נתב״ג 2022: מובילים פחות במטוסי מטען, יותר במטוסי נוסעים
סיכום שנת 2022 בתחום המטענים מסמן מגמה: מטיסים פחות במטוסי מטען ויותר במטוסי נוסעים. ומי חברת התעופה שהרוויחה מהשינוי?
רשות שדות התעופה פרסמה את סיכום חודש דצמבר, ובתוך כך סיכמה את 2022 ופרסמה גם את סיכום שנת 2022 לעומת 2021, בכל מה שקשור לתנועת המטוסים בנתב״ג, היוצאת והנכנסת, לרבות היעדים המובילים. בין הנתונים ניתן למצוא גם התייחסות למטען, כשבמהלך שנת 2022, נחת בישראל 370,544 טון של מטען, לעומת 368,432 טון בשנת 2021, שכזכור הייתה ״שנת הקורונה״. אם משווים את דצמבר 2022 לעומת דצמבר 2021, נרשמה ירידה בהובלת מטען במטוסי מטען נכנס בדצמבר 2022 לעומת דצבר 2021, של 24.96 אחוזים, וכך גם ירידה במטען במטוסי מטען יוצא של 18.38 אחוזים. עם זאת, נרשמה עליה במטען במטוסי נוסעים נכנס ויוצא, שקיזזה את הירידה במטען במטוסי מטען.
במצטבר לשנת 2022, ניתן למצוא רשימה דומה, כשבמקום הראשון אל על עם בסך הכל 50,190 מטען (יוצא ונכנס), כשמדובר בגידול של 85 אחוז לעומת שנת 2021, אז הטיסה 27,037 טון (יוצא ונכנס) מטען. במקום השני יונייטד אירליינס עם 20,722 טון מטען (יוצא ונכנס), וגם כאן החברה רשמה גידול של 12.84 אחוזים לעומת שנת 2021. במקום השלישי טורקיש אירליינס עם 17,316 טון (מטען יוצא ונכנס), גידול מרשים של 108 אחוזים לעומת 2021. במקום הרביעי אייר פראנס עם 10,909 טון מטען (יוצא ונכנס), גידול של 132 אחוזים לעומת 2021 ובמקום החמישי אמריקן אירליינס עם 8,582 טון במטען (יוצא ונכנס), גידול של 58.42 אחוזים. עם זאת, אמריקן ביטלה את הקו תל אביב - מיאמי.
בשינוע מטענים מצבר במטוסי נוסעים, נרשמה עלייה של 48.15 אחוזים, כשבסך הכל 161,459 טון מטען נכנס ויצא מישראל, לעומת 102,090 טון בשנת 2021.