אא

שר התיירות חתם על הסכם להידוק שיתוף הפעולה והגדלת מספר הטיסות בין ישראל ובולגריה

כץ ושר התיירות הבולגרי חתמו על הסכם להידוק שיתוף הפעולה בין המדינות שצפוי לעודד גם את הגדלת מספר הטיסות הישירות בין המדינות. כץ: "אבן דרך נוספת ביחסים. יתרום להגברת שיתוף הפעולה ולחיזוק השותפות"

שר התיירות חיים כץ עם מקבילו הבולגרי, השר אילין דימיטרוב. צילום: Ladislav Tsvetkov שר התיירות חיים כץ עם מקבילו הבולגרי, השר אילין דימיטרוב. צילום: Ladislav Tsvetkov

שר התיירות חיים כץ נפגש היום (ב') עם מקבילו הבולגרי, השר אילין דימיטרוב (Ilin Dimitrov) והשניים חתמו על הסכם להידוק שיתוף הפעולה בין המדינות בהשקעות בתיירות, בהחלפת ידע בנושאי תיירות עסקית, מרפא, דת ועוד.

במשרד התיירות צופים שההסכם יעודד את הגדלת מספר הטיסות הישירות בין ישראל והמדינה הבלקנית ואת תחום הטרוול-טק (טכנולוגיות חדשניות בתיירות).

בולגריה: 354,414 נוסעים בשנת 2022. צילום: Shutterstockבולגריה: 354,414 נוסעים בשנת 2022. צילום: Shutterstock

במהלך שנת 2022 טסו מנתב"ג לבולגריה 354,414 נוסעים, 29,725 מתוכם טסו בחודש דצמבר. בשנת 2021 טסו מישראל למדינה 102,882 נוסעים.

במשרד התיירות מוסיפים כי ישראל סימנה את בולגריה כיעד פוטנציאלי למילוי החלל של התיירות הנכנסת מרוסיה, שהידלדלה לאור המצב באזור.

ההסכם החדש נועד, בין היתר, להחזיר את המומנטום החיובי טרום הקורונה ולקדם הסכמים עם סיטונאים מובילים במטרה להגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל.

בטקס החתימה על הסכם התיירות בירך השר כץ על היחסים החמים בין המדינות וקרא לבולגרים להגיע לבקר בישראל: "השנה אנו מציינים 80 שנה לאומץ הלב והאנושיות שהפגינה בולגריה בהצלת יהודים בשואה. ההסכם הוא אבן דרך נוספת ביחסים בינינו. אני בטוח שיתרום להגברת שיתוף הפעולה ולחיזוק השותפות שלנו. אתם אנשים נפלאים היינו רוצים לראות אתכם יותר בישראל".

שר התיירות אילין דימיטרוב: "ישראל מהווה שוק תיירות מרכזי עבור בולגריה. אנחנו נשתף פעולה על מנת להגדיל את מספר הטיסות בין המדינות שיתרמו להעלאת מספר התיירים בשני הכיוונים".

שר התיירות חיים כץ ומקבילו הבולגרי, השר אילין דימיטרוב, חתמו על הסכם להידוק שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי התיירות. צילום: Ladislav Tsvetkovשר התיירות חיים כץ ומקבילו הבולגרי, השר אילין דימיטרוב, חתמו על הסכם להידוק שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי התיירות. צילום: Ladislav Tsvetkov

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בולגריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: