה להם בכל יום על השיעור שהעבירו אותי. בשנות ה-30 לחיי החלטתי לנסות דברים נוספים בחוץ ולנכס לעצמי עוד יכולות, אבל היה לי ברור לי שבמהלך הקריירה אחזור שוב לאיסתא. לעולם לא חשבתי שאחזור לעבודה קלה, וכך היה. חזרתי לתפקיד סופר מאתגר, מעניין ויצירתי, אבל באותה נשימה אומר שאני נהנית מכל דקה. מאחלת לעצמי שהסיפוק וההנאה הללו יישמרו אצלי לעוד הרבה שנים קדימה.

לאחרונה נוי יחד עם עשרות עובדי איסתא לקחו חלק במסגרת כנס התאחדות סוכני הנסיעות במרוקו. לדבריה: "התרגשנו מאוד לפגוש את כל הענף. ראינו הרבה מאוד מנהלים לשעבר שעבדו באיסתא או עובדים לשעבר שמאיישים תפקידים אחרים בענף. כולם כאחד אכלו יחד, רקדו במסיבות וביקשו להצטרף לטיולים שארגנו. הם אולי עזבו את איסתא, אבל נותרו חלק ממשפחת איסתא המורחבת. הקורונה הוכיחה לכולנו עד כמה תחושת השייכות והחיבור לשורשים היא חשובה ובעלת השפעה ניכרת גם על התוצאות הפיננסיות בסופו של יום".

2023 כבר כאן. אילו "הפתעות" איסתא מכינה?

"אנחנו מצפים בכיליון עיניים לקראת השנה הקרובה שהולכת להיות מופלאה. אני מאמינה שכמו שהיא התחילה, כך היא גם תימשך. לאיסתא בתי מלון ביעדים מרכזיים כפי שאתה יודע וידינו עוד נטויה. נכסים אלו ואחרים בתחום התיירות יסייעו לנו להעצים עוד יותר את מגוון האפשרויות לתייר הישראלי . בנוסף, אנשים קצת נרגעו מההתנפלות אחרי שנת הקורונה, ונדמה שכעת יהיו מעט יותר מתוכננים לקראת עונת הקיץ והחגים. אנחנו צופים חזרה למוצרים קלאסיים כמו כפרי נופש, טיולי משפחות באירופה, יחד עם קפריסין ויוון שתמשכנה לככב גם השנה. כמי שמגיעה מעולם הקרוזים, זוהי נישה תיירותית נוספת שצפויה לדבר חזק, בעיקר לאור העובדה שניתן לצאת לחופשות שייט מדהימות מנמל חיפה. 2023 תאפשר לצרכן הישראלי מגוון של אפשרויות, כך שבהחלט יש למה לצפות".

עובדות ומנהלות איסתא במהלך כנס התאחדות סוכני הנסיעות, מרוקו 2022עובדות ומנהלות איסתא במהלך כנס התאחדות סוכני הנסיעות, מרוקו 2022

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותתיירותאיסתאאחישי גלטלי נוי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: