אא

שיא כל השיאים: דובאי קיבלה 14.36 מיליון מבקרים בינלאומיים בשנת 2022

דובאי מגבשת את מעמדה כיעד הפופולרי ביותר בעולם, עם עלייה של 97% בשנה במספר המבקרים בשנת 2022. התפוסה הממוצעת של מגזר המלונאות ב-2022 עמדה על 73 אחוזים, מהגבוהות בעולם

דובאי. צילום: פספורטניוז דובאי. צילום: פספורטניוז

דובאי ממשיכה לשבור שיאים.

בעיר המאוכלסת באיחוד האמירויות ביקרו 14.36 מיליון תיירים בינלאומיים בשנת 2022, גידול של 97 אחוזים בשנה מ-7.28 מיליון כניסות תיירים בשנת 2021, זאת על פי הנתונים האחרונים שפורסמו על ידי מחלקת הכלכלה והתיירות של דובאי.

כניסות התיירים לדובאי בשנת 2022 עלו ל-86% מהרמות שלפני המגפה, ועולות על רמות ההתאוששות העולמיות של 63% ורמות ההתאוששות במזרח התיכון של 83%.

המספרים שנחשפים מסייעים לדברי רשויות התיירות של דובאי, לגבש את מעמדה כאחת משלוש הערים המובילות בעולם לנסיעות ועסקים.

השיח' חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל מקטום, יורש העצר של דובאי אמר: "היכולת של דובאי להאיץ במהירות את צמיחת התיירות, מה שסימן אותה כראש מוביל בתעשייה הבינלאומית, מוכיח את חזון מרחיק לכת של הוד מעלתו שיח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום להפוך את האמירות לשחקן עולמי חשוב בעיצוב עתידם של מגזרים חיוניים. העלייה המדהימה בביקורים בינלאומיים בשנת 2022 תומכת ביעד השאפתני של האג'נדה הכלכלית של דובאי D33 -להכפיל את גודלה של כלכלת האמירויות עד 2033. מגזר התיירות והנסיעות תורם באופן משמעותי למטרת ההנהגה להפוך את האמירות למודל למצוינות במדינות כלכלה עולמית. הגידול יוצא הדופן בזרימת המבקרים משקף את המשך עלייתה של דובאי כאחת הערים המובילות ביותר בעולם ואת נחישותה להוביל את העולם בתשתיות אירוח ורמות שירות. הצמיחה הגבוהה מראה לעולם שאנחנו אף פעם לא נשענים על ההישגים שלנו ופועלים כל הזמן כדי להעלות את אמות המידה שלנו. אני בטוח שדובאי תהווה זרז גדול עוד יותר לצמיחת התיירות העולמית וקישוריות נסיעות בשנים הבאות".

מגזר האירוח 

התפוסה הממוצעת של מגזר המלונאות ב-2022 עמדה על 73 אחוזים, מהגבוהות בעולם, עלייה מ-67 אחוזים בשנת 2021. הנתון קצר מעט מהתפוסה של 75 אחוז בתקופה שלפני המגפה של 2019. התפוסה הגבוהה ראויה לציון במיוחד שכן היא הושגה למרות עלייה של 16 אחוז בהיצע החדרים בשנת 2022 בהשוואה לשנת 2019. מלאי המלונות של דובאי בסוף דצמבר 2022 כלל 146,496 חדרים ב-804 בתי מלון, בהשוואה ל-126,120 חדרים הזמינים במלון. סוף דצמבר 2019 על פני 741 מפעלים. המספר הכולל של בתי מלון בשנת 2022 סימן צמיחה של שישה אחוזים לעומת 2021, עם 755 בתי מלון המציעים 137,950 חדרים.

קמפיינים גלובליים

בין הגורמים המניעים מאחורי הצלחתה של דובאי בשנת 2022 מסבירים בשלכת התיירות של דובאי,בקמפיינים גלובליים שנערכו בשיתוף פעולה עם מפורסמים אזוריים ובינלאומיים, מובילי דעה ומשפיענים.

יעד לאירועים בינלאומיים

אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של האזור בשנת 2022, Expo 2020 Dubai, תרם תרומה עצומה לביצועים הבולטים של תעשיית התיירות. האירוע בן שישה חודשים, שמשך למעלה מ-24 מיליון ביקורים, הוכיח שוב את יכולתה של דובאי לארח מגה אירועים עולמיים וחיזק את מעמדה כיעד לאירועים בינלאומיים.

חדשנות קולינרית

המגזר הקולינרי של דובאי היה מניע משמעותי לצמיחה בשנת 2022. הסצנה הגסטרונומית האקלקטית של דובאי כוללת כ-13,000 מסעדות ובתי קפה, החל ממסעדות תוצרת בית ועד מוסדות גורמה ומסעדות משובחות, המציעות מאכלים מגוונים. הנוף הקולינרי המשגשג של העיר זכה להכרה עם השקת המדריך הראשון של MICHELIN דובאי ביוני 2022. יתרה מכך, המסעדות והשפים של דובאי זכו להכרה במהדורת הפתיחה של רשימת 50 המסעדות הטובות ביותר של אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה שנחשפה בפברואר 2022, וחוגגת מצוינות קולינרית ברחבי האזור. הגעתו של מותג ביקורת המזון המשובח Gault&Millau תרמה גם היא לאבולוציה של סצנת האוכל בדובאי. 

עמידה ביעדי קיימות

דובאי נקטה צעדים רבים כדי למצב את עצמה כבחירה מובילה עבור נופשים המחפשים יעדים ברי קיימא ובטוחים. לאורך 2022, מציינים מטעם רשויות התיירות המקומיות: ״דובאי פעלה ללא לאות להשגת יעדי הקיימות של העיר, בהובלת דובאי תיירות בת קיימא, יוזמה שמטרתה להעלות את פרופיל העיר כיעד מוביל בר קיימא.״  עוד מציינים מרשויות דובאי: ״נקטנו צעדים כדי לתרום ליעדי האנרגיה הנקייה הרחבים יותר של העיר וליעדי הפיתוח בר-קיימא של האו"ם 2030, לצד תכניות קיימות נוספות, כמו גם תכנית Dubai Can החדשנית, מהשאיפה להפוך את האמירות ליעד בר-קיימא מוביל ולעיר הטובה בעולם לחיות ולעבוד בה.

יעד עולמי לתיירות שייט ויאכטות

תיירות שייט ויאכטות מילאה תפקיד מכריע במשיכת תיירים בינלאומיים ובחיזוק מעמדה של דובאי כמרכז טיולים עולמי בשנת 2022. עם תשתית ברמה עולמית, מתקנים מתקדמים, שמש לאורך כל השנה, מרינות יוקרה, היצע תיירות עטור פרסים, היסטוריה ימית עשירה וקו החוף הציורי, דובאי ממשיכה להגביר את כוח המשיכה שלה כמרכז סופר יאכטות עולמי.

יוזמות חדשות להמרצת צמיחה

בשנת 2022, הושקו מספר אטרקציות ויוזמות חדשות הכוללים את חשיפת מוזיאון העתיד, ציון הדרך האייקוני החדש של דובאי המציע שער לעולם עתידי. דובאי חשפה גם את אקספו סיטי, המורשת הדינמית של אקספו 2020, חזון עתידי ממוקד-חדשנות, ואת אטלנטיס דה רויאל, אתר נופש ענק הממוקם בפאלם ג'ומיירה.

דובאי תשיק יוזמות חדשות המתואמות לאסטרטגיית התיירות של איחוד האמירויות הערביות 2031, השואפת למשוך 40 מיליון אורחים עד 2031 ולהגדיל את התרומה של מגזר התיירות לתמ"ג של האמירות.

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דובאי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: