אא

מחזקים יחסים עם מצרים: יוגדלו מספר הטיסות והסחר הכלכלי בין המדינות

שר החוץ, אלי כהן, ושר החוץ של מצרים, סאמח שוקרי, סיכמו על צעדים להרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות במגוון תחומים, כולל הגדלת מספר הטיסות

שארם א שייח'. צילום: shutterstock שארם א שייח'. צילום: shutterstock

בשיחה היום בין שר החוץ, אלי כהן, לבין עמיתו המצרי, סאמח שוקרי, סוכם על חיזוק היחסים בין המדינות. בהמשך לביקור השר כהן במצרים לפני כשנתיים, שהוביל לפתיחת הטיסות לשארם א-שייח' והגדלת היקפי המסחר הכלכלי, סיכמו השניים לקדם צעדים נוספים להגדלת מספר הטיסות והגדלת הסחר הכלכלי בין המדינות.

השר כהן סיפר לעמיתו על ביקורו האחרון במצרים לפני כשנתיים, כשכיהן כשר המודיעין ובירך על פתיחת קו הטיסות הישיר לשארם א-שייח', מהלך אותו הוביל יחד עם ההנהגה המצרית ובשיתוף שר המודיעין המצרי, עבאס כמאל.

השר ציין כי הוא מתכנן להמשיך ולפעול ברוח זו לטובת פרויקטים נוספים וציין את התועלת הרבה לשתי המדינות, שנוצרה בעקבות פתיחת הטיסות הישירות.

שר החוץ כהן התייחס ל"הסכמי אברהם" ואמר כי להסכמים יש פוטנציאל משמעותי בייצוב המזרח התיכון והדגיש כי ישראל מתכוונת לעבוד עם כל המדינות השותפות על מנת לקדם פרויקטים אזוריים. 

שר החוץ הוסיף כי לאחרונה מסתמנת מגמה חיובית ביותר ביחסים בין ישראל למצרים בתחומי האנרגיה והתיירות ובכוונתו להגיע למצרים למפגש אישי עם עמיתו המצרי על מנת לדון בהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות לטובת קידום מיידי של ענפים נוספים ועידוד מיזמים משותפים במגוון תחומים, וביניהם: החקלאות הימית, אנרגיה מתחדשת ועוד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מצריםשארם-א-שייח

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: