אא

רזבוזוב: "הרגשתי שאני מתחיל להישחק, לא באתי בשביל הכיסא"

שר התיירות לשעבר לקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים ובראיון מיוחד לפספורטניוז אומר: "אני מאמין שאתה עושה משהו זה חייב להיות עם אש בעיניים.. מעריך שבאיזשהו שלב אחזור לפוליטיקה, כי אני אוהב את המדינה, גאה לשרת אותה״

יואל רזבורוב. צילום: תמר מצפי יואל רזבורוב. צילום: תמר מצפי

יואל רזבוזוב יצא בשבוע החולף לאזרחות, הרגיש לפתע משוחרר.

לאחר עשר שנים רצופות כחבר כנסת, שר ו-15 שנה בעשייה ציבורית, יואל רזבוזוב החליט שזה הזמן לקחת פסק זמן מהעשייה הציבורית האינטנסיבית שלו לאורך שנים רבות ללא הפסקה והודיע על פרישה מהחיים הפוליטים.

בראיון מיוחד לפספורטניוז, רזבוזוב מספר על ההחלטה לעזוב את החיים הפוליטיים, על התכניות, על מה שקורה במדינה, הממשלה החדשה ועל הכוונה של האוצר לבטל את הפטור על המע"מ על התיירות הנכנסת.

יואל, כיצד זה להתחיל את האזרחות?

"בגלל שאנחנו מדברים ביום הראשון שלי כאזרח אפשר להגיד שהיום אני באמת אזרח. קודם כל, מראה לא שגרתי בבית, לקחתי את הבת שלי בבוקר לבית ספר, אחרי כן אספתי אותה הביתה בגלל הגשם ואחרי כן אפילו לקחתי אותה גם לחוג. אז הבנות עדיין לא מצליחות להבין מה קורה פה את מה שלא עשיתי כנראה אף פעם".

הפסדתם את הבחירות, השלטון, מה גרם לך אחרי 15 שנה בעשייה ציבורית מתמדת, אינטנסיבית, לעזוב? הרגשת שמיצית שאתה רוצה לעשות קצת לביתך, לקחת פסק זמן ולחזור בעתיד?

"זה הכל יחד. אמרתי שאני לוקח פסק זמן, כי הרגשתי שחיקה. אני מאמין שאתה עושה משהו אתה צריך לעשות זאת עם אש בעיניים. הרגשתי שאני פשוט מתחיל להישחק, זה לא עניין של אופוזיציה או שר. עוד לפני כן עזרתי מספיק שנים לעשרות אלפי אנשים מהאופוזיציה. פניות ציבור זה דבר שתמיד הניע אותי וכיום הייתי יכול להמשיך. זה עניין של הרגשה של מיצוי. על פי התאריך אני בדיוק עשר שנים מאז שנבחרתי לכנסת וחשבתי שכנראה שזה הזמן לעשות משהו נוסף בחיים, להוכיח את עצמי. מאז שעליתי לארץ אני כל הזמן בנקודה שאני חייב להוכיח את עצמי לעצמי ולאחרים. החלטתי לעמוד באתגר נוסף, יש לי גם מחויבות משפחתית. אני מעריך שבאיזשהו שלב אני כן אחזור לפוליטיקה, כי אני אוהב את המדינה, גאה לשרת אותה ולעזור לאנשים. זה הדבר הכי טוב, זאת הברכה שקיבלתי שהייתי יכול לעזור לכל כך הרבה אנשים. בינתיים אני צריך לעמוד על הרגליים גם בעצמי, יש לי משפחה, לא נשמתי לרגע מאז שהייתי צעיר, זה הזמן".

אחרי הבחירות אני מבין שראית מה שנעשה בכנסת ואז הבנת שאתה צריך את פסק הזמן?

"ראשית, אני אכן לא אוהב את מה שנעשה בכנסת עוד הרבה לפני הכנסת הנוכחית. הכנסת, נבחרי הציבור, אנשים מסתכלים עלינו על כל מה שקורה במשכן על ההתנהלות והשיח שרחוק מלהיות ממלכתי הפך לכזה שבעצם פוגע במדינה. להגיד שזה מה שגרם לי לעזוב, לא זו הסיבה, אבל אני יכול לומר שאני לא אוהב את זה. באחד הנאומים האחרונים שלי בכנסת פניתי לחברי הקואליציה ואופוזיציה מכל הכיוונים, ואמרתי חברים- מסתכלים עלינו ילדים, אנשים, תפקידנו להיות דוגמא, זו אחריות לאומית, השיח כאן צריך להיות מכבד, אם נמשיך לשסע, ולהתלהם ולדבר כך, זה יקרה גם ברחובות. אנחנו לא יכולים לצפות מהציבור לנהוג אחרת מאיך שאנחנו נוהגים בכנסת וזה משהו שמפריע לי מאז 2013 כשנכנסתי לכנסת. אני מוצף בטלפונים, גם מהתקשורת, אנשים רוצים להבין מודע פרשתי, זה לא נראה סביר לאנשים שמישהו עוזב כזה מקום נוח. לא קרה הרבה פעמים, שחכ׳ קם ועזב. אבל, אני לא באתי בשביל הנוחות, אף פעם לא הייתי שם בשביל הנוחות האישית שלי. באתי לשרת את המדינה לעשות טוב ולתרום. אז כאמור כפי שאמרתי, הרגשת המיצוי, השחיקה והמשפחה הם הסיבה. אני בן 42, הייתי ח"כ, יו"ר וועדה, שר, חבר מועצת העיר ואפילו חבר בהנהלת הוועד האולימפי, עשיתי מספיק".

מה דעתך על כל עניין המישלן ששר התיירות הנכנס, שוקל האם ליישם אותו? (לאחר הראיון השר כץ, הודיע כי הוא ימשיך להוביל אותו)

"פרויקט מישלן חשוב, הוא נכון, כלכלי והוא ייתן דחיפה למדינה שלנו בתיירות ובכלכלה. אני מתכוון לדבר עם השר כץ, אולי אצליח לשכנע, ההחלטה היא שלו, הוא השר. עולם התיירות שהתאהבתי בו הוא של אנשים ציוניים, גם מכלכלים ומפרנסים הרבה מאוד משפחות. מדובר גם בעולם שמשפיע של תדמית המדינה שלנו. זה עולם שמאוד התחברתי אליו וגם מבחוץ בכל דרך שאוכל אשמח לסייע. מארגני תיירות, מורי דרך או מלונות חדשים שצריכים להיבנות פה כדי להגיע ליעד שקבעתי ב-2030, (10 מיליון תיירים, ג.צ.) זה צריך להיות יעד לאומי״.

מה עמדתך לגבי ביטול הפטור ממע"מ שבאוצר רוצים להעביר במסגרת חוק ההסדרים לתקציב 2023?

"אסור לתת לזה לקרות, אני אשמח לעזור גם לזה, אדבר עם חברי כנסת ואנסה לשכנע שזה יפגע קשות אם יעבירו את זה. אנחנו מדינה מאוד יקרה, אם נעלה את המע"מ  אנחנו לא נראה פה תיירים. זה יפגע, לא יכניס יותר כסף למדינה, רק ישאיר הרבה אנשים ללא פרנסה. תהיה תוספת של עוד כ-20% למחירים פה, שגם ככה מאוד גבוהים. זה לא נכון לעשות את זה, ואסור לעשות את זה".

נראה שרוצים להפוך פה דברים רבים

"צריך להבחין בין סיסמאות למעשים קונקרטיים, לראות מה הופכים בסופו של דבר ומה לא. אני בן אדם אופטימי וגם סומך על אנשים. יש מספיק אנשים הגונים שלא יתנו להרס המדינה לקרות. אם נראה חלק מהדברים קורים, גם המחאה הציבורית תגבר בכל הסקטורים והיא כבר נותנת את אותותיה. בסוף הפוליטיקאים נבחרים ע"י האנשים וגם כאלו שהצביעו למפלגות כאלה ואחרות, יתנו את הדעת על כך. אני בוחר להיות עדיין בשלב שאני מאמין ומקווה שיתעשתו כאן והסיסמאות לא יהפכו למעשים. יש דברים שצריך לשנות, בשביל זה יש ממשלה, בשביל להתוות מדיניות ולא דברים שיכולים לגרוס להרס ושסע מדינה, זה לא מקובל עליי".

מה אתה חושב על כל הרפורמה המשפטית?

"היו לי לא מעט שיחות עם יריב לוין כאשר הוא היה שר תיירות על מימוש אג'נדה. בצורה שהיא מובאת עכשיו, היא קיצונית מדי לדעתי. אני גם חושב שצריכים להיעשות שינויים, השאלה היא מה המניעים, שחלילה לא יהיו עם אינטרס אישי. דבר שני, צריך לעשות מהלכים גדולים שכאלו בהסכמה. אי אפשר לבוא ולקפל פה יסודות שלטון בצורה דרסטית, אלו מהלכים אשר חייבים להעשות בהסכמה. ראיתי הצעה של יו"ר האופוזיציה לפיד, לעשות משהו באמצעות נשיא המדינה, וועידה, אני חושב שזה מהלך אשר יכול לעבוד כי אנשים מבינים ששינויים צריכים לקרות. השאלה כמו חוק פסקת ההתגברות, עם רוב של 61 ח״כ זה בעייתי. אתה לא יכול לתת ל-61 אנשים להפוך את כל זה ולהיות המושלים, זה לא עובד ככה. הממשלה היא בשביל למשול ולא לגרום לפגיעה בזכויות האזרחים״.

שר התיירות הנכנס חיים כץ רב עם אבי ניסנקורן, האחרון שילם את המחיר ונשלח הביתה, עבדת מול ניסנקורן, מה דעתך על זה?

"אני עבדתי מול אבי, מול ההתאחדות, עבדנו צמוד זה חלק מעשייה של שר תיירות. אני ער למחלוקות בין השר לבין אבי, בסוף אין לי פה יכולת להתערב, זאת הייתה החלטה של שר התיירות, החלטה של אבי. אני לא רוצה להיכנס לסוגיה שביניהם".        

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יואל רזבורוב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: