אא

יאמי! 5 יעדים מושלמים לפודיז

נסעתם במיוחד לניו יורק לעמוד בתור לקנות קרונאט? אתם על בסיס של שמות פרטיים עם קשישה סיציליאנית שמפעילה יקב יין בעצמה? בישלנו לכם חמישה יעדים חמים מהתנור לטיול הפודיז המושלם

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

גסטרונומיה הפכה בשנים האחרונות לציר תיירותי מרכזי. ממש כמו שוחרי אמנות סביב תערוכה מדוברת חדשה, או חובבי ספורט אקסטרים שמחפשים אדרנלין בפינות נידחות בעולם, כך גם הפודיז ייסעו עד קצה הגלובוס בחיפוש אחר ההמבורגר המושחת ביותר או הפסטה המושלמת. בישלנו לכם חמישה יעדים חמים מהתנור לטיול הפודיז המושלם.

1. אתונה – קלמארי מול האקרופוליס

נכון שתיירים מעדיפים בדרך כלל את האיים, אבל עיר הבירה היוונית מציעה גן-עדן קולינארי ושכרון חושים של מנות חושניות, טריות וטעימות. מהגבינות תוצרת בית, דרך בצק פילו מתפצפץ במעדניות קטנות ומקסימות, יוגורטים קרמיים, מגוון עצום של פירות-ים, עלי גפן ריחניים וכמובן, המון שמן זית איכותי ויין טוב. בפרברי אתונה, יש מסעדות שחבויות בתוך חוות, תוכלו ליהנות מליקוט פירות וירקות, טעימות יין וארוחה מפנקת. אתונה נחשבת לאחת הערים המובילות בעולם בכל הנוגע לברים ואם אלכוהול מבחינתכם הוא המפתח לחופשה מוצלחת – ולמה שהוא לא יהיה – כמעט בכל רחוב במרכז העיר תוכלו למצוא בר יין, שמגיש לצד האלכוהול מזטים משובחים ונוף של האקרופוליס המואר.

סלט יווני עם אקרופוליס בצד. צילום: Shutterstockסלט יווני עם אקרופוליס בצד. צילום: Shutterstock

סלט יווני עם אקרופוליס בצד. צילום: Shutterstock

2. סרי לנקה – הרבה יותר מקוקוס

באחד המקומות המפתיעים בעולם, צמחה קהילת פודיז לא קטנה. במדינת האי היפהפיה באוקיינוס ההודי, תוכלו למצוא שפע של מאכלים אקזוטיים, אבל לא רק. יש בה מסעדות גורמה, שלא היו מביישות את דרום צרפת והכול במגוון רחב של מחירים. המטבח המקומי מבוסס על אורז, דגים, ירקות, תבלינים וקוקוס, על כל גלגוליו. המדינה המושלמת לחובבי פירות ים וביקור מאסט למי שמכור לקארי. סרי לנקה, שנקראה בעבר ציילון, ידועה גם בזכות מטעי התה העצומים שלה ומשקאות ומאכלים המבוססים על תה ירוק ושחור. בבתי המלון המקומיים, תוכלו למצוא מסעדות-שף, שמציעות סדנאות בישול לאורחים. בחודש אוקטובר, מתקיים פסטיבל התבלינים העולמי. טיפ קטן: לבוא מוכנים לדרגת חריפות משמעותית.

מהים לצלחת. דייגים בחופי סרי לנקה. צילום: Shutterstockמהים לצלחת. דייגים בחופי סרי לנקה. צילום: Shutterstock

מהים לצלחת. דייגים בחופי סרי לנקה. צילום: Shutterstock

3. בולוניה – דיסנילנד לפודיז

אוכל איטלקי – אולי האהוב ביותר בעולם ולבטח אחד המוערכים. כל בית שני באיטליה מארח ארוחות שף פרטיות ובכל עיירה נידחת יש מסעדת שלושה כוכבי מישלן שפועלת כבר חמישה דורות, ועדיין יש מקום של כבוד לבולוניה.

העיר העתיקה הזאת, בצפון-מזרח איטליה, נחשבת למרכז עולמי בכל מה שנוגע לפודיז. לא סתם קוראים לראגו הבשר המפורסם בולונז. גם הפרמזן, הלזאניה והג׳לאטו האיטלקי נולדו בבולוניה.

לצד מסעדות, שמגישות את המנות הטובות בעולם מחומרי גלם איכותיים, תוכלו ליהנות ממקבץ נדיר של מעדניות איכותיות, שמרוכזות באחד הרחובות המרכזיים, Via Drapperie ולרכוש במחירים מצחיקים (בעיקר בהשוואה ליוקר המחייה הישראלי) – גושי פרמזן עצומים, פסטות טריות עשויות ביד אמן ובראשן הטורטליני המקומי, פרושוטו טרי ועוד.

בסביבות ספטמבר, מתחילה עונת הכמהין. תוכלו לצאת למסע ליקוט ובישול של המעדן הטעים הזה, ששווה את משקלו בזהב. תרתי משמע.

העיר היא גם ביתו של אחד ממיזמי האוכל המובילים בעולם – FICO, לונה פארק מבית היוצר של רשת חנויות המזון הגדולה בעולם, Eataly - 100 אלף מ״ר של עשרות דוכני רחוב ומעל 100 חנויות אוכל ויין כמיטב המסורת האיטלקית. טיפ קטן: זה נשמע תיירותי מדי לפודיז שאתם, אבל אל תחמיצו את הפיצה המקומית. 

חגיגת אוכל איטלקי בפסטיבל האוכל בבולוניה. צילום: Shutterstockחגיגת אוכל איטלקי בפסטיבל האוכל בבולוניה. צילום: Shutterstock

חגיגת אוכל איטלקי בפסטיבל האוכל בבולוניה. צילום: Shutterstock

4. קופנהגן – פסטיבל פודיז 

סצנת האוכל הדנית ידועה בקרב קהילת הפודיז העולמית ולא מקרי ששתיים מהמסעדות המקומיות, נומה של השף רנה רדזפי, שזכתה לא מזמן בכוכב המישלן השלישי וגרניום של השף ראסמוס קופד, מתחרות ביניהן כמעט מדי שנה על התואר המסעדה הטובה בעולם.

המטבח הנורדי נחשב לאחד המתקדמים, בטכניקות ובטעמים – מטרנד ה״מותסס״ ועד לליקוט ביערות. בחודש פברואר, מתקיים פסטיבל החורף, שחוגג את התוצרת העונתית ובאוגוסט – פסטיבל בישולי קופנהגן. חוויה קולינרית מופלאה, שמשלבת מאות אירועים במשך עשרה ימים – מארוחה תקופתית המוגשת על שולחנות ארוכים לעשרות סועדים, דרך סדנאות בישול בין-לאומיות ברחובות העיר, טעימות יין ובירה, מופעי מוזיקה ומסעדות שמקיימות מטבחי ראווה להנאת התושבים והתיירים. יותר ממאה אלף פודיז פוקדים את פסטיבל המזון בקופנהגן. 

מנה מסורתית בפסטיבל האוכל בקופנהגן. צילום: Shutterstockמנה מסורתית בפסטיבל האוכל בקופנהגן. צילום: Shutterstock

מנה מסורתית בפסטיבל האוכל בקופנהגן. צילום: Shutterstock

5. מרקש – חפלה מרוקאית

המטבח המרוקאי ספג השפעות מהמטבחים הטובים בעולם - המטבח הצרפתי, ספרד וכמובן, מדינות ערב. שילוב קסום של תבלינים אקזוטיים, טעמים וריחות שלא זרים לחוש הטעם והריח של הפודיז הישראליים.

כמעט בכל עיר במרוקו, תוכלו למצוא סיורים קולינריים, טיולים בשווקים המקומיים וסדנאות בישול של מנות מקומיות. לכול איזור, יש מנות אופייניות וטעמים ייחודיים. מרקש, שלמרגלות הרי האטלס, העיר השלישית בגודלה, אחרי קזבלנקה ופז, היא עיר נפלאה ללמוד בה על רזי התרבות הקולינרית המרוקאית, לבקר בשוק מלאח המפורסם וליהנות ממאכלי טאג׳ין מסורתיים, מאפים מתוקים ומלוחים טבולים בערבוביה מקסימה של שמן וסוכר והכול באירוח אותנטי ומסביר פנים.

העיר מציעה שילוב מושלם בין מסעדות מודרניות וחמארות מקומיות, עם מנות אוכל נדירות מהמטבח המרוקאי. תוכלו גם להירשם לאחד משיעורי הבישול הרבים שיש ברחבי העיר ולהכין ארוחה מרוקאית מסורתית. טיפ: לסיים את הלילה בכיכר Djemaa El-Fna.  

טאג׳ין מרוקאי מסורתי. מרקש לפודיז. צילום: Shutterstockטאג׳ין מרוקאי מסורתי. מרקש לפודיז. צילום: Shutterstock

טאג׳ין מרוקאי מסורתי. מרקש לפודיז. צילום: Shutterstock

בלוג טיולי היוקרה Two Flying Boys באתרבאינסטגרם ובפודקאסט

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איטליהדנמרקסרי לנקהיווןאתונהמרוקומרקש

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: