אא

קפריסין: 3.2 מיליון תיירים בשנת 2022 - כבר 90% מרמות 2019

התיירות הבינלאומית באי השכן בשנת 2022 התקרבה לשיא של 2019, ומדינת ישראל היא מדינת המקור השנייה, אחרי בריטניה, במספר התיירים שביקרו בקפריסין בשנה החולפת

הכפר Arsos. צילום: shutterstock הכפר Arsos. צילום: shutterstock

הפלישה הרוסית לאוקראינה השפיעה משמעותית על קפריסין, שאיבדה 22% מכניסות התיירים, שהגיעו מהשווקים האוקראינים והרוסים.

בעוד שכניסות התיירים מרוסיה ואוקראינה ירדו לאפס, וההפסדים נאמדים במאות מיליוני אירו מדי שנה, סגן שר התיירות, סאוואס פרדיוס, הודיע כי קפריסין מחויבת להקים תשתית תיירותית בת קיימא יותר במטרה למשוך תיירים ממדינות אחרות. בין השאר, ממשלת קפריסין בוחנת הזדמנויות להרחיב את התיירות לאזורים אחרים ולא רק לחוף הים, ובעיקר תיירות כפרית.

המגמה מהווה תמריץ עבור הכפרים, שיש בהם רמות קיימות גבוהות, יופי ומשאבי טבע. כבר בשנה האחרונה, כמה מהכפרים המפורסמים ביותר כמו: Laneia, Vouni ו-Arsos, חוו עלייה משמעותית במספר התיירים.

אסטרטגיה זו של העברת תיירות לכפרים, מאמינים קברניטי ענף התיירות, לא תפגע בתיירות המסורתית של קפריסין והמוניטין של חופים יפים ומזג אוויר חם.

בשנת 2022 תעשיית התיירות בקפריסין התאוששה כמעט לחלוטין ממגפת הקורונה, כשהגיעה ל-90 אחוז מרמות 2019, ואירחה בסך הכל 3.2 מיליון תיירים, למרות ההיעדרות של הרוסים והאוקראינים. ב-2019 ביקרו במדינה 3.9 מיליון תיירים, שיא של כל הזמנים.

בשנת 2022 קפריסין גם הייתה עדה לשינוי בדפוסי הנסיעה, כאשר השהות הממוצעת של המבקרים גדלה ל-10 ימים, יום אחד יותר מאשר ב-2019.

מדינות המקור העיקריות לתיירים בשנת 2022 היו: בריטניה ואחריה ישראל, יוון, גרמניה ופולין.

התיירות בקפריסין צפויה לחוות דחיפה נוספת השנה בזכות העיר פאפוס, שהוכתרה כבירת התיירות החכמה של האיחוד האירופי לשנת 2023, ויחד עם בירת האיחוד האירופי, Kranj הסלובנית, תזכה לתמיכה על מנת לפתח שיטות תיירות בנות קיימא חדשות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסיןפאפוסקיימות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: