אא

20 סיבות לבקר בדובאי

מאומנות ותרבות ועד שפע של אטרקציות, אדריכלות, קולינריה ופסטיבלים. האמירות הנוצצת – דובאי, תמשיך להפתיע ולמשוך אליה תיירים גם בשנה הבאה עלינו לטובה 

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

אומנות ותרבות 

1. מוזיאון העתיד

המוזיאון, שנפתח בפברואר 2022, הוא פלא ארכיטקטוני ותוספת ייחודית לקו הרקיע של דובאי. חזית המוזיאון מציגה ציטוטים של הוד מעלתו השייח' מוחמד בן ראשיד אל מכתום בקליגרפיה ערבית. החדרים בפנים מוקדשים לנושאים שונים כולל חקר החלל, שינויי אקלים, קידמה טכנולוגית ובריאות.

2. ספריית מוחמד בן ראשיד

הספרייה, שנפתחה ביוני 2022, היא הגדולה באזור וביתם של 600,000 כותרים פיזיים ודיגיטליים המתקבצים בשטח של 54,000 מ"ר. המבנה המרהיב בן 7 הקומות, שעוצב כמו ספר פתוח, כולל 9 ספריות נושאיות, בית קפה, חנות ספרים ואמפיתיאטרון פנימי וחיצוני.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

3. שדרת אלסרקל

השדרה, הממוקמת באזור התעשייה של אל קוווז, (Al Quoz) היא אחד מאזורי התרבות המפורסמים ביותר של דובאי. בשדרה תמצאו גלריות לאמנות עכשווית, סדנאות יוגה, בתי קפה חמודים וקולנוע 'אקיל' המקרין סרטים אמנותיים עצמאיים. בשדרה יש גם כמה מגלריות האמנות הידועות ביותר בדובאי, לרבות גלריית ליילה הלר המציגה את יצירותיהם של אמנים מהמזרח התיכון, מרכז אסיה, דרום מזרח אסיה וטורקיה וגלריית קוסטו, המייצגת אמנים עכשוויים מאירופה ומארה"ב.

4. אקספו סיטי

ה-Expo City נפתח באוקטובר האחרון ומתבסס על מורשת אקספו 2020 - התערוכה העולמית הראשונה שהתקיימה באזור. מתחם אקספו סיטי הוא מרכז ענק בגודל של עיר קטנה - מרכז עולמי לענייני חדשנות, קיימות, בידור וקולינריה, בו ייערכו במהלך 2023 מספר עצום של אירועים, קונצרטים ותערוכות.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

לכל המשפחה

5. פארקי שעשועים

ילדים וגם מבוגרים ייהנו מאד מפארקי השעשועים של דובאי. שלל מתקנים, אטרקציות ודמויות מסרטים/קומיקס. בין הפארקים הבולטים: MOTIONGATE Dubai - פארק שעשועים בנושא סרטים; Bollywood Parks Dubai - מחווה לסרטי בוליווד; LEGOLAND Dubai - ביתו של בניין הלגו הגבוה בעולם. יש גם את פארקי המים האייקוניים של דובאי בהם, Aquaventure Waterpark, LEGOLAND Water Park ו-Laguna Waterpark. דובאי היא יעד אידאלי גם למשפחות עם קטנטנים. כך למשל, יער הגשם ב-Green Planet מתאימה לילדים קטנים. כך גם KidZania וגם Ski Dubai - מדרון הסקי המקורה הגדול בעולם.

אתרים ואטרקציות

6. אדריכלות

דובאי ידועה בגורדי השחקים הנישאים ובקו הרקיע המרהיב שלה. היא מפורסמת בזכות הבורג' חליפה (Burj Khalifa), המבנה הגבוה ביותר בעולם לצד  הישגים ארכיטקטוניים מעוררי כבוד אחרים כמו הבורג' אל ערב (Burj Al Arab), המבנה המדהים בצורת מפרש או Dubai Frame – מגדל המסגרת הגבוה בעולם. אופציה נוספת שתקסום לחובבי אדריכלות היא לנסוע אחורה בזמן ולחקור את מגדלי הרוח של שכונת אל פאחידי  (Al Fahidi) ההיסטורית לצד תעלת דובאי (Dubai Creek) תעלת מים מלאכותית יפיפייה המקשרת בין אזורים שונים בעיר.

7. בריכות שחייה

דובאי היא משכנן של שלל בריכות שחייה יוצאות מגדר הרגיל, המגיעות לגבהים ועומקים חדשים. בין היתר, תמצאו את בריכת האינסוף ב-360 מעלות הגבוהה ביותר בעולם Aura Sky pool ואת בריכת האינסוף הגבוהה בעולם באתר הנופש Address Beach Resort. שתיהן מתהדרות בנופים עוצרי נשימה של העיר. בנוסף, Deep Dive Dubai נכנסה לשיאי גינס בזכות בריכת הצלילה העמוקה בעולם עם עומק
של 60.02 מטר.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

קולינריה

8. מסעדות עם כוכבי מישלן

מדריך מישלן דובאי הושק ביוני 2022 והוביל את דובאי כיעד גסטרונומי בעל שם עולמי. הסצנה הקולינרית העשירה והמגוונת של האמירות מלאה חוויות אוכל חדשניות ופנינות גסטרונומיות הנמצאות בשכונות נסתרות ותפריטים יצירתיים המשקפים שילוב של מסורות ערביות, טעמי עולם ופיוז'ן מודרני. המסעדות הבולטות של המדריך כוללות את LOWE, מסעדת דובאי המודרנית ששמה דגש על אפס-פסולת וזכתה בכוכב הירוק הנחשק. כמו כן, Ossiano, שלוקחת את הסועדים למסע קולינרי אל מעמקי האוקיינוס.

9. סיורי אוכל רחוב

מבחר סיורי אוכל רחוב המציגים מסעדות ומנות מחוץ למסלול המוכר. מבחר סיורי הליכה עם Frying Pan Adventures או סתם סיור "פודי" עצמאי בשווקים של דובאי.

10. שוק Time Out 

שוק Time Out הממוקם בתוךSouk Al Bahar  בסמוך לקניון דובאי - מקום אוכל ייחודי המציע מנות  ייחודיות מכמה מהמסעדות הפופולריות ביותר בדובאי. במרפסת ההיקפית אפשר לדגום מנות שעושות מחווה למגוון מטבחים, תוך כדי צפייה במופע של מזרקת דובאי.

11. לסעוד באוויר הפתוח

דובאי מתגאה בשפע של מסעדות עם מקומות ישיבה בחוץ. ווסט פאלם ביץ' בפאלם ג'ומיירה (אי הדקלים) הוא המיקום ליהנות מנוף קו הרקיע עם מגוון מסעדות ומועדוני חוף לבחירה. לחלופין, ניתן ליהנות ממקומות פתוחים כמו  דאונטאון דובאי, כולל URLA, מסעדה דקדנטית בהשראה יוונית הממוקמת ממש מתחת לבורג' ח'ליפה.

12. מטבח אמירתי

מעבר להשפעות הבינלאומיות העשירות של דובאי, אפשר לטעום מנות אמירתיות מסורתיות במספר מקומות ברחבי העיר בהם אל פאנאר (Al Fanar), בית התה הערבי, אל חימה (Al Khayma) ולוגמה, כולם מגישים מנות אותנטיות וכפריות שעברו מדור לדור.

13. ארוחת בוקר של אלופים 

רבים מהבראנצ'ים המפורסמים של העיר נערכים במסעדות עם שפים מפורסמים כגון Bread Street Kitchen של גורדון רמזי במלון אטלנטיס, The Palm המגישה חידושים של קלאסיקות פאבים בריטים, או המסעדה הפורטוגזית Tasca של חוסה אווילז במלון מנדרין אוריינטל ג'ומיירה.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

וולנס וספא

14. חוויות וולנס וספא

דובאי מציעה שפע של פעילויות כושר וספא במכוני ספא דקדנטיים וחוויות וולנס הממוקמות ביעדי יוקרה כמו Blended Wellness במלון Dukes, ספא Talise בבורג' אל ערב והספא בריזורט Anantara World Islands.

אקסטרים

15. באוויר

ברחבי העיר יש חוויות מעופפות המזמינות את המבקרים להתרשם מנופי העיר והמדבר הסובב אותה. החל מטיסה בכדור פורח שממריא מעל המדבר ועד לטיסה במסוק המאפשרת מבט ממעוף הציפור על אי הדקלים הייחודי, מרינה דובאי ועוד.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

קניות

16. מרכזי קניות

דובאי שופעת קניונים המתהדרים גם באטרקציות. קניון דובאי הוא הקניון המקורה הגדול ביותר באזור ואחד מיעדי הבילוי והקמעונאות המתויירים ביותר בעולם עם יותר מ-100 מיליון מבקרים בשנה. יש גם את קניון האמירויות המציעה שפע של חנויות אופנה כמו גם פופ-אפים של מעצבים, אירועים ופעילויות לכל המשפחה. חובבי מציאות יכולים לבקר באאוטלט דובאי, המציע מוצרי מעצבים במחירים מוזלים.

17. שווקים

טיול בדובאי לא שלם בלי ביקור בשווקים הססגוניים של העיר - שוק הזהב, שוק התבלינים ושוק הטקסטיל. שווה להגיע גם אם סתם אוהבים לשוטט בשווקים או מחפשים תכשיט, זעפרן או בד ערבי אותנטי ארוג ביד. רק לא לשכוח להתמקח על המחיר. ויש גם את שוק החוף התוסס של דיירה (Deira Waterfront (Market  - ביקור חובה לאוהבי פירות ים ואוכל.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

פסטיבלים ואירועים

18. אירוע Art Dubai

Art Dubai נחשב ליריד האמנות הבינלאומי המוביל במזרח התיכון, חוזר לעיר בין 3-5 במארס 2023.

19. פסטיבל האוכל של דובאי

בפסטיבל, שמתקיים מ-28 באפריל 2023 ו עד 7 במאי 2023, תציין דובאי את השנה ה-10 לחגיגה השנתית של סצנת האוכל התוססת של העיר. האירוע יציג את כור ההיתוך של טעמים ומטבחים הזמינים ברחבי דובאי, ממופעי בישול חיים ועד לאוכל הרחוב הטוב ביותר בעיר. כמו גם את שבוע המסעדות הפופולרי, שבו סועדים יכולים לטעום במחיר סביר תפריטים קבועים בכמה מהמסעדות הטובות ביותר בעיר.

20. פסטיבל הספרות של חברת התעופה אמירייטס 

פסטיבל ספרות בינלאומי מוביל בעולם והחגיגה הגדולה ביותר של המילה הכתובה והמדוברת במזרח התיכון, הפסטיבל יתקיים בין 1-6 בפברואר 2023 בעיר הפסטיבלים של דובאי ובספריית מוחמד בן ראשיד. מטרת הפסטיבל לקדם ספרים, קריאה ועושר המילים על כל צורותיו, במהלכו המבקרים יקבלו השראה דרך פעילויות, סדנאות ומפגשים עם סופרים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

היכן לישון בדובאי? מלונות מומלצים

Four Seasons Resort - חובה לפודיז
ממוקם בחוף ג'ומיירה בדובאי במרחק כ-15 דקות נסיעה מ-Dubai Mall ומרכז העיר. מומלץ בעיקר בגלל מתחם המסעדות במלון - 11 מסעדות מהטובות בעולם בהן נוסארט, נאמוס וקויה.

Mandarin Oriental - בגלל הסטייל והעיצוב
אף הוא ממוקם בחוף ג'ומיירה. מלון חדיש, טרנדי ומפנק עם הספא הטוב ביותר. לא לפספס את Mandarin Cake Shop עם העוגות והמאפים הטובים בעיר.

Woldorf Astoria - לכל המשפחה
המלון בפאלם מציע חדרים ענקיים עם אפשרות חיבור למשפחות עם ילדים, 200 מטר של חוף פרטי ומתחם  Kids Club מהטובים בעיר. ניתן גם לצאת לסיור אווירי בשמי דובאי במסוק ממנחת הנחיתה שנמצא ממש במלון.

Adress Downtown - הנוצץ שבחבורה
המלון המפואר מתאים למכורים לשופינג, ממוקם סמוך לדובאי מול. במלון חדרים עם מרפסות הפונות למגדל הגבוה בעולם, הבורג' חליפה ומופע האורות/מזרקות בשעות הערב.

Four Seasons Dubai Difc - סמוך לעסקים
מלון המשדר יוקרה סולידית לאנשי עסקים.
ממוקם סמוך למסעדת Zuma המצוינת, רק לשריין מקום מראש.

Al Maha, a Luxury Collection Desert Resort & Spa  - שילוב של חוויה מדברית
להתארח כמו מלך או שייח' במלון המרוחק כ-45 דקות מהעיר דובאי. וילות פרטיות עם בריכות פרטיות בסגנון גלמפינג בתוך שמורת טבע הסגורה לאורחי המלון בלבד. מושלם לחוגגי יומולדת, יום נישואין או לכאלו שתמיד חוגגים.

Jumeirah Al Naseem - גן עדן בתוך עיר 
חווית אירוח מלכותית ברמת השירות הטובה ביותר.
ממוקם ב-Madinat Jumeirah, עם 80 מסעדות, חנויות בוטיק, שוק מקומי וגישה לעוד 4 מלונות של הרשת.

יניב קסטן, חברת "הדסים" המתמחה בנסיעות יוקרה ושירותי קונסיירג'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דובאי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: