אא

צרפת: שני ימי שביתה נוספים בשבוע הקרוב

איגודי העובדים ממשיכים בשביתות ומחאות נגד תוכנית הנשיא לרפורמה בפנסיה. שביתות ענק צפויות ב-7 וב-11 בפברואר, כולל שיבושים בתחבורה הציבורית

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

איגודי העובדים בצרפת מתכננים שני ימי שביתה נוספים בשבוע הקרוב תוך מחאה והפגנות נגד תוכניותיו של הנשיא עמנואל מקרון להעלות את גיל הפרישה מ-62 ל-64 ולקצץ את הפנסיות הממלכתיות.

למי שתוהה על עוצמת המחאות, תוכנית הממשלה היא העלאה הדרגתית של גיל הפרישה מ-62 ל-64 עד שנת 2030 והגדלת מספר השנים הנדרשות לקבלת קצבה מלאה מ-42 ל-43.

כל הפורשים בצרפת מקבלים פנסיה ממלכתית, העומדת כיום על כ-1,400 אירו לחודש בממוצע. התוכנית החדשה שואפת להוריד את הפנסיה ל-1,200 אירו לחודש.

דחיית גיל הפרישה בשנתיים והארכת תקופת התשלום לפנסיה מלאה תאפשר למערכת להגיע לאיזון עד שנת 2027, מעריכה ממשלת צרפת.

על פי נתוני משרד הפנים, ביום השביתה הקודם, ב-19 בינואר, 1.27 מיליון מוחים יצאו לרחובות והשתתפו בהפגנות, שגרמו שיבושים משמעותיים ברחבי המדינה.

הממשלה פרסה כ-11,000 שוטרים אזרחיים וצבאיים בזמן שהמפגינים יצאו לרחובות בפריס, בגרנובל, בטולוז ובערים אחרות, ביום השביתה הקודמת, ב-19 בינואר.

היו דיווחים על ונדליזם במהלך ההפגנה בפריס, כולל ניפוץ חלונות בנקים ומתקני רחוב, והמשטרה נאלצה להשתמש בגז מדמיע.

בשל השיבושים בענף התחבורה, רק אחת מכל כשלושה רכבות TGV מהירות פעלו, ורק מעט מאוד רכבות מקומיות ואזוריות פעלו. גם המטרו של פריס נפגע קשות עקב השביתה.

איגודי העובדים הצרפתים פרסמו קריאה ליומיים נוספים של שביתות ומחאות בשבוע הבא, ב-7 בפברואר וב-11 בפברואר.

"הממשלה חייבת לדחות את התוכנית הזו ולסגת ממנה", אמרה פטרישיה דרבון, אחת ממנהיגות האיגודים במסיבת עיתונאים משותפת של כל האיגודים.

השביתות הקרובות צפויות להיות חמורות יותר, וכבר נמסר כי מחצית מכל המורים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים אמורים לשבות ולגרור בעקבותיהם יותר עובדים, שלא ייצאו לעבודה.

שירותי הרכבות, במיוחד הרכבות האזוריות, ייפגעו מאד, ונראה כי ענף התעופה ייפגע פחות. חברת התעופה אייר פראנס ציינה, שהיא מצפה לשיבושים מעטים ותיאלץ לבטל אולי עשירית מהטיסות לטווחים קצרים ובינוניים, אך הטיסות למרחקים ארוכים לא תיפגענה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרפתאייר פראנס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: