אא

ניסנקורן הודיע על התפטרותו: ״הלחצים הפוליטיים והשיקולים הזרים הם חציית קו אדום״

נשיא התאחדות המלונות הודיע כי החליט לסיים את תפקידו לדבריו עקב ״דרישה בוטה של שר התיירות״. ניסנקורן: ״ליקוי מאורות גדול משחיר את החברה הישראלית ומאיים על קיומה הערכי והדמוקרטי״. גורמים בסביבת השר כץ: ״איננו עובדים עם אנשים שלא מכבדים את מילותיהם״

ניסנקורן. צילום כפיר סיוון ניסנקורן. צילום כפיר סיוון

הדרמה בהתאחדות המלונות נמשכת.

אבי ניסנקורן הודיע לפני זמן קצר על התפטרותו מתפקיד נשיא התאחדות המלונות.

ניסנקורן שעל כוונתו להתפטר פורסם לראשונה בפספורטניוז, זאת לאחר ששר התיירות הנכנס חיים כץ הודיע כי לא ישתף פעולה עימו, שלח היום (שני), מכתב למלונאים והודיע כי החליט לסיים את תפקידו בסוף החודש.

ניסנקורן כותב למלונאים: ״לפני שנה ורבע נבחרתי לתפקיד נשיא התאחדות המלונות. מצאתי ענף מרתק, מקצועי, מאתגר עם פוטנציאל צמיחה משמעותי. פגשתי מלונאים מדהימים ועובדים מסורים.

נרתמתי כל כולי למשימה להוביל יחד עם ההתאחדות את התאוששות הענף מהקורונה, בשיא השפל ולהחזיר אותו לפסי צמיחה ונראה כי אנחנו עולים על המסלול.

אני מאמין בחשיבות הענף והפוטנציאל הגדול הטמון בו.

שנת 2022 הייתה שנה טובה לענף מתאושש ממשבר, שנת 2023 תהיה טובה יותר והענף צפוי להמשך צמיחה חזקה ופריחה. היתה לי הזכות להיות שותף למלאכת ההתאוששות ולמלא תפקידי נאמנה כנשיא ההתאחדות. לאחרונה עלתה דרישה בוטה משר התיירות, בשיחות מול בכירים בענף כי אסיים את כהונתי – וכי במידה ולא, יהיו לכך השלכות על שיתוף הפעולה מול המשרד. דרישה זו נובעת מהעובדה כי בתפקידי כיו״ר וועדת הכנסת לא תמכתי במתן חסינות לשר כץ. יובהר כבר עתה כי לתפיסתי צדקתי בעמדתי זו, מהותית ומשפטית, עמדה אשר, בין היתר, נסמכה על הייעוץ המשפטי לכנסת והייעוץ המשפטי לממשלה. מכל מקום הלחצים הפוליטיים והשיקולים הזרים הם חציית קו אדום.

התנהלות זו מהווה חלק מליקוי מאורות גדול אשר כרגע משחיר את החברה הישראלית, ומאיים על קיומה הערכי והדמוקרטי.

רק לאחרונה פורסם גם הסעיף בהסכם הקואליציוני אשר מטרתו מתן הכשר לאפליה של ציבורים בקבלת שירות מבית עסק, כולל מלון. דבר אשר היה וירקום עור וגידים יגרום לאפליה של ציבורים על רקע מגדר, נטייה מינית, מוצא וכיוצ״ב. אני בטוח שענף המלונאות לא יקבל גישה זו וימשיך להיות דוגמא לסובלנות ושוויון.

בכל מקרה החלטתי לא לאפשר לקחת את ענף המלונאות, שיקר לליבי ואשר עמלתי על התאוששותו, כבן ערובה של שיקולים זרים, והחלטתי להודיע על סיום תפקידי בסוף חודש זה.״

ניסנקורן מסיים ומבטיח למלונאים: ״אני אמשיך ואפעל על בסיס הערכים בהם אני מאמין. אני מודה לכל אחת ואחד מכם, על השותפות לדרך.״

מסביבתו של שר התיירות חיים כץ נמסר בתגובה: ״אין קשר לדיון החסינות אלא לעצם העובדה הבסיסית שבגינה לא ראינו מקום לשיתוף פעולה והיא חוסר האמון באיש והיסטוריית הבגידות של ניסנקורן בשותפיו. איננו עובדים עם אנשים שלא מכבדים את מילותיהם והוכיחו בכל שותפות בעבר כי לא ניתן לסמוך עליהם".

לאחר ההתפטרות של ניסנקורן, ג׳ימי זוהר מ״מ נשיא התאחדות המלונות שלח מכתב בשם מועצת התאחדות המלונות וכתב: 

"קיבלנו בצער רב את החלטתך לסיים את תפקידך כנשיא ההתאחדות. בנסיבות שנוצרו, הבהרנו לך כי נתמוך בכל החלטה שתקבל.

החלטתך כפי שמסרת לנו ביושר ובכנות נובעת מתוך דאגה אמיתית לענף ואחריות לעתידו בכלל ובמיוחד לאחר משבר הקורונה – המשבר הגדול ביותר שידענו.

אנו מבקשים להצדיע ליושרה, למחויבות העמוקה ולאצילות שהנך מפגין בהחלטה לא קלה שכזו. אלה רגעים לא פשוטים עבורנו.

הנהגת את הענף בשעותיו הקשות ובתקופת ההתאוששות ממשבר הקורונה. מסגירה מוחלטת לפריחה מחודשת. בתקופה שבה הנהגת את הענף, הובלת אותו להישגים מזהירים ומשמעותיים.

פגשנו מנהיג חכם, ישר, אמין ומסור. תוך זמן קצר למדת והעמקת בנתונים, הכרת אותם על בורים וחרשת ברגליך את כל המלונות בארץ מצפון לדרום. היית קשוב לכל המלונאים ופעלת לסייע לכולם. מגדול ועד קטן.

עבורנו היית האיש הנכון במקום הנכון ועל כך תודתנו העמוקה.

להוקרתנו ולהערכתנו מצטרפים 450 המלונות החברים בהתאחדות המלונות הארצית שמצדיעים לך ואומרים תודה מכל הלב."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותאבי ניסנקורן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: