אא

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון כניסה לישראל של זרים באמצעי זיהוי ביומטריים

לפי דברי ההסבר לחוק: "אין למדינת ישראל מידע רב אודות זרים הנכנסים אליה והשוהים בה. בשונה מהמידע המצוי בעניין שבשגרה לגבי אזרחי המדינה ותושביה

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון בישיבתה כניסה לישראל של זרים באמצעי זיהוי ביומטריים.

מדינות שונות בעולם עושות שימוש במערכת אשרות אלקטרוניות ובהן: קנדה, אוסטרליה, הודו איחוד האמירויות. נוסף על כך, מדינות שונות מחייבות רישום מוקדם של הגעת תיירים (בלא אשרה) ובהן, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה. מדינות האיחוד האירופי עתידות להפעיל חובה כזו החל משנת 2023.

מטרת התיקון המוצע היא לקבוע הסדר אשר יאפשר זיהוי ואימות זהות של זרים באמצעות שימוש באמצעים ביומטריים שינטלו מהם ובנתונים ביומטריים שיופקו מהאמצעים, ובכלל זה להסדיר את הפעולות הנלוות לכך. דבר זה יאפשר זיהוי ודאי של זרים וימנע הונאה, בין השאר, באמצעות הגשת בקשות למתן אשרות ורישיונות ישיבה בישראל באמצעות הצגת זהות כוזבת.

לפי דברי ההסבר לחוק: "אין למדינת ישראל מידע רב אודות זרים הנכנסים אליה והשוהים בה. בשונה מהמידע המצוי בעניין שבשגרה לגבי אזרחי המדינה ותושביה. הדברים נכונים במיוחד לגבי כ-30,000 המסתננים, השוהים כיום בישראל ואשר הגיעו לישראל שלא דרך מעברי הגבול, ובכלל בלא כל מסמכי זיהוי. כתוצאה מכך, מתמודדות רשויות המדינה השונות הבאות עימם במגע במסגרת מילוי תפקידיהן, רשות האוכלוסין, משטרת ישראל, רשויות הביטחון וגופים ציבוריים שונים עם הקושי האינהרנטי בזיהוי אמין מדויק ומהיר של זרים בהיבטים חיוניים שונים ובהם: חוקיות שהייתם בישראל, למשל, כאשר נדרש זיהוי של מי שנתפס בלא מסמכי זיהוי, או עם מסמכי זיהוי החשודים כמזויפים, או כאשר מבקשים לוודא כי מי שנכנס לישראל בזהות מסויימת לא שהה בה בעבר בזהות אחרת".  

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דרכון ביומטרי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: