אא

תביעה בסך 5.4 מיליון שקל הוגשה בטענה להונאה וניצול ציני בקשר לרכישת מלון בערד

בתביעה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בב"ש ע"י חברת ניהול מלון ערד נגד פאר נדל"ן הדרום דדי, נטען כי הנתבעים שילמו כ-20 מיליון שקל תמורת הנכס אך מסרבים לשלם 3.4 מיליון שקל בגין המע"מ

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

חברת ניהול מלון ערד בע"מ הגישה לבית המשפט המחוזי בב"ש תביעה על סך של כ-5.4 מיליון שקל נגד חברת פאר נדל"ן הדרום דדי בע"מ מת"א.

התביעה עוסקת ברכישת מלון 3 כוכבים בעיר ערד (ברחוב מואב 87) תמורת כ-20 מיליון שקל. התובעת טוענת בתביעה כי הנתבעים מסרבים לשלם את המע"מ לפי ההסכם בגלל טעות סופר שנעשתה בהסכם. 

הצדדים חתמו על הסכם בחודש יולי 2022, לפיו הנתבעת יחד בעלי המניות בחברה חתמו על הסכם המכר והתובעת טוענת ומאשימה כי, "פעלו יחדיו על מנת להונות את התובעת, תוך ניצול מיני וחסר תום לב של טעות סופר בהסכם המכר מיום 18.7.2022, ועשיית עושר ולא במשפט".

התובעת מבקשת שבית המשפט יורה כי הסכמי המכר בטלים ומבוטלים - סך של 3.4 מיליון שקל בגין החזר התשלום אותו שילמה התובעת לרשויות מס ערך מוסף, ע"פ חשבונית מס שהוציאה התובעת בגין מכירת הנכס וסך של 2 מיליון שקל בגין פיצויים מוסכמים בשל הפרה יסודית של הסכמי המכר.

לפי הנטען, הסכם ראשון בין הצדדים נחתם כבר בחודש פברואר 2022, אך "העסקה בין הצדדים לא התקדמה מאחר והנתבעים לא טרחו להקים חברה ולא פתחו תיק מע"מ, ולמעשה לא נעשה דבר ביחס להסכם הראשון, והעסקה אף לא דווחה לרשויות המס מסיבות השמורות עם הנתבעים".

עוד נטען בכתב התביעה כי לאור מה שקרה, סוכם בין הצדדים כי ייחתם הסכם מכר חדש זהה אך נושא תאריך חתימה חדש. "עקב טעות סופר לא הודפס בנוסח ההסכם הראשון עניין המע"מ והוא התווסף בכתב יד להסכם הראשון. גם בהסכם השני חזרה טעות זו, שכן הנוסח היה זהה, אך עקב טעות אנוש, שכח עורך הדין להוסיף גם הפעם את עניין המע"מ בגוף ההסכם, שכן הסכמות הצדדים היו מלכתחילה שהתמורה הינה 20,000 שקל בתוספת מע"מ כחוק. עניין זה לא השתנה כלל. הנתבעים שילמו בפועל סך של 20 מיליון שקל, אך מסרבים להעביר לתובעת סך של 3.4 מיליון שקל בגין המע"מ, דבר המהווה הפרה יסודית של ההסכמות בין הצדדים, ולפיכך נאלצה התובעת להגיש תביעה זו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בית משפט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: