אא

בואינג תעמוד לדין פלילי על מותם של 346 בני אדם בהתרסקויות מטוסי ה-MAX

שופט פדרלי הורה לחברה להתייצב ביום חמישי הקרוב, 26 בינואר, בבית המשפט בטקסס בגין האשמות פליליות פדרליות עקב התרסקויות שני מטוסי MAX 737 ב-2018 וב-2019, שגרמו למותם של 346 בני אדם

צילום: בואינג צילום: בואינג

ביום חמישי האחרון שופט פדרלי בטקסס קבע, כי על חברת בואינג להתייצב ביום חמישי הבא, 26 בינואר, בבית המשפט בטקסס כדי לעמוד לדין בגין האשמות פליליות פדרליות על מותם של 346 בני אדם, שנהרגו בשתי התרסקויות של מטוסי בואינג MAX 737 ב-2018 וב-2019.

בינואר 2021 בואינג נתבעה על סך 2.5 מיליארד דולר ע"י משרד המשפטים האמריקני באשמה  להונאה הכרוכה בתכנון הפגום של מטוס ה-MAX, שלא נחשף לרשויות הרלוונטיות.

השופט המחוזי, ריד אוקונור, מבית המשפט בפורט וורת' בצפון טקסס, הורה כעת לבואינג להופיע לבית המשפט, מכיוון שמשפחות הקורבנות לא היו חלק מהתהליך, ויש להם זכויות במסגרת היותם קורבנות פשע.

עורך הדין, שטיפל בתביעה פלילית בשם התובעים הוא פול ג'י קאסל, פרופסור למשפטים באוניברסיטת יוטה ושופט פדרלי לשעבר, אמר: "המשפחות מעריכות את פסיקתו של השופט לפיה בואינג תטופל כמו כל נאשם אחר בתיקים פליליים פדרליים ותעמוד לדין. כמה מבני משפחה מתכננים לנסוע לטקסס בשבוע הבא כדי להיות נוכחים במשפט נגד החברה האחראית פלילית למותם של יקיריהם".

כידוע, שתי ההתרסקויות ב-2018 וב-2019 באינדונזיה ובאתיופיה, שכבר עלו לבואינג מיליארדים בגין פיצויים והפסדים, הובילו לקרקוע של מאות מטוסים קרוב לשנתיים. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינגMAX 737

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: