אא

ולנטיינ׳ס - חמישה יעדים נחשקים למאוהבים

קצת כמו שווקי חג המולד, שהפכו בשנים האחרונות ליעד אהוב מאוד על הישראלים – גם ולנטיינ׳ס, יום האהבה הבינלאומי (להבדיל מט״ו באב המקומי), מככב ברשימת התאריכים הנחשקים. מושלם להצעות נישואין, הבחירה המועדפת לציון ימי שנה משותפים ובכלל, חגיגה מקסימה של לבבות, שוקולד, קיטש ומה שביניהם. אזהרת ספוילר: ציניקנים, דפדפו הלאה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

פאריס – Pont des Arts 

גשר האמנויות, או בשמו העממי יותר, גשר המנעולים, מתהדר בתואר גשר הברזל העתיק ביותר בפאריס. הוא מחבר בין הרובע הראשון לרובע השישי בעיר ועד לפני שנים ספורות, המנהג הנפוץ היה להגיע לשם בזוג ולחתום את האהבה במנעול שעליו כתובים שמות האוהבים, כשהמפתח מושלך אל קרקעית נהר הסיין.

בשיאו, התנוססו על הגשר לא פחות מ-700 אלף מנעולים והמשקל הכבד גרם לקריסת חלק מהגשר. כיום, השתמר המנהג אולם באתרים אחרים בעיר, דוגמת המונמרטר, אבל גשר האמנויות נותר יעד אהוב במיוחד על זוגות, שמגיעים אליו ליהנות מאחד הנופים הרומנטיים בעולם. תוכלו למצוא שם מוזיקאים וציירים, תערוכות פתוחות לקהל הרחב וכמובן, שפע של מסעדות גורמה ובתי קפה קטנים ומקסימים.

עיריית פאריס, אגב, לוקחת חלק בחגיגות הרומנטיקה ומעמידה לרשות תושבי העיר והתיירים את כל שלטי הניאון בעיר, לפרסום הקדשה אישית במיוחד.

גשר האמנויות, כשמנעולים (ואהבה) נחשבו לבטיחותיים. צילום: Shutterstockגשר האמנויות, כשמנעולים (ואהבה) נחשבו לבטיחותיים. צילום: Shutterstock

גשר האמנויות, כשמנעולים (ואהבה) נחשבו לבטיחותיים. צילום: Shutterstock

ורונה, Casa di Giulietta – בעקבות רומיאו ויוליה

העיר ורונה בצפון איטליה נחשבת ליעד חובה במסלולם של האוהבים, שמבקשים להתחקות אחר עקבותיהם של בני הזוג שהפכו שם נרדף לאהבה בכלל ולאהבה טרגית בפרט - רומיאו ויוליה מבית היוצר של וויליאם שייקספיר.

העיר המקסימה הזאת, גן עדן מעוטר בלבבות אדומים עם טירות עתיקות, גבעות מוריקות ואגם גארדה היפהפה בקרבת מקום, הופכת בשבוע של ולנטיינ׳ס לפסטיבל גדול, ססגוני ובעיקר רומנטי. 

ברחוב Via Cappello מספר 23 נמצא הבית הכי מפורסם בעיר עם המרפסת עליה הכריזו גיבורי סיפור האהבה הגדול בהיסטוריה על אהבתם זה לזו. אגב, המרפסת עצמה נבנתה בשנת 1936, אבל למה לתת לעובדות להרוס סיפור רומנטי טוב.

בקיצור, ביקור חובה ואנקדוטה בצד, לא לשכוח ללטף את פסלון הגבירה שבחצר – האגדה מספרת שזו סגולה לאהבת נצח. 

המרפסת המפורסמת ביותר בעולם. ורונה של רומיאו ויוליה. צילום: Shutterstockהמרפסת המפורסמת ביותר בעולם. ורונה של רומיאו ויוליה. צילום: Shutterstock

המרפסת המפורסמת ביותר בעולם. ורונה של רומיאו ויוליה. צילום: Shutterstock

אורורה בוראליס - הזוהר הצפוני

אחת מתופעות הטבע הקסומות ביותר, שנפוצה באזורי הקוטב הדרומי והקוטב הצפוני ובעיקר באיסלנד ובלפלנד. גם בגרינלנד, באלסקה ולעתים בקנדה, יש סיכוי לחזות במחזה המפעים הזה. אחת הערים היחידות בעולם, שבהן ניתן לצפות באורות הצפון כמעט מדי לילה, היא העיר טרומסו שבנורבגיה.

האגדה טוענת, שהאורות הירוקים בשמיים מסמלים את לוחמי הוויקינגים בדרכם לעולם הבא. מדענים, לעומת זאת, טוענים בעקשנות שמדובר במפגש בין רוח סולארית לחלקיקי אנרגיה שמקיפים את כדור הארץ. כך או כך, מדובר ברומנטיקה בהתגלמותה. הדייט הזה מביא ליצירת אורות הצפון, מרביתם בירוק אולם לעתים הם מפתיעים בכחול ובאדום ומדובר, באמת, במחזה של פעם בחיים.

טיפ: להגיע בתקופה שבין אוקטובר למארס. אגב, יש אפשרות לקבל התראות SMS על מועד הופעתם של האורות. לאוהבים – מארזי פיקניק אישיים, תרמוס עם יין חם, שמיכת צמר עבה ולילה חשוך במיוחד, שיהפכו את הזוהר הצפוני לאירוע בלתי נשכח.  

מחזה מרהיב. אורות הצפון בטרומסו, נורבגיה. צילום: Shutterstockמחזה מרהיב. אורות הצפון בטרומסו, נורבגיה. צילום: Shutterstock

מחזה מרהיב. אורות הצפון בטרומסו, נורבגיה. צילום: Shutterstock

סרט לשניים בברלין

אפשר וגם רצוי לשלב את היום הרומנטי הזה עם הבילוי הנפוץ ביותר לדייט ראשון ובכלל – סרט קולנוע. אם כבר סרט, למה לא ללכת בגדול על פסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין, Berlinale, מהמובילים בעולם.

הפסטיבל ייפתח ב-16 בפברואר ויימשך עשרה ימים. מומלץ להגיע כמה ימים קודם, ולצפות בתעשיית הקולנוע העולמית במיטבה. כוכבי קולנוע מפורסמים יושבים במסעדות עם קנקני בירה ענקיים מולם ואלפים מגיעים לצפות בסרטי הקולנוע המדוברים ביותר בעיר הרב-תרבותית הזו.

הטיסות מישראל זולות, יחסית, בתקופה הזו, אולם מחירי המלונות מרקיעי שחקים בהתאם לביקוש הרב. 

ברלין. המקום המושלם לאוהבי קולנוע ובירה. צילום: Shutterstockברלין. המקום המושלם לאוהבי קולנוע ובירה. צילום: Shutterstock

ברלין. המקום המושלם לאוהבי קולנוע ובירה. צילום: Shutterstock

כדור פורח בשמי תאילנד

לסיום, אולי הרומנטי מכולם - כדור פורח, כלי הטיס הקדום בעולם. כמעט בכל מדינה, כולל בישראל, תוכלו למצוא פסטיבלים מרהיבים של כדורים פורחים.

אחד המפורסמים בהם הוא הפסטיבל הבינלאומי בצ׳אנג ראי (CHIANG RAI), בצפון תאילנד. הפסטיבל מתקיים ממש בימים אלה ויימשך עד סוף פברואר. במסגרת הפסטיבל, תוכלו ליהנות מתצוגה מרהיבה של כדורים פורחים מרחבי העולם. לא לדלג על הפרחת הנרות בתוך פנסי נייר. על פי האמונה, זו סגולה למזל ולהגשמת משאלות. לרומנטיקנים, צ׳אנג ראי ידועה בשקיעות היפות בעולם. במהלך היום, תוכלו ליהנות מסיורים מודרכים במטעי התה העצומים ובבתי התה המקסימים הצמודים, במקדש הלבן ובאטרקציות שיש לעיר ולמחוז להציע.

פסטיבל הכדורים הפורחים בתאילנד. צילום: Shutterstockפסטיבל הכדורים הפורחים בתאילנד. צילום: Shutterstock

פסטיבל הכדורים הפורחים בתאילנד. צילום: Shutterstock

בלוג טיולי היוקרה Two Flying Boys באתרבאינסטגרם ובפודקאסט

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: