אא

חורף חם: 5 יעדים לחופשת הספא החורפית המושלמת

יש שתי דרכים עיקריות לצלוח בשלום את החורף, האחת היא להימלט למדינה לוהטת לחופדת בטן גב. אפשרות נוספת היא להיכנע ולהתמסר לתענוגות החורף, שאחד המובילים בהם הוא ספא. עבורכם, אוהבי החורף והספא, ליקטנו חמישה יעדים לחופשת הספא החורפית המושלמת.

צילום:  Shutterstock צילום:  Shutterstock

ספא בוטיק בשווייץ

זה נשמע כמעט בנאלי, אבל שווייץ היא לא רק אחד מיעדי הסקי המובילים בעולם אלא מולדתן של עיירות הנופש והמרפא המפנקות ביותר. בלוקיישן יפהפה מול אגם לוצרן, תוכלו למצוא מלונות בוטיק ובראשם את מלון הספא  VILLA HONEGG השוכן על הר בורגנסטוק. במלון יש כ-20 חדרים מפוארים עם מרפסות אירוח מרווחות, ובריכת אינפיניטי המשקיפה אל האגם. בחורף הבריכה מחוממת ובנוסף, ישנה בריכה פנימית עם מוזיקה תת-מימית, אולם קולנוע פרטי ומרכז ספא ובריאות יוקרתי, המציע את שירותיו לא רק לאורחי המלון. במרכז הבריאות יש חמאם מפנק, סאונה ומגוון עצום של טיפולי יופי ועיסויים. המסעדה במלון היא על טהרת המטבח הלבנוני ומי שרוצה לחלץ את העצמות, יכול לקפוץ למגרש הגולף הצמוד.  

חוויה גם לילדים. בריכת אינפיניטי באתר ספר בשווייץ. צילום: Shutterstockחוויה גם לילדים. בריכת אינפיניטי באתר ספר בשווייץ. צילום: Shutterstock

חוויה גם לילדים. בריכת אינפיניטי באתר ספר בשווייץ. צילום: Shutterstock

פול-מון בגרמניה

בגרמניה יש תרבות מפותחת של מרחצאות וספא ושפע של אתרי ספא מפנקים. אחד הבולטים בהם הוא הליקווידרום (LIQUIDROM) בברלין, בניין ארכיטקטוני מרהיב עם בריכת מים מלוחים מחוממת, שמעליה כיפת ענק עם חור עגול במרכזו, דרכו ניתן לראות את הירח. אחת לחודש, מתקיימת במקום מסיבת פול-מון רטובה במיוחד ובחדרים הסמוכים, ניתן ליהנות מטיפולי פילינג לגוף ולפנים, עיסויים וטיפולי בריאות ויופי. בחורף מומלץ דווקא לטבול בבריכה החיצונית המחוממת, בעיקר כשיורד שלג. חוויה חורפית שלא מהעולם הזה. טיפ קטן: שימו לב לשילוט, ישנם איזורים שבהם אסור ללבוש בגדי-ים או בז׳רגון המקומי FKK (תרבות הגוף החופשי). לא לביישנים.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LIQUIDROM (@liquidromberlin)

חוויה חורפית. מתוך עמוד האינסטגרם של הליקווידרום בברלין

סאונה פינית בסלובקיה

במערב סלובקיה, במרחק של שעה נסיעה מעיר הבירה ברטיסלבה, נמצאת פיישטיאני Piešťany, עיר המרחצאות המובילה במדינה. באיזור המכונה ״אי הספא״, מרוכזים מגוון מלונות ספא בקשת מחירים מגוונת. במקום יש מינרליים למכביר ושפע של טיפולי בוץ גופרית, שמסייעים לבריאות העצמות, השרירים והעור. טמפרטורת המים מהמעיינות המינרליים מגיעה עד לכ-70 מעלות צלזיוס. בבתי המלון, בייחוד המפוארים שבהם, ניתן למצוא בריכות חוץ ופנים עם מים תרמיים, סאונות פיניות ומחוץ למלון מסלולי החלקה על הקרח בעונת החורף ומגרשי טניס וגולף לעונות המעבר.

עיר מרחצאות מובילה. אי הספא בסלובקיה. צילום: Shutterstockעיר מרחצאות מובילה. אי הספא בסלובקיה. צילום: Shutterstock

עיר מרחצאות מובילה. אי הספא בסלובקיה. צילום: Shutterstock

מעיינות חמים באנגליה

אחת מעיירות הספא העתיקות בעולם היא באת׳ (BATH) בדרום-מערב אנגליה, שידועה בסגולות המרפא שלה עוד מימי השלטון הרומאי. האגדה מספרת שהמרחצאות נתגלו בידי אחד ממלכי אנגליה, שסבל מצרעת והתחפש לרועה חזירים על מנת להתפלש בבוץ המרפא וכך נתגלו סגולותיה של העיירה. המעיינות החמים עשירים ב-42 סוגי מינרלים, שידועים בזכות יכולות ההזנה והטיפוח שלהם. העיירה נחשבת לאתר מורשת עולמי, בזכות הארכיטקטורה הייחודית והמבנים ההיסטוריים. אם אתם חובבי היסטוריה, תוכלו ליהנות מטיול מודרך בעקבות הרומאים ולקנח בסעודה כיד המלך במסעדה מקומית, המגישה תפריט מהמאה ה-18. 

בעקבות הרומאים. באת׳, אנגליה. צילום: Shutterstockבעקבות הרומאים. באת׳, אנגליה. צילום: Shutterstock

בעקבות הרומאים. באת׳, אנגליה. צילום: Shutterstock

הספא המקורי בבלגיה

העיר ספא, אותה מילה שהפכה לשם דבר, נמצאת במחוז לייז׳ בבלגיה וכמתחייב משמה, כוללת כמה מאתרי הספא המובילים באירופה ומעיינות תרמו-מינרליים. עיירה קטנה באיזור כפרי, שהייתה הראשונה באירופה לייצא מי שתייה מינרליים לשאר מדינות אירופה. בנוף קסום של יערות, מושלגים יותר ופחות, תוכלו למצוא שפע של מקומות אירוח, מבקתות מפוארות ועד לבתי מלון לכל המשפחה ומסעדות שמקפידות על תוצרת מקומית. בריכות עם מי מעיינות חמים, פינות ישיבה מפנקות בתוך הבריכה, חדרי תרפיה באור וצבע, אמבטיות בוץ וטיפולים בסילוני מים. מאוד ידידותי לילדים.

בחזרה למקורות. העיירה ספא, בלגיה. צילום: Shutterstockבחזרה למקורות. העיירה ספא, בלגיה. צילום: Shutterstock

בחזרה למקורות. העיירה ספא, בלגיה. צילום: Shutterstock

בלוג טיולי היוקרה Two Flying Boys באתרבאינסטגרם ובפודקאסט

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ספא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: