אא

טייס חיל אוויר לשעבר תובע כמיליון שקל בגין אי תשלום עמלת תיווך

התביעה הוגשה בבית המשפט השלום כנגד חברת איויאיישן כלי טייס בע"מ שפיתחה מטוס קל חשמלי לנשיאת מטען בטענה לאי תשלום עמלת תיווך

בית המשפט. צילום: shutterstock בית המשפט. צילום: shutterstock

לבית המשפט השלום בת"א הוגשה תביעה ע"י רון הופמן, טייס חיל האוויר לשעבר, בסך של כמיליון שקל נגד חברת איויאיישן כלי טייס בע"מ, המפתחת מטוס קל חשמלי בטענה לאי תשלום עמלת תיווך. המטוס המדובר - מטוס דגל ואב טיפוס לנשיאת מטען - נקרא אליס.

התובע טוען כי במהלך שנת 2018 נוצר קשר בין הצדדים. נחתם "הסכם תיווך וריטיינר", כאשר התובע יציג לחברה לקוחות ו/או משקיעים פוטנציאליים וככל שתיחתם עסקה בין גורם שהוצג על ידי התובע לבין החברה או מי מטעמה, התובע יהיה זכאי לעמלה המוגדרת בהסכם.

בתביעה טוען הופמן כי, "כבר בחודשי העבודה הראשונים שלו עם החברה הוא יזם והוביל רעיון לפתח דגם של מטוס האליס המותאם לנשיאת מטען (להבדיל מנוסעים), ובכך לחשוף את החברה גם לשוק השילוח הבינלאומי. התובע בדק את הצורך אצל החברות השילוח, בדק את ההיתכנות הטכנית והכדאיות הכלכלית של המהלך, ולאחר מכן אפיין את המטוס ופעל מול אנשי המו"פ של החברה להוציא את הרעיון אל הפועל".

עוד נטען כי התובע פנה אף בחודש מאי 2019 לרפי רוזליס, מנכ"ל DHL ישראל, "שהפנה אותו ל-ג'ף קר, סגן נשיא בכיר ב- DHLהעולמית. התובע תיאם עם ג'ף קר ביקור בדוכן של הנתבעת בסלון האווירי בפריז, על מנת שיוכל להתרשם מן המטוס. קר התלהב מן הביקור והחל לקדם מול התובע התקשרות בין DHL לחברה. כוונתה של החברה, בסופו של יום, הייתה להפעיל צי גדול של מטוסים באירופה, ואולם הצדדים החליטו כי העסקה תבוצע בשני שלבים, בשלב ראשון פיילוט בארה"ב של 10-20 מטוסים ובשלב שני רכישת עשרות מטוסים נוספים(כ-40) לשימוש באירופה".

הופמן טוען כי ההסכם שלו עם איויאיישן הסתיים באוגוסט 2020, ומו"מ להמשך שיתוף הפעולה בין הצדדים לא צלח. הוא אף מוסיף כי בחודש אוגוסט 2021 פורסם כי נחתמה עסקה עם DHL בהתאם למתווה, לרכישת 12 מטוסים להפעלה בארה"ב בעלות של 7 מיליון דולר למטוס, ובסה"כ 84 מיליון דולר.

הופמן מוסיף בתביעתו כי "לאחר ששלח מכתב התראה לחברה, נכנסו הצדדים למו"מ שנמשך מספר חודשים שבסיומו ניתקה חברה מגע מהתובע. בחודש ספטמבר 2022 ביצע מטוס האליס טיסה ראשונה. התובע פנה פעם נוספת לחברה לחדש את המו"מ, והחברה ביקשה ממנו להמתין עד לסוף 2022. לבקשת החברה, התובע המתין עד לסוף שנת 2022 אלא שלאחר שכמה פניות מצדו לא נענו, הבין התובע כי החברה 'משכה' אותו, כי אין לה כוונה לשלם לו את התמורה המגיעה לו, ולכן לא נותרה לו ברירה אלא להגיש את התביעה דנא".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: