אא

"נדרשנו להניע מ-0 ל-100 במהירות שיא"

עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל מסכם שנת שיא לחברה שהשכיחה את משבר הקורונה מאחור ("התמודדנו עם האתגרים בצורה יוצאת דופן"), נערך לקראת חזרת התעופה הישראלית על אדמת טורקיה ("תהפוך ליעד מספר 1 בנתב"ג) ומברך על ההסכם הקיבוצי החדש עם הטייסים ("הגענו להסכם הוגן שיבטיח יציבות תפעולית")

ברלוביץ. צילום: יח״צ ברלוביץ. צילום: יח״צ

הזמן: ינואר 2022. המציאות: נגיף האומיקרון שהתפרץ ואיים להשבית שוב את המשק והותיר את השמיים סגורים, לרבות ענף תעופה ותיירות שעתידם נותר לוט בערפל. בחזרה להווה: ינואר 2023. המציאות: ענף רועש וגועש שהצליח לשבור שיאי ביקוש של כל הזמנים עם חזרה לפעילות תעופתית מלאה לכל היעדים אליהם התגעגענו.

הייתה זו ללא ספק שנה של טלטלות, אך כזו שכאמור הסתיימה בקול תרועה רמה עבור חברות התעופה הישראליות, ובכללן ארקיע אינטרנשיונל, שהשכילה להתמודד החל מחודש אפריל ופתיחת השמיים עם כמות הזמנות חסרת תקדים, תוך עמידה בביקושים והענקת פתרונות מגוונים עבור קהל הלקוחות (למעלה מ-700 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות ו-500 אלף נוסעים בטיסות פנים ארציות).

"הייתה שנה פשוט מטורפת שדרשה מאיתנו חשיבה יצירתית וגילוי אורך רוח בכל הרבדים", אומר עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל בראיון ל-"פספורטניוז". התמודדנו עם האתגרים השונים בצורה יוצאת דופן, ועל כך אני בהחלט גאה. הייתה לנו עונה מדהימה באיי יוון, עם שנת שיא בכרתים, רודוס ומיקונוס, כולל מחירים סבירים בבתי המלון. במקביל, הישראלים חזרו ובענק לכל יעדי מרכז אירופה הקלאסיים, כמו פאריס, אמסטרדם, ברצלונה ועוד. הביקושים הללו אילצו אותנו להתמודד עם לוח טיסות מאוד צפוף כדי לענות על כל הביקושים. זו הייתה שנה מאתגרת מאוד מבחינה מבצעית, שלא לדבר על התורים הארוכים שהשתרכו בנתב"ג וגם בשדות תעופה אחרים באירופה. גם בתקופת חגי תשרי והחורף הצלחנו לשבור שיאים ליעדי המזרח הקרוב, כדוגמת דובאי ושארם א'-שייח שנפתח בסערה. זוהי ללא ספק תחילתה של מגמה, כאשר הישראלים מצביעים ברגליים וחוזרים לטוס בהמוניהם".

לשאלה כיצד הצליחה ארקיע תוך פרק זמן קצר להתמודד עם מבול ההזמנות והביקושים הגבוהים, משיב ברלוביץ': "היכולת שלנו אחרי שנתיים של קורונה לחזור לפעילות מלאה בזמן כל כך קצר, היא מדהימה כשלעצמה. התמודדנו לאורך התקופה עם אתגרים של קליטת עובדי תעופה ואחזקה חדשים, כמו גם פתיחה מחודשת של מחלקת הזמנות, החזרת הטייסים לכשירות ועוד אינספור משימות להן היינו צריכים לתת מענה מיידי. נדרשנו להגיע מ-0 ל-100 במהירות שיא, וזו אולי כל התורה. לשמחתנו ההשקעה האדירה הזו ניכרה בתוצאות העסקיות שלנו ברבעון האחרון, שהסתיימו הרבה מעבר למצופה".


השיבה לטורקיה

בארקיע נערכים בימים אלה לקראת החזרת קו הטיסות הישיר לטורקיה כבר בפברואר הקרוב, זאת לאחר 15 שנים בהן תעופה ישראלית לא נחתה במדינה. ברלוביץ' מציין כי בשלב ראשון תחל ארקיע בהפעלת טיסה יומית לאיסטנבול, כאשר הצפי הוא להשקה בהמשך השנה של קווים נוספים, לרבות אל עיירת הנופש מרמריס ויעדי נופש אחרים במדינה.

"החזרה של ארקיע לטורקיה מהווה שובר שוויון אמיתי עבור התייר הישראלי, שאוהב והתגעגע לטורקיה. זה נכון שיש הרבה תדירויות ליעד הזה, אבל עצם העובדה שתעופה ישראלית חוזרת לטוס אליה היא בגדר הצהרה של ממש. אין לי ספק שככל שנפח הפעילות שלנו ושל יתר חברות התעופה הישראליות לטורקיה יגדל, כך היא תהפוך מהר מאוד ליעד המבוקש ביותר בנתב"ג".

ברלוביץ' מוסיף להציג את היתרון שעתידה להציע ארקיע עם השקת הקווים "החדשים-ישנים". לדבריו: "היתרון שלנו טמון למעשה ביכולת להציע חבילות נופש לאיסטנבול וגם לאנטליה, באמצעות מוצר ישראלי חדש תחת בית אחד, דרכו ניתן יהיה לרכוש טיסה, חבילת נופש ומוצרים נוספים בתנאים מיוחדים. בכפוף לתיאום עם הרשויות בטורקיה, אנחנו מתעתדים בעונה לתגבר את הקו היומי לאיסטנבול ב-2 טיסות יומיות נוספות ועוד טיסה יומית לאנטליה. חשוב לומר כי אנחנו רואים חשיבות גדולה בחזרתה של טורקיה למשחק, כשהיא לוקחת חלק מרכזי בתוכנית העסקית של החברה".

מה לגבי יעדים נוספים אליהם תטוסו השנה?

"פרט ליעדי אירופה המסורתיים, כמו פריס, לונדון או ברצלונה, השנה ארקיע תטוס לעוד מגוון יעדים ברחבי היבשת – 4 טיסות שבועיות למדריד, ניס ומינכן, 3 טיסות לפלמה דה-מיורקה. האסטרטגיה של ארקיע שהחלה כבר אשתקד היא לטוס למגוון רב של יעדים ובתדירות הגבוהה ביותר, במטרה להציע לקהל הנוסעים שלנו גמישות מלאה בבחירת משך החופשה. אנו צופים גם התחזקות נוספת של יעדי המסה שלנו, בדגש על איי יוון לנופשונים, כמו כרתים, רודוס ומיקונוס".

עם איזו בשורה אתם יוצאים עבור הלקוחות שלכם השנה?

"השורה התחתונה היא שארקיע חזרה ובגדול כאלטרנטיבה תעופתית ליעדים שכולנו אוהבים. זוהי הסיבה שיצאנו מוקדם השנה עם לוח טיסות כבר לחודשי הקיץ למגוון רב של יעדים, במטרה לאפשר לקהל הנופשים להיערך כמה שיותר מוקדם ולא לחכות עד לרגע האחרון. חשוב לציין שאנחנו צופים שמחירי השנה שמחירי בתי המלון ושירותי הקרקע בחלק מן היעדים יהיו גבוהים יותר מ-2022, כך שמי שמעוניין להימנע מעליות המחירים, מומלץ להקדים הזמנות. מי שלא יעשה זאת, צפוי להיתקע עם מחיר גבוה באופן משמעותי או לחילופין ימצא את עצמו מתפשר על סוג המלון או היעד".

ברלוביץ' מוסיף לציין סגמנט נוסף שהשנה צפוי לתפוס תאוצה בארקיע, ביחס לחלקת הטיולים המאורגנים הזוכה לביקושים גבוהים במיוחד. "זיהינו שמדובר במוצר תיירותי שזוכה להיענות גבוהה למדי, בעיקר בקרב בני הגיל השלישי. אנשים עם זמן ופנאי שלא מוכנים להתפשר על איכות, ובמקביל רוצים לגלות עולם במסגרת טיולים איכותיים ליעדים מרתקים. את 2022 סיימנו עם כמות שיא של טיולים מאורגנים למרוקו, דובאי ויעדים אחרים. אנחנו עתידים להשקיע השנה הרבה מאוד משאבים בחיזוק הנישה הזו, כולל ברמת המדריכים ואף קורסים למדריכים נוספים, כחלק מחיזוק המותג".

מילה על ההסכם הקיבוצי שנחתם עם הטייסים בחודש שעבר?

"אני שמח שהצלחנו להגיע להסכם חשוב והוגן יחד עם 58 טייסי החברה, שמהווים שותפים תרתי משמע בהצלחה, שכן הם מחזיקים ב-30 אחוז מהבעלות עליה. זהו צעד נוסף שהינו חלק מתהליך התאוששות של ענף התעופה והיציאה ממשבר הקורונה. לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן, אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להודות לטייסים שגילו אחריות. להבדיל מחברות אחרות, הגענו להסכם הוגן שיאפשר לארקיע להמשיך ולהתפתח תוך הבטחת יציבות תפעולית והסרת כל אפשרות של שביתות ועיצומים".

2023 תהיה השנה של ארקיע?

"הצבנו לעצמנו מספר יעדים מרכזיים לשנה הקרובה: הראשוןהגדלת מוצרי התיירות והגדלת סל המוצרים המשלימים לטיסה במחירים האטרקטיביים ביותר בשוק וזאת באמצעות טכנולוגיה מהמתקדמות בענף. השני שיפור המענה והשירות במרכזי ההזמנות והשרות של החברה ללקוחות החברה ולסוכני הנסיעות,  והשלישי - עמידה של %90 אחוזי דיוק מבצעי. לצערי, לא הכל תלוי בנו, שכן העומס בנתב"ג ובשדות אחרים בעולם גורמים לאיחורים רבים. אני יכול להבטיח שהמנהלים והעובדים בחברה מגויסים לעניין ונמצאים במדידה יום-יומית. כבר בחודשיים האחרונים ניתן לראות שיפור גדול מאוד בדיוק המבצעי של ארקיע".

.

צילום: יחצ הסתדרותצילום: יחצ הסתדרות

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארקיעעוז ברלוביץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: