אא

שופוני על גלגלים: נסיעת מבחן בפרארי בין אתריה האייקונים של דובאי

לא רק מגדלים שוברי שיאים. גם מכוניות יוקרה שומטות לסת יש באמירות דובאי הנוצצת. יצאנו לנסיעת פוזה במכונית העל פרארי בצבע צהוב. איך זה מרגיש וכמה זה עולה?

צילום: ספיר פרץ צילום: ספיר פרץ

קו רקיע של ניו יורק, מסעדות מישלן, מלונות פאר, מותגי יוקרה, אדריכלות שומטת לסת ושפע של תצפיות ואטרקציות שוברות שיאים. הכל יש באמירות דובאי – המקום שבו הרים של כסף ושופוני ים-תיכוני עושים לאס וגאס במידל של המידל איסט (רק בלי הקזינו).

וכמובן, שאי אפשר לדבר על כל השופוני הזה מבלי לציין את מכוניות היוקרה המתניידות בכבישי האמירות הנוצצת, ולא מדובר באחת-שתיים. אפשר לראותן כמעט בכל רמזור או בכניסה לאין ספור בתי מלון ומסעדות מפונפנות.

גילוי נאות, נהיגה במכונית יוקרה מעולם לא הייתה חלק מבנק החלומות שלי. לא היו לי יומרות מוטוריות כאלה, עד שהוזמנתי לנסיעת חוויה במכונית העל פרארי בין אתריה האייקונים של דובאי.

רק כשהתיישבתי במושב הנמוך הבנתי ששום דבר בעצם במגה מכונית הזאת לא מזכיר את היונדאי מודל 2011 שמחכה לי בבית, ובוודאי שלא המנוע המפלצתי הניבט מאחורי המושב. לחיצה על הדוושה ופצצת האנרגיה הצהובה הזאת פילחה את השקט של אחרי חצות בדובאי וטסה.

מדובר במכונית שיכולה להגיע גם לכ-310 קמ"ש, אבל בכבישי בדובאי לא כדאי ללחוץ עד הסוף על הדוושה. "המהירות המקסימלית בתוך העיר המרושתת כולה במצלמות אבטחה/משטרה, מגיעה ל-120 קמ"ש", אומר אלכס סופינסקי, בעלי חברת "סאלם דובאי", המתמחה, בין היתר, בשיווק חבילות נהיגה עצמית במכוניות יוקרה בדובאי.

"לעומת זאת, במדבר שמחוץ לעיר", אומר סופינסקי, "אפשר להאיץ ל-250 קמ"ש, ובדיוק בשביל החוויה הזו אנשים מגיעים".

מי רשאי לנהוג בדובאי?
סופינסקי: "כל מי שמחזיק ברישיון נהיגה בינלאומי מגיל 21 ומעלה".

מה באשר לפיקדון?
"הרבה ישראלים שמגיעים לדובאי ורוצים להשכיר רכב יוקרה, נתקלים בלא מעט בהרבה חברות השכרה שדורשות ולא מחזירות פיקדון. אבל יש גם חברות שלא גובות בכלל פיקדון, כמונו למשל".

כמה כל הטוב הזה עולה לאדם?
"1,850 דירהם (כ-1,780 שקל) לשעתיים נהיגה עצמית בלמבורגיני או פרארי בליווי מדריך".

מי מוכן לשלם סכום כזה?
"מדובר באטרקציה מבוקשת מאוד האטרקציה הזאת מבוקשת מאוד כי זאת פנטזיה וחוויה של פעם בחיים. אין הרבה יעדים שאפשר להגשים את הפנטזיה הזאת. 90% מהלקוחות הם גברים, אבל הנשים הן אלה שמתעקשות על צבע המכונית. 50% מהלקוחות הם אנשים שיכולים להרשות את זה לעצמם וכל היתר, הם חבר'ה צעירים שמוכנים לשלם על החוויה רק בשביל תמונה לאינסטגרם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דובאי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: