אא

יום דרמטי לישראייר: מכרז למכירת 20% ממניות החברה

הנאמן לסדרת בעלי האג"ח של אי.די.בי המחזיקים ב-20% מחברת התעופה, מוציא היום מכרז למוסדיים, אשר יקבע האם אלו מביעים אמון בישראייר מה שיימנע את הפעלת אופציית ה-PUT, שתחייב את רמי לוי ברכישת אותן המניות

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל

יום דרמטי צפוי היום (שני) לחברת התעופה ישראייר.

עו"ד אופיר נאור, הנאמן של בעלי האג"ח של אי.די.בי. סדרה ט', המחזיקים בכ-20% מחברת ישראייר מוציא היום למכרז את המניות למוסדיים.

בשבועות האחרונים ביצעה ישראייר ״רוד שואו״ למוסדיים השונים, זאת כדי לעניין אותם לרכוש חלקים מה-20% של חברת התעופה.

כעת יתברר מי אכן מהמוסדיים השתכנע וירכוש את מניות ישראייר, כאשר למהלך יש משמעויות גדולות של הבעת אמון של שוק ההון בחברת התעופה ובמהלכים המשתמעותיים שהיא מבצעת במהלך החודשים האחרונים.

ישראייר סיימה אתמול (ראשון) את המסחר בבורסת ת"א עם שווי של 274.455 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת 2023 בכ-12% עם שווי של 109.80 אג' למניה.

למעשה 20% מהחברה, השווי שעל הנייר של מחזיקי האג"ח הוא כ-54.891 מיליון שקל.

החברה פרסמה הבוקר תשקיף למכירת המניות, כאשר לפי הפרסום כל מזמין יהיה רשאי להגיש עד שלוש הזמנות במחירים שונים ליחידה, אשר לא יופחתו מהמחיר המזערי ליחידה, וזאת במדרגות של 1 ₪, דהיינו 94,95,96 שקל וכן האלה.

התמורה הצפויה למציעים ממכירת מניות המכר, בהנחת מכירת הכמות המזערית, במחיר מינימלי ליחידה, הינה 27.900,000 מיליון שקל, ובהנחת מכירת הכמות המירבית, הינה 46.258,572 מיליון שקל.

 אם המוסדיים לא יראו שהם רוכשים את ה-20% , לעו"ד אופיר נאור, קיימת אופציה להפעיל את אופציית ה-PUT, או על החלק שלא ימכר,  ולחייב את בעלי החברה רמי לוי ושלום חיים לרכוש את ה-20%, בעסקה מחוץ לבורסה בכ-40.500 מיליון שקל.

המשמעות שישלמו עבור כל מניה סכום של 82 אג'.

מבחינת החברה הדבר הכי טוב מבחינתה, שאכן יצטרפו מספר מוסדיים שירכשו את ה-20% מהחברה, וכך רמי לוי לא יצטרך לרכוש 20% נוספים, ככל שיהיו יותר מחזיקים בחברה הדבר יעשה טוב למסחר במניית החברה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב. צילום: shutterstockהבורסה לניירות ערך בתל אביב. צילום: shutterstock

 

 

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראיירבורסה לניירות ערך בתל אביברמי לוי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: