אא

רשת מלונות פתאל תובעת כ-1.900 מיליון שקל בגין שימוש בשם לאונרדו במלון באשקלון

בתביעה שהוגשה לבית המשפט השלום בת"א טוענת פתאל כי ביום 9.12.2022 היא הדירה את רגליה מהמלון וקבוצת ברון נכנסה לנעליה, אך למרות מה שסוכם ממשיכים לעשות שימוש בסימני המסחר של פתאל

צילום: 123rf צילום: 123rf

קבוצת מלונות פתאל הגישה לבית המשפט השלום בת"א תביעה נגד חברת נ.י אשקלון ומלונות הברון בנימין על סך 1.900 מיליון שקל.

פתאל טוענת כי אלו ממשיכות לעשות שימוש בשם לאונרדו במלון באשקלון למרות שפתאל כבר אינה מנהלת את המלון. על פי התביעה בשנת 2013 הצדדים חתמו הסכם לפיו פתאל תנהל את המלון  תחת השם "לאונרדו אשקלון".

הצדדים החלו התדיינות משפטית כבר ב-2015, וב-5.9.2022 בית המשפט המחוזי בת"א פסק כי הסכם הניהול מבוטל. לבסוף לאחר התערבות העליון נקבע כי סיום ההסכם ופינוי המלון ידחה ליום 9.12.2022. לפי הנטען בתביעה הצדדים קיימו פגישה בחודש נובמבר לצורך 'העברת המקל' "בפגישה זו התחייבת קבוצת ברון(את מה שהיא מחויבת לו ממילא) לחדול לאלתר מלעשות שימוש כלשהו בשמה של פתאל, בזכויותיה, בקניינה הרוחני ובסימני המסחר שלה במועד כניסתה למלון.

״ביום 9.12.2022 התובעת (פתאל) הדירה רגילה מהמון וקבוצת ברון נכנסה בנעליה.  ברם, בניגוד לסיכום האמור בין הצדדים ולסיכום נוסף אליו הגיעו ברון ומנכ"לית התובעת בהמשך ולפנים משורת הדין, כמו גם להוראות הסכם הניהול, ממשיכה קבוצת ברון לעשות שימוש בסימני המסחר של התובעת. המדובר בדרך הילוך חמורה וחסרת תום לב, המסבה נזקים כבדים לתובעת,, ויוצרת גם ובין היתר מצג שווא לפיו המלון שבבעלות קבוצת ברון משויך לתובעת. ניתן לומר כי מדובר במקרה המובהק והבוטה ביותר של עוללת גניבת עין, עוולת ביצוע כוזב, הפרת זכויות יוצרים ושימוש פסול ומקומם בסימני מסחר".

פתאל מבקשת מבית המשפט לפסוק פיצויים ללא הוכחת נזק בגין ההפרות השונות של הזכויות שלה, בסך של 100 אלף שקל לעל עוולה. או לחלופין ובמצטבר, להורות על השבת כל הרווחים שהפיקה קבוצת ברון מהפרת סימני המסחר של פתאל, זכויות היוצרים שלה ומעשה ההטעיה תוך עשיית עושר ולא במשפט על חשבונה , זאת לאחר שמלוא הנתונים יהיו בידי פתאל, והמוערכים בשלב זה לצרכי אגרה בלבד בסך של 1.800 מיליון שקל. לפסוק לפתאל פיצויים ללא הוכחת נזק בגין ההפרות השונות על הזכויות, בסך של 100 אלף שקל.״

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות פתאלפתאל מלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: