אא

5 יעדים בעקבות ג׳יימס בונד

תכינו לכם מרטיני (מנוער, לא מעורבב) ותתחילו לתכנן את הנסיעה (באסטון מרטין או באוטובוס תיירים), כי הכנו לכם חמישה יעדים מהסרטים. תרתי משמע

קרדיט: Shutterstock קרדיט: Shutterstock

טיולים בעקבות סרטים, ספרים, סדרות טלוויזיה ואפילו פודקאסטים הפכו בשנים האחרונות לטרנד חובק עולם. ממסלול אופנתי במיוחד בניו יורק של ״סקס והעיר הגדולה״, דרך השיק של ״אמילי בפאריס״ ועד לאוסטריה של ״צלילי המוסיקה״, ביקור בקולוסיאום ובמזרקת טרווי בעקבות אודרי הפבורן וגרגורי פק (״חופשה ברומא״) ולונדון של ג׳ק המרטש, הארי פוטר וברידג׳ט ג׳ונס.

אחד החלוצים של הטרנד הוא בונד, ג׳יימס בונד, גיבור סדרת הספרים מאת איאן פלמינג וכמובן, סדרת סרטי האקשן מהמצליחות בעולם. חמישה יעדים מושלמים בעקבות הסוכן הכי מפורסם בשירות הוד מלכותה: 007. 

״אי ג׳יימס בונד״, תאילנד

בסרט ״האיש בעל אקדח הזהב״ (1974), האי KOH TAPU במפרץ PHANG NGA השקט שימש כמקום המסתור של אויבו המושבע של בונד והפך מאז למוקד עלייה לרגל לחובבי הז׳אנר.

האי, בחוף המערבי של תאילנד, שינה מאז את שמו וידוע יותר בתור ״אי ג׳יימס בונד״. הוא משתרע (או מצטופף, ליתר דיוק) על שטח של 400 מ״ר בלבד, חלק מקבוצת איים ויעד אהוב לסיורי שיט או קייאקים.

סיורים מודרכים יוצאים מהאי פוקט וכוללים שיט פסטורלי במי הטורקיז של המפרץ, כשאתם מוקפים בצוקי אבן גיר אנכיים וביקור באתרי הצילום. טיפ: המקום צפוף, יחסית ומתוייר להפליא, אבל הנופים חד פעמיים.  

גן עדן לחובבי הז׳אנר. ״אי ג׳יימס בונד״, תאילנד. צילום: Shutterstockגן עדן לחובבי הז׳אנר. ״אי ג׳יימס בונד״, תאילנד. צילום: Shutterstock

גן עדן לחובבי הז׳אנר. ״אי ג׳יימס בונד״, תאילנד. צילום: Shutterstock

המבורג, גרמניה

אחת הסצנות המפורסמות בסדרת בונד צולמה על גג מלון אטלנטיק קמפינסקי בהמבורג.

פירס ברוסנן, בסרט ״מחר לנצח״ (1997), הפך את הסוויטה האטלנטית במלון לאחת הסוויטות המבוקשות ביותר על ידי תיירים, ובית המלון היוקרתי משתף פעולה עם המסע הנוסטלגי.

במלון תוכלו ליהנות מנוף מרהיב לאגם אאוסנלסטר, שירותי שופינג עם סטייליסט אישי, שתי מסעדות שף וקולנוע פרטי. המבורג היא עיר עתיקה עם מבנים ארכיטקטוניים מרשימים, מוקפת באגמים ויותר משני שליש משטחה מכוסים בפארקים, בגנים ובתעלות. 

בעקבות הנבל מסרטי ג׳יימס בונד. מלון אטלנטיק קמפינסקי, המבורג. צילום: Shutterstockבעקבות הנבל מסרטי ג׳יימס בונד. מלון אטלנטיק קמפינסקי, המבורג. צילום: Shutterstock

בעקבות הנבל מסרטי ג׳יימס בונד. מלון אטלנטיק קמפינסקי, המבורג. צילום: Shutterstock

ריו דה ז׳נרו, ברזיל

הסרט ״מונרייקר״ (1979) צולם בחלקו בעיר הזו, השנייה בגודלה בברזיל ומהיפות בדרום אמריקה ובעולם, שכל כך הרבה במאים התאהבו בה ובצדק.

פסל ישו הגואל (Cristo  Redentor בפורטוגזית) על פסגת הר קורקובדו הוא אחד משבעת פלאי תבל המודרניים ואם אתם בכושר, תוכלו לטפס עד למרגלות הפסל. עניין של 200 מדרגות. מי שמתעצל, יכול להגיע ברכבל אל פסגת הר הסוכר ממול וליהנות מחווייה מסחררת חושים עם כל נופי העיר פרוסים בפניכם.

בעיר עצמה ובסביבתה יש שפע אטרקציות, מחופשת בטן-גב בחוף קובקבנה, דרך יערות הגשם הסמוכים ועד להיצע עצום של מסעדות גורמה ושופינג בחנויות המעצבים במרכז העיר. 

אחד משבעת פלאי תבל המודרניים. הפסל המשקיף על ריו דה ז׳נרו. צילום: Shutterstockאחד משבעת פלאי תבל המודרניים. הפסל המשקיף על ריו דה ז׳נרו. צילום: Shutterstock

אחד משבעת פלאי תבל המודרניים. הפסל המשקיף על ריו דה ז׳נרו. צילום: Shutterstock

אגם קומו, איטליה

בצפון איטליה, שוכן אחד האגמים המפורסמים בעולם. בשנים האחרונות, הוא ידוע בעיקר כמקום בו מתגורר ג׳ורג׳ קלוני עם משפחתו ומארח לעתים את ג׳וליה רוברטס ובראד פיט לפסטה וג׳לאטו. אם הם רק היו אוכלים פחמימות וסוכרים.

לפני שנים, כוכב אחר, שון קונרי, הפך את האיזור כולו לאחד המתויירים באיטליה. בסרט ״גולדפינגר״ (1964), התקיים במעבר ההרים המרהיב, FURKA PASS, אחד ממרדפי המכוניות המפורסמים בתולדות הקולנוע.

הנסיעה במעבר היא חוויה מרשימה. אם אתם עוצרים לסלפי, חשוב לעשות זאת במקומות המיועדים לעצירה. לאורך המעבר, פזורים כפרים ציוריים ועל שפת האגם ישנם ארמונות ואחוזות פאר, מוקפים גנים בוטניים.

רק ג׳ורג׳ קלוני חסר בתמונה. אגם קומו, איטליה. צילום: Shutterstockרק ג׳ורג׳ קלוני חסר בתמונה. אגם קומו, איטליה. צילום: Shutterstock

רק ג׳ורג׳ קלוני חסר בתמונה. אגם קומו, איטליה. צילום: Shutterstock

זולדן, אוסטריה

אולי הדבר היחיד שג׳יימס בונד אוהב יותר מחופשות מפנקות באיים טרופיים (ואלכוהול) הם אתרי סקי.

דניאל קרייג, בסרט ״ספקטר״ (2015), משתתף בסצנה בלתי נשכחת, שמתרחשת בעיירה זולדן (Sölden) בחבל טירול באוסטריה. לאחר צילומי הסרט, הקימו מנהלי האתר את מוזיאון ״ג׳יימס בונד״, והמקום הפך לאטרקציה בינלאומית.

המוזיאון שוכן על פסגת הר מושלג בגובה של 3,000 מטר מעל פני הים. המעצב הבריטי של המוזיאון, ניל קאלוו, סיפר כי ביקש להכניס את המבקרים לעולמו של ג׳יימס בונד.

בסמוך למוזיאון ישנה מסעדה בעיצוב עתידני, שבה צולמו כמה מהסצנות בסרט. בתחילת הביקור במוזיאון, תוכלו ליהנות מסרטון על מסך ענק שבו סם מנדס, במאי ״ספקטר״, מקדם את פני המבקרים אל סוכנות הביון הבריטית MI6.

להיכנס לעולמו של ג׳יימס בונד. זולדן, אוסטריה. צילום: Shutterstockלהיכנס לעולמו של ג׳יימס בונד. זולדן, אוסטריה. צילום: Shutterstock

להיכנס לעולמו של ג׳יימס בונד. זולדן, אוסטריה. צילום: Shutterstock

בלוג טיולי היוקרה Two Flying Boys באתרבאינסטגרם ובפודקאסט

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: